INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 20. rokem

Se sousedy bývá potíž. Jeden druhému vidí až do kuchyně a navzájem si lezou do zelí. Tím, že si jsou tak „na ráně“, musí spolu neustále něco řešit. Platí to nejen mezi lidmi, ale i státy a národy. Tentokrát dvě země nehandrkují o metry čtvereční půdy, ale o potraviny. Poláci k nám dovážejí mnoho potravinářských výrobků ve značném množství. Na českém trhu si nachází zejména spotřebitele, kteří víc než na kvalitu hledí na cenu. A občas se stane, že někde něco uletí. Jako teď například maso. Hovězí bylo zkažené, vepřové se salmonelou. Pro konkurenci je to vítaný argument, proč zboží z dovozu nekupovat. Proto se aférka rozmazává. Jenže problém má dvě mince. Chceme vyvážet své produkty, a to i do Polska. A pokud na hranicích, které v rámci Evropské unie vlastně ani neexistují, budou probíhat drastické kontroly přepravovaného exportu a importu, bude to mít na vzájemný obchod devastující účinek. Poláci budou horko těžko prodávat u nás maso a masné výrobky, my u nich pivo. A proto si myslím, že by bylo dobré vzít rozum do hrsti a nevylívat dítě i s vaničkou. Ostatně ať si zákazník sám zvolí, co mu chutná a co ne!

Pavel Kačer

Slovo ke dni

  • Roboti zatím nepomohou

    Politici přišli se skvělým nápadem zkrátit lidem pracovní dobu. Čekali, že jim to přinese tolik potřebné volební preference a nic je to nebude stát. Jenže narazili na nepochopení. Jen 18 procent firem na tento návrh odpovědělo, že jim nevadí. Ostatním by to v době, kdy sehnat další zaměstnance na pacovním trhu je téměř nemožné, přineslo větší či menší problém. Zvýšením produktivity práce by to řešit nešlo, roboti připravení zaskočit za lidský faktor rovněž nejsou k dispozici. A samotní pracovníci rovněž nejsou nadšeni z toho, že by se jim zkrátila mzda. Zdá se, že Česká republika ještě není na 35 hodinový týden připravena. Jedině, že by navrhovatelé přišli s nějakým převratným nápadem, o němž by dokázali společnost přesvědčit. Nechme se překvapit.

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2019

INZERCE

Partneři

Generální partner:

logo gc 2018

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

logo KOBtsoft   EON EG 2017 107 icom
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtocz

Duševní vlastnictví

Pro lepší budoucnost České republiky: připravena je inovační strategie na období 2019–2030 19. únor 2019

Ekonomika České republiky a v rámci toho šance na jistoty života od vzdělanostní úrovně až po příležitost k důstojnému stáří by se měla rozvíjet strmějším tempem, pokud se máme dostat mezi několik nejvyspělejších zemí starého kontinentu. Hledají se cesty, jak umocnit potenciál lidského kapitálu, jak s ním hospodařit, aby se zúročily například možnosti podnikání, vědy, výzkumu, jak vnímat a podpořit inovační aktivity napříč obory, a tak, aby technologické ambice, které historie nazve další revolucí, pozvedly v konečném důsledku životní úroveň lidí zase o stupeň výše. Na vládní úrovni je připravena nová strategie.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma_web_iprosperita Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300 cps vetsi 300

INZERCE