INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

MPO budovaMinisterstvo průmyslu a obchodu podpoří výrobu zdravotnických prostředků a vývoj a nasazení nových technologií pro boj proti koronavirové nákaze. Nové programy schválila v pondělí vláda.

„První výzvu s názvem Technologie COVID 19 z OP PIK vyhlásíme v nejkratším možném termínu, a to 14. dubna 2020. O podporu až do výše 20 milionů korun budou moct žádat malí a střední podnikatelé. K dispozici bude celkem minimálně 300 milionů korun,“ říká vicepremiér a ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček a dodává: „Podpoříme podnikatelskou činnost zaměřenou na výrobu zdravotnických prostředků. Zejména půjde o projekty, které mají přímou souvislost s bojem proti dalšímu šíření koronaviru prostřednictvím pořízení nových technologických zařízení a vybavení.“

Vláda také schválila program Czech Rise Up – Chytrá opatření proti COVID-19. Má za cíl podpořit rychlé zavedení nových řešení, která mohou pomoct s bojem proti koronaviru, zmírnit dopady dalšího šíření a následky této krize řešit. „Program podpoří projekty firem, včetně start-upů, případně i dalších institucí, prostřednictvím financování nákladů potřebných pro rychlé uvedení řešení do praxe. Příkladem může být nový plicní ventilátor či aplikace usnadňující logistiku,“ upřesňuje náměstek ministr průmyslu a obchodu pro digitalizaci a inovace Petr Očko.

Program vznikl na základě bleskového on-line průzkumu aktuálních potřeb, který se v reakci na mimořádná opatření v souvislosti s pandemií koronaviru uskutečnil od 19. do 22. března 2020. I přes krátký čas přišlo 351 odpovědí od podnikatelských subjektů různé velikosti, kdy 70 % byly malé a střední firmy. Téměř polovina respondentů (45 %) uvedla, že je k boji s koronavirem potřeba rychlá podpora vývoje a nasazení zcela nových technologií i řešení, a to medicínských i nemedicínských. Podle více než poloviny účastníků průzkumu (52 %) se tato řešení musí nasadit v řádu dnů, tedy před očekávaným vyvrcholením koronavirové epidemie. Žádosti tak bude možné podávat v nejbližších týdnech. V současné době se předpokládá, že celkový rozpočet programu bude 200 milionů korun, případně by mohl být navýšen.

„Snažíme se maximálně vycházet ze skutečných potřeb podnikatelů a všem děkujeme za rychlou zpětnou vazbu, která se k nám dostala přes víkend. Uvolňujeme rychlé peníze na projekty českých firem, které přinášejí nová řešení pro boj s koronavirem,” doplňuje náměstek ministra průmyslu a obchodu pro fondy EU Marian Piecha. Administrativa spojená s oběma programy má být co nejjednodušší tak, aby bylo možné projekty rychle realizovat.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3