INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Žebříček Štiky českého byznysu založila společnost Coface počátkem roku 2005 s cílem identifikovat české prudce rostoucí podniky a podniky s předpoklady pro další růst. Cílem je nabídnout podnikatelské veřejnosti hodnověrný nástroj k posouzení střednědobé dynamiky a stability českých firem. Hodnocení firem probíhá na celorepublikové a krajské úrovni a opírá se pouze o objektivní ekonomické ukazatele růstu obratu a finanční stability za dobu tří let. Dnes byl vyhlášen již 10. ročník soutěže, opět pod záštitou Asociace malých a středních podniků a živnostníků.

IMG 0271 800x522

Pohled na účastníky tiskové konference k vyhlášení jubilejního 10. ročníku soutěže Štiky českého byznysu

„Štiky českého byznysu mají větší potenciál využít krizi ve svůj prospěch,“ říká Martin Růžička, Country Manager skupiny Coface v České republice. „Vycházíme z dosavadních zkušeností všech předchozích devíti ročníků žebříčku Štiky českého byznysu, které potvrzují, že vybrané firmy mají vysoký stupeň  vlastních zdrojů tj. nad 60% a zachovávají si i vysoké hodnoty likvidity  nad úrovní 2,5 (obecné učebnicové pravidlo hovoří o rozmezí 1,5-2,5). Štika musí být rovněž zisková, a to více než je úrok běžného spotřebního úvěru,“ doplňuje dále Růžička svoji úvahu o firmách umisťujících se v prestižním žebříčku Štik českého byznysu. Do předchozích ročníků se kvalifikovali nejvíce firmy ze zpracovatelského průmyslu, dále z výroby a oprav automobilů a ze  stavebnictví. „V letošním roce bych očekával snížení počtu firem z oboru stavebnictví, kvůli vleklé krizi tohoto oboru, rovněž bych očekával pokles počtu firem ze zemědělsko-potravinářské branže,“ naznačuje Martin Růžička problematická odvětví letošního roku.

„Jsme velmi rádi, že i v letošním roce můžeme být hlavním partnerem soutěže, která identifikuje nejzdravější a nejdravější ryby českého podnikatelského revíru. Naším posláním je těmto úspěšným firmám pomoci v ochraně jejich majetku, neboť dravost podnikání by měla jít ruku v ruce s opatrností při správě majetku. Pomáháme podnikatelům budovat finanční rezervy na horší časy a na dobu, kdy odejdou z aktivního podnikání. Ambiciózní cíle v podnikání by měly být vyváženy konzervativními cíli při správě finančních rezerv. Právě tuto opatrnost chceme propagovat v letošním roce, která je na finančních trzích charakteristická abnormální situací, způsobenou politikou centrálních bank. Podnikatelé jsou vždy samozřejmě zároveň i investoři, je však důležité, aby rozlišovali mezi podnikatelským rizikem a rizikem na finančních trzích,“ vysvětluje zapojení do projektu Petr Laštovka, Partner EMUN PARTNERS a.s.

Žebříček Štiky českého byznysu je unikátní také tím, že po prvotní kvalifikaci pak v celkovém hodnocení nehraje žádnou roli velikost podniku a na předních místech se tak mohou umístit i méně známé menší firmy.

"Průzkum PwC mezi významnými českými podnikateli či šéfy jejich firem ukázal, že největší růstové příležitosti se pro stále více tuzemských podniků nacházejí v zahraničí. Třetina dotázaných uvedla, že jim český "rybník" již připadá malý, a proto hodlají letos expandovat do ciziny či posílit svou přítomnost za hranicemi naší země. Dalším tématem budou letos zaměstnanci. Na trhu je sice půl milionu lidí bez práce, české firmy se ale potýkají jak s nedostatkem kvalifikovaných odborníků, tak absolventů s výučním listem a aspoň základní znalostí angličtiny,“ říká David Borkovec, partner PwC Česká republika.

Managing Partner společnosti Krajíček & Associates, David Krajíček, dodává: „Úspěšné firmy mohou mít náskok jen díky lidem. Akcionářům českých společností, kteří si to uvědomují, pomáháme tento náskok efektivně využít prostřednictvím kvalitního managementu. Partnerská účast na projektu štik českého byznysu mi umožňuje setkávat se s akcionáři úspěšných českých firem a následně jim pomáhat v dalším růstu a rozvoji. Jako podnikatel také vidím všechna úskalí a překážky vedoucí k vybudování úspěšného podniku. Proto si velmi vážím všech, kteří toto dokázali, a je pro mne ctí účastnit se soutěže o toho nejlepšího a sdílet s nimi jejich úspěchy.“

Kritérii zařazení do žebříčku jsou dosažené ekonomické výsledky po sobě následujících 3 let (např. v roce 2013 se vyhlašují výsledky za roky 2010-2011-2012), obrat vyšší než 10 milion EUR ročně v každém hodnoceném roce, alespoň jeden kladný hospodářský výsledek a schopnost společnosti dostát svým závazkům. V ekonomickém žebříčku nejsou hodnoceny firmy s některými specifickými formami podnikání (finanční společnosti, zbrojovky a firmy zabývající se výrobou a distribucí paliv, sázkové kanceláře a firmy zabývající se hazardem).

“Našeho postavení bychom nedosáhli bez dlouhodobé spolupráce s perspektivními firmami a jejich majiteli. Chtěli bychom proto prostřednictvím této soutěže ocenit práci nejúspěšnějších českých firem, podpořit je v jejich dalším rozvoji a podělit se s nimi o úspěch,” vysvětluje zapojení do projektu Ivan Jakúbek, viceprezident Enterprise Investors pro Českou republiku a Slovensko.

Soutěžní kategorie 10. ročníku:

    Štiky českého byznysu v kategorii celostátních výsledků, vyhodnocuje se 1. – 3. místo.

    Štiky českého byznysu v kategorii krajských výsledků, vyhodnocuje se 1. místo v každém kraji.

    Skokan roku, hodnotí se řízený výjimečný růst činnosti firmy za poslední tři sledované roky, vyhodnocuje se první místo.

Dalšími partnery 10.ročníku Štik českého byznysu jsou:

Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR – Záštita, Hlavní partner –Emun Partners,  

Partneři – Enterprise Investors,  PwC Česká republika, Krajíček & Associates,  Hotel Grand Majestic Plaza, NEWTON Media. Pořadatelem soutěže je Agentura Helas s. r. o.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3