Digitalizace dokumentů a jejich následný tok automatizovanými firemními procesy. To je dnes již nevyhnutelný trend a směřování každé společnosti, která chce zefektivnit své fungování a dosáhnout zajímavých finančních úspor. V případě velkých firem a holdingů může snížení ročních nákladů spojených se zpracováním dokumentů díky digitalizaci dosáhnout až milionů korun.
Nástroj, který automaticky generuje zprávy o dění na Burze cenných papírů Praha a ověřuje informace z průběhu obchodního dne, vytvořili vědci z Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy (FSV UK), Českého vysokého učení technického (ČVUT), Západočeské univerzity (ZČU) a České tiskové kanceláře (ČTK).
Činnost IT specialistů bývá mnohdy v rámci firem velice specifická. Kromě toho, že častěji pracují z domova, se podílejí i na tvorbě a správě software, který je pro úspěšný chod firmy životně důležitý. Ztráta takového zaměstnance nebo ukončení pracovního poměru s ním je pro firmy velice citlivou záležitostí. Lucie Demeterová, spolupracující lektorka 1. VOX a advokátka kanceláře Demeter Legal, popisuje, na co by si firmy při sjednávání spolupráce s IT specialisty měly dát pozor a co smluvně ošetřit.
Společnost DataSpring, jako vůbec první poskytovatel cloudových služeb v Česku, spouští zcela automatizované prostředí cloudu provozované na platformě Microsoft Azure Stack a na hardware HPE. Díky umístění ve vlastním Tier III datovém centru v České republice jde o ideální řešení pro společnosti, které svá data chtějí mít z legislativních nebo jiných důvodů právě na území ČR a současně oceňují přínosy automatizovaného řešení se všemi výhodami ekosystému technologií Microsoft.
Skupina Pilulka, působící kromě České republiky i na Slovensku a v Rumunsku, vykázala meziroční nárůst tržeb za první pololetí o 31 % a utržila 1,06 miliardy korun. Na tržbách se největší měrou podílela internetová divize, dále pak kamenné Pilulka lékárny, včetně Pilulka franchise lékáren.
Státní zemědělská a potravinářská inspekce loni uložila potravinovým provozovnám pokuty v celkové výši 100,6 milionu korun. Největší problémy byly ve veřejných stravovacích zařízeních, kde inspektoři zjistili pochybení v každé čtvrté z kontrolovaných provozoven.
Loni ukončilo činnost 1300 nejmenších podnikatelů. Asi není žádným překvapením, že řada z nich si spočítala, že ve stále těžších ekonomických podmínkách se prostě neuživí a „zavřeli krám“. Ale je tu ještě jeden významný faktor. Jen v mém okolí se rozhodly dvě osoby samostatně výdělečně činné zrušit živnostenský list z administrativních důvodů. Nechtěly si totiž otevřít datovou schránku, která je od nového roku 2023 k podnikání nutná. Pro někoho jen obvyklá operativa, pro jiného však další „papírování“ a možná až nepříjemný dohled státu. Uvidíme, zda je úbytek živnostníků jen mimořádný jev, který se v příštích letech nebude opakovat, nebo byl nastoupen nový dlouhodobý trend. Ti, co zůstali, brzy zjistí, že se vlastně nic podstatného nestalo, nebo naopak se s datovými schránkami nesžijí. Podle mého názoru převáží první skupina. Každá...
Povědomí o duševním vlastnictví, jeho významu v podnikání i celé ekonomice země, nutnosti je chránit a odpovídajícím způsobem usilovat o výhody, které nabízí, to jsou témata, která ne vždy rezonují ve strategiích firem či organizací. Je to škoda. Proto nejen Úřad průmyslového vlastnictví, ale také například IP mediační centrum Praha, zapsaný ústav, vyvíjí množství aktivit na podporu správného chápání nehmotného majetku a péče o něj. Hovořila jsem o tom s JUDr. Davidem Karabcem, MPA, LL.M., ředitelem centra a špičkovým odborníkem v tomto směru:
Pokračování ...