INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Realitní komora podala vyjádření k aktuální kauze okradených klientů Century 21. Důrazně varuje před ukládáním finančních prostředků u advokátů, kteří jakožto fyzické osoby neručí v případě svého selhání žádným majetkem. Existují mnohem bezpečnější způsoby, jak uložit peníze tak, aby byly vyplaceny pouze za předpokladu, že obě smluvní strany dostojí svých závazků. Využít lze přímo depozitní účet v bance s trojí autorizací plateb, či v případě spolupráce s velkou realitní kanceláří i jejich úložkovou službu, která je zdarma.

Okradení klienti jedné z etablovaných realitních kanceláří na tuzemském trhu jsou nyní v bezvýchodné situaci. Nemají ani bydlení ani své peníze. Jak je možné, že se toto mohlo stát v době, kdy všechny transakce probíhají v elektronickém prostředí a podléhají důsledným autorizačním procesům v sofistikovaných systémech? Zní to složitěji, než je tomu ve skutečnosti. Pokud spoléháte pouze na lidský faktor, jinak řečeno svěříte-li své peníze do správy například advokátovi, můžete o ně lehce přijít.

„Událost, která v posledních dnech otřásla realitním světem, má dopad nejen na důvěryhodnost služeb realitní kanceláře Century 21, ale i na celý realitní trh," konstatoval Milan Zavadil, předseda výkonné rady Realitní komory České republiky a generální ředitel a předseda představenstva M&M reality.

Hlavním kamenem úrazu mohl být systém franšíz, na jehož principu Century 21 funguje. Disponují pouze minimálním základním kapitálem a nejsou kryty žádnými majetky. Držitel licence přitom nijak právnicky ani ekonomicky za jednotlivé franšízy neodpovídá. Proto se v těchto případech často využívá služeb advokátů jako zástupců třetích stran. Je to nejjednodušší řešení. Bohužel toto nebyl první případ, kdy advokát zneužil důvěry svých klientů a zpronevěřil peníze, které k němu byly vloženy do úschovy. Před více než dvěma lety byl JUDr. Jan Nováček odsouzen ke čtyřem letům odnětí svobody za totožný trestný čin, za jaký je teď stíhán JUDr. Miloš Vlasák v souvislosti s kauzou Century 21. Depozita v řádech stovek miliónů korun zpronevěřil i zlínský advokát Milan Holomek, kterého teď čeká trest odnětí svobody. Svěřené peníze jsou však v nenávratnu.

„Svěřovat klientovy finanční prostředky pouze do rukou advokáta je velice neuvážený krok, který, jak jsme se již mohli několikrát přesvědčit, může způsobit více škody než užitku. Advokátovi stačí k výkonu svého povolání kancelář, počítač, psací potřeby a sekretářka. Neručí žádným majetkem, nenese hmotnou odpovědnost za své jednání," shrnul nešťastnou situaci Miroslav Jonáš, místopředseda představenstva a obchodní ředitel M&M reality a dodal: „Základem je nevybírat si franšízingovou kancelář, protože to je síť dvousettisícových s. r. o. bez majetku, kde držitel master franšízy pro Českou republiku za své franšízanty neručí. Již několikrát došlo ke zpronevěře a centrála od daného s. r. o. dala pochopitelně ruce pryč. Například my nabízíme klientům stabilní zázemí, neboť máme velké jmění v nemovitostech či jiných společnostech, zkrátka nabízíme záruku."

O to, aby zájemce o koupi nemovitosti vyjednával pouze s etablovanými a důvěryhodnými institucemi, se snaží právě Realitní komora České republiky.

„Na zpronevěru se bohužel nevztahuje žádné pojištění. Jedná se o trestný čin a jednotliví poškození proto musí své peníze vymáhat sami, na vlastní pěst. Pokud si chce klient vybrat důvěryhodného partnera na trhu s realitami, může se s důvěrou obrátit na naši instituci. Sdružujeme profesionály v oboru, kteří musí splňovat jasně definované podmínky pro vstup. Mezi nimi je také zajištěná maximální bezpečnost při hotovostních i bezhotovostních operacích s prostředky klientů," sdělil Milan Zavadil.

O realitní kanceláři M&M reality

Společnost M&M reality holding a. s., se zabývá zprostředkováním prodeje nemovitostí, pronájmem objektů a jejich správou a samozřejmě poskytuje i široké právní a finanční poradenství v oblasti realit. Díky silnému finančnímu zázemí, síti poboček po celé České republice a makléřům vyškoleným odborným školicím programem je schopna prodat jakoukoli nemovitost v bezkonkurenčně krátkém čase.

M&M reality disponuje více než 2500 makléři ve 128 pobočkách v rámci České republiky. Denně nabízí více než 31 tisíc zakázek, ročně prodá přes 15 tisíc nemovitostí. Aktuálně spolupracuje s více než 57 tisíci poptávajícími klienty. V roce 2011 zobchodovala nemovitosti v celkové výši přes 15 miliard korun. Realitní kancelář pro své klienty samozřejmě zajišťuje komplexní právní servis i finanční poradenství – ve vlastním hypotečním centru, které za rok 2011 zprostředkovalo hypoteční úvěry v objemu přesahujícím 3,8 miliardy korun.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Květen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3