INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 20. rokem
03-KovandaMezinárodně známý konceptuální umělec Jiří Kovanda se proslavil svými minimalistickými, subtilnímu kreacemi, které od sedmdesátých let uskutečňuje ve veřejném prostoru. Jeho výstava nyní poutá pozornost veřejnosti v jedné ze samostatných galerií nejprestižnějšího španělského muzea moderního umění Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía. Výstava v Palacio de Cristal, která byla pro veřejnost otevřena 31. 10. 2012 denně láká tisíce zájemců. Během prvního týdne ji zhlédlo 20 000 návštěvníků. Výstavní prostor Palacio de Cristal je umístěn v nejoblíbějším madridském parku El Retiro. Od začátku listopadu letošního roku mohou návštěvníci spatřit unikání instalaci známého českého umělce Jiřího Kovandy s názvem Dos anillos dorados / Dva zlaté prstýnky. Museo Reina Sofía otevřelo novou výstavu, připravenou ve spolupráci s Českým centrem v Madridu.
S tvorbou jednoho z nejvýznamnějších současných konceptuálních českých umělců se mohou návštěvníci seznámit do února příštího roku. „Je to velký úspěch a svátek současného českého umění", řekla Věra Zátopková, ředitelka Českého centra Madrid. „Palacio de Cristal navštíví měsíčně kolem 70.000 osob, předpokládáme, že celková návštěvnost se přiblíží k hranici 300 000 návštěvníků", dodala.
Kovandova tvorba, v níž převládá konceptuální přístup ke skutečnosti, představuje jeden z nejvýznamnějších přínosů pro českou vizuální kulturu a rovněž výrazně ovlivňuje nastupující generace. Ve svých akcích z let 1975-1978 se zabýval nejjednoduššími možnostmi nonverbální komunikace. Jeho instalace, objektové intervence a od 80. let i malby a kresby parafrázující formální postupy avantgard a často ironicky polemizují s navyklými stereotypy uměleckého světa. Podle Věry Zátopkové se jedná o nejprestižnější autorskou prezentaci současného českého umění za posledních dvacet let. Výstava byla koncipována "na míru" výstavnímu prostoru.

Samotná instalace je tvořena přírodními provázky, které překvapivě propojují prostor a do kterých jsou zakomponovány dva zlaté prstýnky. Návštěvník je zároveň „hledačem pokladu" i divákem konfrontovaným s otázkou skutečných hodnot věcí. Je to reflexe hodnot, netradiční srovnání obyčejného/levného s výjimečným/drahým metaforicky vyjádřeným provázkem versus zlatým prstenem. Vše má stejnou hodnotu, záleží jen na situaci a interpretaci.

„Jiří Kovanda je výraznou osobností současného evropského umění a velkou inspirací, jak může performativní umění odpovědět na aktuální všeobecné otázky, řekl Manuel Borja-Villel, ředitel Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía: „jeho tvorba se postupem času vyvíjí; na počátku používal kostky cukru, aby jimi vyjádřil pomíjivosti času, pro Muzeum Reina Sofía pak vytvořil dílo, kdy nám prostřednictvím hry pomáhá objevit, že obyčejné a levné, a naopak drahé a výjimečné může mít stejnou hodnotu."

Podle ředitele muzea Manuela Borjy-Villela je výstava nejen výsledkem spolupráce mezi oběma institucemi, ale také dokladem opětného navázání užšího kulturního dialogu mezi Prahou a Madridem. Borja dále uvedl, že podstatnou část návštěvníků madridské galerie tvoří španělští a zejména zahraniční návštěvníci. Podle statistické ročenky zpracovávané Art Newspaper stojí Museo de Reina na 15.(!) místě v žebříčku světových galeriích s roční návštěvností 2 705 529 návštěvníků. Zařazuje se tím těsně za Muzeum moderního umění v New Yorku nebo Victoria & Albert Museum London v Londýně.

(tz)

Slovo ke dni

  • Výrobce nezůstane utajen

    Kdo nakupuje potraviny v nadnárodních obchodních řetezcích, dobře ví, že musí dobře vybírat, aby získal kvalitu za rozumnou cenu. Zatímco cenovka u nabízeného zboží bývá zpravidla na první pohled jasná, hodnota výrobku je skrytá. Hypermarkety sice tvrdí, že nic, co prodávají, není špatné, ale můžete se na jejich sliby opravdu spolehnout. Zákazník často věří určité značce, zemi původu, prověřenému dodavateli, ale na všech obalech takové označení nenajde. U tzv. privátních značek bývá uvedeno jen jméno obchodu, jenž si nechal zboží pro sebe vyrobit. Ministerstvo zemědělství chce tuto praxi změnit a připravuje zákon, podle něhož musí nést každá potravina i označení, kdo ji vyprodukoval. Proč ne, taková informace rozhodně má svou cenu pro toho, kdo chce např. nakoupit hezky česky. Dosud je totiž běžnou praxí, že stejnou privátní značku...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Říjen 2018

INZERCE

Partneři

Generální partner:

logo gc 2018

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

logo KOBtsoft   EON EG 2017 107 icom
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtocz

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma_web_iprosperita Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300

INZERCE