INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 21. rokem

istanbul 1981402 1280Předsedu vlády Andreje Babiše a místopředsedu vlády a ministra průmyslu a obchodu Karla Havlíčka na jejich státní návštěvu Turecké republiky ve dnech 2. až 4. září doprovázela delegace složená ze zástupců tuzemského byznysu v čele s prezidentem Hospodářské komory České republiky Vladimírem Dlouhým.

Hospodářská komora během státní návštěvy připravila v Turecku podnikatelská setkání a dvoustranná jednání českých a tureckých firem v hlavním městě Ankaře a v obchodní metropoli Istanbulu. Podnikatelské fórum v největším tureckém městě zahájili předseda vlády Andrej Babiš a prezident Hospodářské komory Vladimír Dlouhý. Hospodářská komora naplánovala také separátní setkání českých firem s premiérem nebo informační briefingy se zástupci Zastupitelských úřadů České republiky v Turecku.

Turecko s 80 miliony obyvatel nabízí českým výrobcům a dodavatelům obchodní příležitosti zejména v oblastech energetiky, obranného průmyslu, důlních technologií, automobilového průmyslu, dopravně-strojírenského průmyslu a e-commerce.

Turecké státní investice směřují také do výstavby čističek odpadních vod, úpraven vody, vodovodů, výstavby kanalizačních systémů a spaloven. Tamní zemědělci mají zájem o aplikaci technologických inovací, zejména pak o biostanice a kompostárny. Díky dynamickému demografickému vývoji stoupá zájem o léky a vybavení nemocnic. Turecko je potravinářským gigantem a v dodávkách většiny zemědělských produktů je soběstačné, nicméně domácí producenti nestačí uspokojovat rostoucí poptávku po hovězím mase. Prostor pro české producenty existuje i v oblasti veterinárních léčiv, vakcinací, krmných směsí a produktů a služeb souvisejících s podporou chovu. Exportní příležitosti představují také potravinářské technologie v oblasti zařízení pro mlékárny, pekárny, jatka, kozervárny a mražené potraviny.

Turecká republika také významně investuje do vysokorychlostních železničních tratí, nákladní železniční dopravy a městské osobní železniční dopravy ve velkých tureckých městech, což je příležitostí pro české výrobce železničních vozů a lokomotiv

České firmy vyvážejí do Turecka zboží zhruba za 53 miliard korun, hlavně motorová vozidla, součástky pro automobilový průmysl, ale také čerpadla nebo skot. Z Turecka se do České republiky dovážejí kromě osobních automobilů a jejich částí zejména oděvy a potravinové doplňky, dovoz dosahuje 36 miliard korun.

Do podnikatelské mise se může u Hospodářské komory přihlásit kterákoli česká firma se zájmem o turecký trh bez ohledu na předmět podnikání, velikost nebo region, v němž působí. Náklady spojené s organizací mise stejně jako u kterékoli jiné cesty zajišťované Hospodářskou komorou si hradí sami podnikatelé, tzn. včetně ubytování, podílejí se nákladech na místní transfery, catering, pronájem konferenčních prostor a jednacích místností.

(tz)

Ilustrace Pixabay.com

Slovo ke dni

  • Český průmysl v úzkých

    Ti, co stále vyhlížejí příští krizi, dostali pádný argument. Průmyslová výroba v Česku z roku na rok klesla bezmála o čtyři procenta. A nezdá se, že by situace v druhé polovině r. 2019 měla otočit k lepšímu. Jak známo, naše továrny jsou zejména závislé na poptávce po autech. Když kupujících motorových vozidel ubývá v Evropě i ve světě, čísla o produkci musí jit také dolů. Ani výhled do dalších let není příliš růžový. Západní svět postupně přechází na elektromobilitu a do módy jde také celkové omezování spotřeby. Možná, že ekonomického vrcholu už naše automobilky a jejich dodavatelé dosáhli a čeká je pouze jízda z kopce. Je to špatně nebo dobře?

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Srpen 2019

INZERCE

Partneři

Generální partner:

logo gc 2018

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

logo KOBtsoft   EON EG 2017 107 icom
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtocz

Duševní vlastnictví

upv logo

Patentová ochrana v zahraničí prostřednictvím Smlouvy o patentové spolupráci 19. červenec 2019

České podniky si stále častěji (nebo spíše – stále ještě nedostatečně) uvědomují, že ochrana průmyslového vlastnictví představuje jeden z nástrojů, jak úspěšně rozvíjet a inovovat výrobu a stát se úspěšným na globalizovaném trhu. Jednou z možností, jak ochránit nové technické řešení – vynález, je patentová ochrana. Pokud se pro ni přihlašovatel rozhodne, zpravidla nejprve žádá o národní patentovou ochranu. Ta však sama o sobě nestačí, neboť český patent platí jen v České republice a jinde v zahraničí toto patentované řešení může kdokoliv využívat a prodávat. Proto je vhodné získat patentovou ochranu i v zemích, kde je předpoklad, že chráněné řešení má tržní potenciál.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma_web_iprosperita Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300 cps vetsi 300AVLOGOM3

INZERCE