INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

2016 EoY PHA 1 lowresZdeněk Pelc, předseda představenstva a majitel společnosti GZ Media, a.s., získal již podruhé titul EY Podnikatel roku Středočeského kraje, EY Podnikatelem roku 2015 hlavního města Prahy se stala Jiřina Nepalová, generální ředitelka a majitelka společnosti RENOMIA, a. s. (na snímku).

Zdeněk Pelc, předseda představenstva a majitel společnosti GZ Media, a.s, po třech letech obhájil titul EY Podnikatel roku Středočeského kraje. Vítězství v regionu si odnesl již za rok 2012. Vlastního vítěze se v tomto roce dočkala i  Praha, kde si trofej pro EY Podnikatele roku 2015 hlavního města Prahy odnesla Jiřina Nepalová, generální ředitelka společnosti RENOMIA, a.s. Soutěž organizuje společnost EY pod záštitou Adriany Krnáčové, primátorky hlavního města Prahy. Slavnostní vyhlášení obou titulů proběhlo v prostorách rezidence primátorky v Praze na Mariánském náměstí. V hlavním městě Praze a Středočeském kraji byl regionální vítěz vyhlášen již pojedenácté.  Loňským vítězem ve Středočeském kraji se stal Martin Vohánka ze společnosti W.A.G. payment solutions, a.s. Titul vítěze v hlavním měste Praha za rok 2014 obdržel Jaroslav Horák ze společnosti Albatros Media a.s.

„Zisk titulu EY Podnikatel roku Středočeského kraje je příjemným pohlazením na cestě v dalším rozvoji našeho podnikání. Náš obor se rychle mění a plánovat na příliš dlouho dopředu dost dobře nejde. Člověk musí svižně reagovat a nesmí se bát rozhodovat. Příkladem je stavba naší nové fabriky v kanadském Torontu. Ta se zhruba o měsíc zpozdila, což nebereme jako překážku. Na jihu Spojených států jsme se totiž v rámci naší expanze na americký trh rozhodli koupit další fabriku na výrobu vinylů ještě před otevřením závodu v Torontu,“ sdělil své bezprostřední dojmy vítěz Středočeského kraje Zdeněk Pelc.

„Vítězství v EY Podnikateli roku hlavního města Prahy mě překvapilo a velmi si ho vážím, je krásné být mezi podnikatelskou elitou. Zároveň obdivuji všechny podnikatele, protože pustit se do vlastního byznysu dnes není vůbec jednoduché. Na úspěchu RENOMIA se nepodílím jen já, ale i oba mí synové, kteří mají velkou zásluhu na budování firmy, a celý tým, který usiluje o to, abychom poskytovali nejlepší služby našim klientům. Klíčové pro nás je, že nás práce na rozvoji firmy baví a vážíme si, že nám klienti zůstávají věrni,“ komentovala svůj pražský triumf Jiřina Nepalová.

„Soutěž EY Podnikatel roku není jen o číslech, ale především o zajímavých příbězích. Již pojedenácté jsme v Praze a ve Středočeském kraji hledali výjimečné podnikatelské osobnosti. Těší nás, že i letos můžeme veřejnosti představit podnikatele, kteří jdou příkladem a jsou inspirací pro ostatní. Osobnosti, kterým se podařilo najít klíč k úspěchu a navzdory překážkám vybudovaly stabilní a fungující firmy, které dávají práci stovkám lidí a obstojí i v zahraniční konkurenci,“ říká Magdalena Souček, vedoucí partnerka EY v České republice.

„Jsem ráda, že je Praha v rámci celé Evropské unie úspěšným regionem, ale rozhodně to nelze brát jako samozřejmost. Je to především zásluha lidí, kteří se nebáli jít do rizika podnikání, obětovat mu mnoho práce a času i s rizikem možného neúspěchu. Takoví lidé si rozhodně zaslouží naše poděkování a obdiv, protože spolu se svým byznysem rozvíjejí i naše město. Bez úspěšných podnikatelů by nebylo úspěšné Prahy,“ uvedla Adriana Krnáčová, primátorka hlavního města Prahy.

Jméno držitele titulu EY Podnikatel roku 2015 České republiky bude spolu s vítězi v dalších kategoriích vyhlášeno 1. března 2016 v Praze. Nejvíce „želízek v ohni“ na celostátní titul má letos Jihomoravský kraj, následují Praha a Moravskoslezský kraj. 

