INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

DSCN0145Každý majitel firmy by si přál, aby ta jeho byla co nejvýkonnější, stabilní a maximálně konkurenceschopná. Vždy se pak v této souvislosti naráží na známé problémy – nejsou pro to ti správní lidé.

Na snímku pohled na účastníky konference

Jenže co takhle hledat a najít řešení právě uvnitř firmy, a že to jde, zaznívalo z každého z desítky vystoupení na konferenci krizového managementu na téma Řízení firemní výkonnosti, která se uskutečnila 7. 2. 2019 v pražském hotelu Golf. Jejími organizátory byla Česká asociace interim managementu, z.s. (CAIM) spolu s Českou asociací pro finanční řízení, z.s. (CAFIN).

CAIM logoV průběhu konference vystoupila desítka odborníků v oblasti krizového managementu i na problematiku finančního řízení, a nechyběli zde ani někteří ředitelé firem a vrcholoví manažeři. Zajímavá byla skladba jednotlivých témat, ať již měření výkonnosti a motivace ve výrobní, maloobchodní či softwarové firmě, o čemž hovořil odborník na firemní strategii a finance Jan Žižka, fungování projektového managementu v africkém Zanzibaru ze zkušeností interim manažera a předsedy CAIM Jána Dolejše, či téma s názvem Insolvence není ostuda a nemusí být konečná, jak zmínili insolvenční správce David Jánošík a interim manažer Martin Ježek.

Kromě těchto témat zde byla samozřejmě zajímavá i další, k nimž patřil například Transformační plán firmy a jeho vliv na byznys, o kterém v zastoupení Rolanda Juncka, předsedy správní rady společnosti British Steel, hovořila Jana Dronská, tisková mluvčí CAIM, anebo Pět důvodů, proč neváhat a začít s oddlužováním společnosti, o čemž hovořila Dana Zapletalová, manažerka společnosti ENBRA, a interim manažer Petr Karkovský. Téměř jako sciffi zaznívaly některé detaily s čím možným i nemožným se může management developerské společnosti setkat při realizaci velkého projektu v zahraničí. Hovořili o nich Libor Jirásek ze společnosti CBC spolu s interim manažerem Ladislavem Novákem. Celý programový blok pak uzavřel Juraj Atlas, předseda správní rady a ředitel společnosti Liftago, jenž z pohledu analýz a z nich vyplývajících informací naznačil, jak náš život postupně ovlivňují inovace v osobní dopravě, zvláště v taxislužbě poté, co se na scéně objevili alternativní dopravci.

cafin2018Konference, kterou si nenechali ujít mnozí majitelé, manažeři a další zástupci firem s rozmanitým zaměřením svého byznysu, přinesla mnoho cenných informací, zkušeností i praktických rad, jak řídit uvnitř firmy všechny procesy ovlivňující její výkonnost, a co vše se může přihodit, když se majitel i management této základní oblasti věnuje buď okrajově, nebo zcela neprofesionálně. A o tom právě konference byla a v tom také spočíval její přínos.

CAIM je přední českou organizací sdružující krizové manažery a jejím posláním je rozvíjet informovanost, povědomí a know-how o krizovém managementu a budovat tak silné zázemí pro růst kvalitních českých interim manažerů. Členové CAIM pomáhají společnostem přežít, řídit změny a důležité projekty, vyrovnat se s nedostatkem či výpadkem odborných kapacit nebo se změnou situace na trhu. Členové CAIM působili v různých rolích či pomáhali s řešením problémů stovkám podniků a organizací, některým z nich zachránili i jejich existenci.

CAFIN již od roku 2010 pomáhá odbornému rozvoji finančních pozic a vytváří standardy finančního řízení ve spolupráci s předními univerzitami a zástupci podnikové praxe. CAFIN reprezentuje zájmy více než 440 osob majících jedno společné: Finance je baví, CAFIN podporuje výzkum, výuku a vzdělávání na poli finančního řízení; vydává odborné publikace a odborný časopis CAFINews.

(jn)

Slovo ke dni

  • Doba byrokratická

    Prý umožňuje lepší fungování státu. V něčem možná ano. Rozhodně má aparát, který může zabezpečit lepší kontrolu. Ale umožňuje i snazší podnikání? Tady už je to na pováženou. Hlasy lidí z businessu zní unisono. Podnikatelské prostředí v České republice potřebuje výrazné zlepšení. A opravdu se nenechme ukolébat tím, že vloni vzniklo meziročně nejvíce firem od dob pandemie. Bohužel úřednický aparát neroste jen proto, aby byly úkoly státu zvládány rychleji a kvalitněji, ale protože těch úředních povinností přibývá i s ohledem na požadavky EU. A tak nevznikají nová a nová úřednická místa zdaleka jen na straně státu. Podniky si stále častěji musí najímat externí dodavatele, kteří by pro ně onu byrokratickou část businessu dokázali zpracovat na klíč. Případně staví vlastní oddělení, které musejí tuto agendu zvládnout. Administrativa tak...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2025

INZERCE

Partneři

 

Partneři plus:

 
 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

budova UPV 2 copy

Co jsou dodatková ochranná osvědčení 3. prosinec 2024

Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3