INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Sdružení českých spotřebitelů (SČS) se ve svých aktivitách zaměřuje na ty skupiny spotřebitelů, které jsou obzvlášť zranitelné v některých situacích na trhu. Mohou to být děti, osoby se zdravotním postižením, ale také senioři.

SČS zaznamenává desítky případů, kdy naši dříve narození podléhají nekalým – agresivním obchodním praktikám při nabídkových akcích a prodejích organizovaných obvykle mimo provozovny. Na těchto akcích dochází nevybíravým způsobem k nátlaku, který mnozí senioři neustojí a nakupují zboží, které nechtějí. Odstoupení od smlouvy je pro ně vzhledem k podmínkám smluv velmi komplikované, anebo i nemožné.

Reakcí SČS na tuto situaci je ‚druhý ročník' osvětové kampaně, zaměřené na specifické téma agresivních praktik při nabídkových akcích. „Tématem jsme se již zabývali v loňském roce," uvádí k tomu Lenka Bergmannová, projektová manažerka SČS, „kdy jsme prostřednictvím krajských orgánů Svazu důchodců ČR distribuovali téměř 15 tisíc brožurek", a Libor Dupal, předseda SČS, k tomu dodává: „Bohužel se situace vůbec nelepší, spíše naopak. Rozhodli jsme se proto vydat aktualizované znění letáku, v trochu kratší, údernější formě a v ještě širším spektru distribuce. Brožurka ‚Varujte se nabídkových akcí!' poskytuje informace a rady, jak se bránit agresivním praktikám prodejců či jak postupovat už při zakoupení zboží na nabídkové akci. Letákovou kampaň doplňujeme přednáškami v regionech."

Publikace je dostupná v elektronické podobě na stránkách SČS, je poskytovaná zdarma na akcích SČS, veletrzích, seminářích. Brožura je distribuována do krajských a místních organizací Svazu důchodců, Občanských poraden, Seniorpointů - kontaktních míst pro seniory, regionálních poraden Národní rady osob se zdravotním postižením a do řady dalších subjektů. „Pevně věříme, že osvětová akce napomůže tak jako v loňském roce informovat seniory o jejich právech a odradí je od nákupů na nabídkových akcích", dodává Lenka Bergmannová.

Publikace „Varujte se předváděcích akcí!" je v plném textu k dispozici na internetových stránkách SČS - http://www.konzument.cz/users/publications/3-mimo-edice/50-varujte-se-nabidkovych-akci.pdf.

Sdružení českých spotřebitelů (SČS) je občanským sdružením, které si klade za cíl hájit oprávněné zájmy a práva spotřebitelů na vnitřním trhu EU a ČR, přičemž zdůrazňuje preventivní stránku ochrany zájmů spotřebitelů: „Jen poučený spotřebitel se dokáže účinně hájit". SČS působí v řadě oblastí, pokrývají odbornosti ve vztahu k bezpečnosti výrobků, standardizaci, finančních služeb aj. SČS výrazně zaměřuje své aktivity na oblasti, které se dotýkají nejvíce zranitelných spotřebitelů – seniorů, děti a mládeže, osob se zdravotním postižením. SČS poskytuje své služby prostřednictvím telefonického, osobního či elektronického poradenství, vydáváním osvětových a informačních publikací a materiálů, pořádání seminářů a přednášek ad.

(tz)

Slovo ke dni

  • Doba byrokratická

    Prý umožňuje lepší fungování státu. V něčem možná ano. Rozhodně má aparát, který může zabezpečit lepší kontrolu. Ale umožňuje i snazší podnikání? Tady už je to na pováženou. Hlasy lidí z businessu zní unisono. Podnikatelské prostředí v České republice potřebuje výrazné zlepšení. A opravdu se nenechme ukolébat tím, že vloni vzniklo meziročně nejvíce firem od dob pandemie. Bohužel úřednický aparát neroste jen proto, aby byly úkoly státu zvládány rychleji a kvalitněji, ale protože těch úředních povinností přibývá i s ohledem na požadavky EU. A tak nevznikají nová a nová úřednická místa zdaleka jen na straně státu. Podniky si stále častěji musí najímat externí dodavatele, kteří by pro ně onu byrokratickou část businessu dokázali zpracovat na klíč. Případně staví vlastní oddělení, které musejí tuto agendu zvládnout. Administrativa tak...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2025

INZERCE

Partneři

 

Partneři plus:

 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

budova UPV 2 copy

Co jsou dodatková ochranná osvědčení 3. prosinec 2024

Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3