INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Evropská komise při jednáních s ČR o implementaci služebního zákona požadovala, aby zprostředkující subjekty pro jednotlivé operační programy spadaly pod režim zákona o státní službě. Proto se do konce roku 2015 agentura CzechInvest rozdělí a část zaměstnanců přejde do nové agentury, která bude mít na starosti administraci EU fondů spadající pod Ministerstvo průmyslu a obchodu.

Podle dohody s Evropskou komisí z konce minulého týdne, agentura CzechInvest ve stávající podobě dokončí administraci OPPI a nový OPPIK již bude spravován novou agenturou. Tu k 1. lednu 2016 vytvoří zaměstnanci, kteří zatím spadají do divize strukturálních fondů agentury CzechInvest.

„Nová agentura ponese název Agentura pro podnikání a inovace, do které přejde zhruba 130 zaměstnanců CzechInvestu. Zbytek CzechInvestu se bude nadále věnovat svému hlavnímu úkolu, kterým je zprostředkovávání investičních projektů do ČR,“ uvedl ministr průmyslu a obchodu Jan Mládek.

Vznik nové agentury na administraci OPPIK umožní novela zákona o podpoře malého a středního podnikání, kterou vláda musí na základě podmínky Evropské komise projednat do 30. června 2015.
„Proto hodláme novelu předložit nejpozději do 1. června 2015,“ řekl Jan Mládek.

Ministr průmyslu a obchodu rovněž ubezpečil, že vznik nové agentury neohrozí administraci EU fondů či přístup podnikatelů k evropským dotacím: „Žádné riziko nehrozí. Z OPPI jsme dosud nevraceli žádné prostředky EU kvůli nedočerpání a to je velká zásluha i lidí z CzechInvestu. Tito profesionálové dostanou čas úspěšně dokončit práci na OPPI a pod hlavičkou nové agentury plynule přejít na administraci OPPIK.“

Riziko nehrozí ani pro státní finance, které vznik nové agentury zatíží marginálně. „Hlavní provozní výdaje související s implementací operačního programu jsou hrazeny z evropských prostředků. Výdaje ze státního rozpočtu budou minimální,“ uvedl ředitel agentury CzechInvest Karel Kučera. 

(tz)

 

Slovo ke dni

  • Doba byrokratická

    Prý umožňuje lepší fungování státu. V něčem možná ano. Rozhodně má aparát, který může zabezpečit lepší kontrolu. Ale umožňuje i snazší podnikání? Tady už je to na pováženou. Hlasy lidí z businessu zní unisono. Podnikatelské prostředí v České republice potřebuje výrazné zlepšení. A opravdu se nenechme ukolébat tím, že vloni vzniklo meziročně nejvíce firem od dob pandemie. Bohužel úřednický aparát neroste jen proto, aby byly úkoly státu zvládány rychleji a kvalitněji, ale protože těch úředních povinností přibývá i s ohledem na požadavky EU. A tak nevznikají nová a nová úřednická místa zdaleka jen na straně státu. Podniky si stále častěji musí najímat externí dodavatele, kteří by pro ně onu byrokratickou část businessu dokázali zpracovat na klíč. Případně staví vlastní oddělení, které musejí tuto agendu zvládnout. Administrativa tak...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2025

INZERCE

Partneři

 

Partneři plus:

 
 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

budova UPV 2 copy

Co jsou dodatková ochranná osvědčení 3. prosinec 2024

Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3