Vítěz z České republiky se zúčastní celosvětového finále, které se uskuteční 7. – 12. června 2016 v Monte Carlu.

Partnery soutěže jsou společnosti Accredio a Raiffeisenbank. Hlavním spoluorganizátorem je deník MF DNES a iDNES.cz.  Hlavním mediálním partnerem je Česká televize. Mediálními partnery soutěže jsou magazín Forbes a týdeník Euro. Soutěž podporují agentura CzechInvest a organizace Ashoka. Image partnerem projektu je společnost Marco Mirelli. Soutěž se koná pod záštitou Hospodářské komory České republiky a primátorky hlavního města Prahy.

 

__________________________________________________________________________

Profily vítězů:

Jiřina Nepalová, Renomia a.s.

„Klíčové je dělat business s lidskou tváří a mít k tomu odvahu,“ myslí si Jiřina Nepalová, držitelka titulu EY Podnikatel roku hlavního města Prahy.

Na pojišťovnictví je podle Jiřiny Nepalové úžasné to, že vám umožňuje poznat lidi, které byste jinak nepotkali. Zakladatelka a ředitelka firmy Renomia se v oboru pohybuje přes 35 let. Začínala v České státní pojišťovně jako likvidátorka. Svou vlastní makléřskou firmu tato dáma, pro niž jsou klíčovými hodnotami především nezávislost a slušnost, rozjela nejprve pod názvem APS Hranice s.r.o. Později, když hledala vhodnější označení pro akciovou společnost, vznikl název Renomia – odvozený od dobrého jména, renomé. To je také pro Jiřinu Nepalovou cíl, kterému své podnikání podřizuje. Nechce totiž „pouze“ prodávat, ale zároveň pomáhat, najít a nastavit pro klienta takové pojištění, které pro něj bude nejvýhodnější. Je pro ni otázkou osobní cti, aby klient byl vždy spokojen.

Vlastní firmu rozběhla Jiřina Nepalová v roce 1993. Na začátku prodala rodinného favorita, zastavila dům a z vkladní knížky vybrala 100.000 korun na rozjezd. Hned zkraje se jí, ještě z Hranic na Moravě, podařilo získat významné klienty, patřil mezi ně například Eurotel. Významnou oporou jí při tom byli její dva synové, Pavel a Jiří. Od počátku oba působí v nejvyšším vedení Renomie.

Renomia aktuálně zaměstnává přes 330 lidí a je nejvýznamnější pojišťovací makléřskou společností v Česku. Působí nejenom u nás, ale v celém středoevropském regionu. Sjednává širokou škálu speciálních pojištění, od pojištění pro jaderná rizika přes pojištění zpronevěry či únosu až po pojištění končetin sportovců. Podíl zahraničních tržeb nyní představuje 17 procent, podle Jiřiny Nepalové by se ale měl během pěti let zvýšit. Pokud vše vyjde, tak jak očekává, pak na 30 procent. Ráda by, aby firma rostla nejenom organicky, ale také prostřednictvím akvizic. Renomia se rozhlíží ve všech zemích a zatím působí především v Bulharsku, Maďarsku, na Slovensku, v Rumunsku a také v Česku.

Zdeněk Pelc, GZ Media, a. s.

„Klíčové je tvrdě pracovat a vědět,“ věří Zdeněk Pelc, držitel titulu EY Podnikatel roku 2015 Středočeského kraje.

Osudové rozhodnutí nevyhodit z Gramofonových závodů staré stroje na lisování vinylu se Zdeňkovi Pelcovi rozhodně vyplatilo. Vinyl vstal z popela a z jeho firmy GZ Media je dnes světová jednička ve výrobě vinylových desek. Vinylové desky si u něj nechávají dělat nejslavnější světové kapely jako U2 nebo Rolling Stones, díky nim byla firma i na titulní stránce New York Times a v dalších světových médiích. GZ Media se ale nezaměřuje jen na rozmnožování záznamu zvuku, obrazu či software, ale zejména na rozsáhlou polygrafickou výrobu, se specializací na kompletní a dražší produkty, se špičkovým servisem a distribucí. Mezi zákazníky firmy Zdeňka Pelce patří mezinárodní giganti Universal Music, Symantec a Ikea, ale i řada menších firem. Kromě hudebních nosičů firma vyrábí třeba i obaly na prvotřídní skotskou whisky nebo na vyhlášené francouzské parfémy. Nejdůležitějšími trhy jsou pro ně dnes USA, Francie a Anglie. V květnu 2016 plánují otevřít nový podnik v Kanadě a chystají se brzy i do Číny.

