INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR ČR) bude respektovat nově koncipovanou vyhlášku k zákonu o potravinách, týkající se rozlišení nebalených pekárenských výrobků na čerstvé a rozpečené. Je ale přesvědčen, že nové opatření není v zájmu spotřebitele. Ten většinou při výběru pečiva nerozlišuje co je čerstvé a co rozpečené a vybírá pouze podle ceny či vůně.

„Nesouhlasíme s tím, že celou administrativní zátěž nové vyhlášky ponesou opět jen obchodníci. Zákazník navíc podle našich průzkumů nerozlišuje, zda pečivo bylo rozpečené na obchodě nebo přivezeno z pekárny," řekl Zdeněk Juračka, prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR.

Vyhláška přinese mnoho omezení pro maloobchod, ale také pro zákazníka. Maloobchodu vzniknou nové náklady na označování regálů a prodejních míst, které bude v praxi nutné operativně měnit, složitější bude i reklamační proces. Dále nebudou moci obchodníci zcela pružně reagovat na okamžitou poptávku tak, aby měli zákazníci po celou prodejní dobu možnost nakoupit skutečně čerstvé, voňavé a ještě teplé výrobky. Tato vyhláška je v rozporu se všeobecně deklarovanou snahou současné vlády o snižování administrativní zátěže a jde i nad rámec legislativy Evropské unie.

Dopékané pečivo bývá naprosto neprávem označované jako druhořadé. Podle technologů, kteří využívají moderní pekárenské technologie, má přitom vyšší nutriční kvalitu i delší trvanlivost. 80 % výrobků určených pro dopek je vyrobeno v České republice a není dováženo ze zahraničí. Maloobchodníci ve všech svých sítích nabízejí oba druhy pečiva a je jen na zákazníkovi, aby si vybral to, které mu více chutná.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3