Mnoho řemeslníků či živnostníků, kteří provozující například beauty salóny, servisní služby apod., si odbavují rezervace klientů klasickým způsobem, tedy s telefonem u ucha a diářem, do kterého ručně zapisují vše.
Tento systém však bere drahocenný čas, energii i peníze. Zvlášť, když se pravidelně stává, že klient nedorazí, a navíc se ani neomluví.
Existují však sofistikované online systémy, které zvládají nejen odbavit rezervaci, komunikovat s klientem, vybrat předem platbu, ale i samotnému majiteli tvořit jakousi kartotéku klienta. V tomto článku se zaměříme na časté nešvary, omyly a zároveň představíme jak reálně tyto rezervační systémy fungují. Zatímco velké salóny mají recepční, která odbavuje hovory a organizuje rezervace, vy, pracující samostatně, nemůžete efektivně zvládat péči o klienta a zároveň neustále zvedat telefon. Důsledkem je obvolávání zmeškaných hovorů, odpovídání na zprávy a neustálé škrtání v diáři ve volných chvílích a po pracovní době. „Kvalitní online rezervační systémy vám umožní, že klienti si rezervace vyřídí sami online, a vy tak získáte klid na práci. Zároveň si nastavte automatickou SMS odpověď na nepřijaté hovory s odkazem na vaši online rezervaci a uvidíte, jak hovorů ubude. Ušetříte tak dvě až tři hodiny týdně a váš diář se bude plnit automaticky,“ uvedl Ondřej Bendl, odborník na rezervační systémy a CEO společnosti MyFox.
Obavy z technické náročnosti jsou zcela zbytečné. Používání vyspělého rezervačního systému není složitější než běžné aktivity online, jako je používání Facebooku, Instagramu, internetového bankovnictví nebo nakupování na e-shopech. Pokud tyto činnosti zvládáte, nebude to pro vás žádný problém. Aplikace a rezervační systém byly vyvinuty v úzké spolupráci přímo s profesionály z oboru, a proto je ovládání velmi jednoduché a intuitivní. „Například u naší platformy ani nepotřebujete počítač. Systém funguje také jako praktická aplikace pro mobilní telefony s operačními systémy Android i Apple iOS. Hlavní překážkou je tak pouze odhodlání ke změně. Většina si brzy si na nový systém zvykne už po pouhých dvou až třech týdnech,“ doplnil Ondřej Bendl.
Osobní kontakt je při poskytování služeb klíčový a klienti se vracejí především proto, že se u vás cítí dobře. To platí zejména pro samotný průběh služby. Z tohoto pohledu není žádný rozdíl v tom, zda je rezervace provedena telefonicky, přes messenger, osobně nebo prostřednictvím online rezervačního systému. Jsou to jen různé formy téže věci – výběru služby a času.
Součástí kvalitního rezervačního systému by měla být i praktická kartotéka klientů. Můžete si k jednotlivým klientům snadno zapisovat poznámky a sledovat historii jejich návštěv. Díky tomu můžete osobní kontakt s klienty naopak posílit tím, že je budete lépe znát a snadno navážete na předchozí konverzaci.
Online služby jsou stále populárnější a staly se běžnou součástí našich životů. Téměř každý dnes nakupuje online, používá internetové bankovnictví, komunikuje na sociálních sítích a podobně. Jednou ze základních lidských vlastností je pohodlnost a objednat se na službu online je pro klienty jednoduše pohodlnější než se snažit dovolat a hledat vyhovující termín.
Na internetu se po výběru služby zobrazují pouze volné termíny. Svůj kompletní diář vidí jen majitel nebo zodpovědná osoba. S tím, že v něm může snadno vytvářet rezervace manuálně nebo blokovat časy, kdy si nepřeje, aby se klienti mohli objednat. „Díky tomu budete mít ve svém diáři dokonalý pořádek a budete ho mít neustále po ruce ve svém mobilním telefonu. Navíc systém automaticky odesílá klientům SMS připomínky jejich návštěvy, takže už se nestane, že by na termín zapomněli,“ uzavřel Ondřej Bendl.
(tz)