Ne vždy se ale dařilo. Po divokém období privatizací přinesli firmě jistotu investoři v čele s Kennethem D. Brodym, bývalým prezidentem Export-Import Bank of the U.S. a partnerem v Goldman, Sachs & Co., který je pro Zdeňka Pelce dodnes byznysovým vzorem. Investice se vyplatila – po 9 letech byl investorům vrácen 14,5 násobek. Dnes GZ Media zaměstnává 1400 lidí a má obrat přes 2,1 miliardy korun. Úspěch tkví podle Zdeňka Pelce v tvrdé práci, umění přizpůsobit se podmínkám na trhu, komplexnosti a flexibilitě nabídky, v motivaci zaměstnanců a v inovacích. Sází na solidnost, ale také na kreativitu.

Nejdéle sloužící manažer v jedné funkci v České republice (přes 30 let) se před třemi lety rozhodl stáhnout z každodenního řízení a věnuje se nyní z pozice předsedy představenstva spíše rozvoji strategie firmy. Vedení nepředal žádnému ze svých čtyř dětí, ale vychoval si nástupce v Michalovi Štěrbovi, který ve firmě pracuje dnes již třináct let. Volného času ale Zdeněk Pelc stále moc nemá. Předal sice pomyslné žezlo, ale svou firmu při její další expanzi na světové trhy hned tak opustit nehodlá.

____________________________________________________________________________________

Složení poroty soutěže EY Podnikatel roku 2015

 

·         Vlastislav Bříza, předseda poroty, KOH-I-NOOR holding, EY Podnikatel roku 2014

·         Jiří Hlavatý, JUTA, EY Podnikatel roku 2013

·         František Piškanin, HOPI, Podnikatel roku 2012

·         Jannis Samaras, Kofola, Podnikatel roku 2011

·         Valdemar Walach, WALMARK, Podnikatel roku 2010

·         Eduard Kučera, AVAST Software, Podnikatel roku 2009

·         Vladimír Kovář, Unicorn, Podnikatel roku 2008

·         Pavel Juříček, BRANO GROUP, Podnikatel roku 2006

·         Zbyněk Frolík, LINET, Podnikatel roku 2003

·         Petr Šmída, investor, ENERN

·         Tomáš Ventura, zástupce šéfredaktora, iDNES.cz

·         Michal Půr, šéfredaktor Euro

·         Petr Šimůnek, šéfredaktor Forbes

 

O soutěži EY Podnikatel roku

EY Podnikatel roku je nejprestižnější světová soutěž podnikatelů, která vzdává hold výjimečným osobnostem.

Jejím cílem je ukázat veřejnosti vynikající osobní příklady na poli podnikání, které mohou být vzorem pro mladé, začínající podnikatele. Soutěž EY Podnikatel roku je koncipována jako mezinárodní, proto jsou kritéria, podle nichž jsou posuzováni jednotliví účastníci, v každé zemi srovnatelná. V současné době se jako jediná světově uznávaná soutěž svého druhu pravidelně vyhlašuje téměř v 60 zemích na šesti kontinentech. Podrobnější informace naleznete na www.podnikatelroku.cz

O EY

EY je předním celosvětovým poskytovatelem odborných poradenských služeb v oblasti auditu, daní, transakčního a podnikového poradenství. Znalost problematiky a kvalita služeb, které poskytujeme, přispívají k posilování důvěry v kapitálové trhy i v ekonomiky celého světa. Výjimečný lidský a odborný potenciál nám umožňuje hrát významnou roli při vytváření lepšího prostředí pro naše zaměstnance, klienty i pro širší společnost.

Název EY zahrnuje celosvětovou organizaci a může zahrnovat jednu či více členských firem Ernst & Young Global Limited, z nichž každá je samostatnou právnickou osobou. Ernst & Young Global Limited, britská společnost s ručením omezeným garancí, služby klientům neposkytuje. Pro podrobnější informace o naší organizaci navštivte prosím naše webové stránky www. ey.com/CZ.

 

 

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3