INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 23. rokem

DSC 7996Advent zahájila nová značka českých, ručně vyráběných a foukaných vánočních ozdob Koulier spolu se zástupci Hospodářské komory, která české podniky dlouhodobě podporuje. Koulier na zahájení času rozjímání pro Hospodářskou komoru vytvořil speciální ozdoby s jejich logem.

O české vánoční výrobky ze skla je v zahraničí stále vysoký zájem. České domácnosti si rovněž začaly uvědomovat krásu a kvalitu této tradiční rukodělné práce a podle Hospodářské komory tento trend v posledních dvou letech doznává změn, a i Češi dávají našim výrobkům přednost před lacinými plastovými výrobky z Číny, které byly často v minulost upřednostňovány. Někteří tradiční výrobci ručně foukaných a malovaných ozdob zaznamenávají větší poptávku po jejich řemeslných výrobcích od českých domácností a firem. Příkladem je výrobce pravých skleněných ryze českých vánočních ozdob Irisa ze Vsetína, který dekorace vyrábí více než šedesát let. A třeba právě nový podnik Koulier, který na Chrudimsku letos vznikl a zaměstnal bývalé zaměstnance podniku v Horním Bradle, který naopak svůj provoz ukončil, zaznamenal vysoký zájem o své výrobky.

Za posledních pět let Česká republika vyvezla do zahraničí vánoční výrobky ze skla za 645 milionů korun. Největší poptávka po tomto originálním českém zboží je z Německa, Švýcarska a Rakouska, následují USA, Slovensko, Itálie, Spojené království, Francie, Nizozemí a Austrálie. Skleněné vánoční výrobky vloni tvořily 40 % exportu všech vánočních výrobků z České republiky.

„To ukazuje, že tyto výrobky významně reprezentují naši zemi v zahraničí, českou zručnost a řemeslo. Děkuji českým výrobcům, že se rozhodli nesnížit laťku a že ho i dnes dělají na špičkové světové úrovni,“ poznamenal prezident Hospodářské komory Vladimír Dlouhý. Zdůraznil, že obzvlášť těm nejmladším, kteří možná nezažili vánoční stromeček ozdobenými pravými českými skleněnými ozdobami, je třeba připomenout, na co můžeme být hrdí.

„Tradiční vánoční ozdoby jsou oblíbeným dárkem, který ze svých návštěv Česka vozí domů zahraniční turisté. Řada z nich následně kupuje i další kolekce, proto je tak klíčové umět tyto krásné české výrobky nabídnout nejen v kamenných obchodech, ale i online," připomíná viceprezident Hospodářské komory a prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR Tomáš Prouza.

Rovněž na domácím trhu ale řemeslo čelí sílící konkurenci laciných plastových ozdob z Číny. Za vysokými dovozy tohoto sortimentu stojí i větší oblíbenost venkovních vánočních ozdob, kde nejsou skleněné výrobky vhodné k použití. Řada tradičních tuzemských výrobců ručně foukaných a malovaných ozdob na vánoční stromeček na tento trend reaguje výrobou tematických kolekcí, limitovaných edicí, přímým prodejem ve spojení s cestovním ruchem i prodejem přes e-shopy. Příkladem výrobce, který prodává také přes internet, je výrobní družstvo Irisa, kde se výrobou skleněných ozdob zabývá 48 zaměstnanců z celkových 260. Řadu z nich tvoří zdravotně znevýhodnění zaměstnanci. Podnik je členem Hospodářské komory. V posledních dvou letech hlásí větší domácí poptávku.

DSC 3165Na Oflendě letos vznikl zase nový výrobce Kouliner, který se rozhodl pokračovat ve výrobě poté, co letos na jaře byla uzavřena výroba vánočních ozdob v Horním Bradle na Chrudimsku. Podnik zaměstnal i řadu bývalých zaměstnanců z Horního Bradla. Zatím se orientuje na český trh, od příštího roku plánuje vývoz do zahraničí.

„Když jsme se v květnu 2021 dozvěděli, že jedni z nejlepších foukačů a malířek vánočních ozdob v naší zemi skončili na úřadu práce, protože jejich zaměstnavatel v této době pro ně neměl uplatnění, tak nás to osobně s manželem velmi zasáhlo. Rozhodli jsme se nabídnout těmto lidem uplatnění, i když jsme to neměli sami jednoduché, končila právě loňská covidová uzávěra. Cítili jsme, že ručně foukané ozdoby mají velký potenciál, a že jsou často nedoceněné, nebo nedostatečně propagované, uvádí Kateřina Šrámková, obchodní ředitelka značky Koulier.

Podnikům chybí hlavně foukači a malíři skla

„Uvědomujeme si, že lidí, kteří tuto práci umí dělat, je dnes málo, a že chybí mladí, kteří by se tomuto řemeslu chtěli učit. My sami po půl roce vidíme, jak nádherná práce to je, a věříme, že se nám skrz rostoucí prestiž foukaných vánočních ozdob povede probudit zájem šikovných kreativních mladých lidí, kteří mají potřebu za sebou vidět výsledky své práce.Vedle čínské konkurence výrobci čelí i jiným překážkám. Zejména rychle rostoucím mzdám, nadměrné administrativní zátěži, množstvím kontrol, nepřehlednosti toho, co a kdy mají podle zákonů dodržovat, a hlavně nedostatku pracovníků s odpovídající kvalifikací a nedostatečné kapacitě rozvíjet zahraniční obcho,“ dodává Kateřina Šrámková.

Vánoční ozdoby jsou dobrým indikátorem vánoční nálady a ochoty lidí utrácet na Vánoce. "Letos vidíme, že lidé začali nakupovat dárky již v polovině října, tedy o měsíc dřív, než je obvyklé. Dřívější nákupy zdůvodňují strachem z dalšího zdražování a obavami z lockdownu, protože u řady dárků, jako je oblečení, větší sportovní potřeby nebo vybavení domácnosti stále preferují nákup v kamenných obchodech. U komodit, jako je drobná elektronika, hračky či nářadí se naopak dál prohlubuje přesun k online nákupu, řada zákazníků také místo věcného daru letos volí pod stromeček dárkové poukazy," shrnuje letošní trendy vánočních nákupů Tomáš Prouza.

Vánoční ozdoby značky Koulier naleznou zákazníci na e-shopu http://www.koulier.cz/, dále v podnikové prodejně na Vysočině na Oflendě, v zámecké prodejně zámku Loučeň ve Středních Čechách a u dalších partnerů, jako například ve sklárně Tasice u Kutné hory. A dále v prodejnách ROSSMANN.

První české ozdoby se začaly z Československa vyvážet do zahraničí už v 30. letech, především do USA. Už v roce 1937 se české skleněné ozdoby staly v tomto sortimentu hráčem číslo jedna na světovém trhu zejména díky vysoké kvalitě vánočních ozdob, jejich originálnosti a širokému výběru. České ozdoby získaly mimo jiné i ocenění na řadě světových výstav a dodnes mají v cizině velmi dobrou pověst za jejich vysokou kvalitu a precizní zpracování.

Nová značka českých vánočních ozdob Koulier se vyrábí na Oflendě na Vysočině. Majitelé-manželé Šrámkovi tak navazují na dlouholetou tradici výroby vánočních ozdob v České republice a její založení považují za důležitý krok v uchování rukodělné tradice výroby a malování foukaných skleněných českých vánočních ozdob u nás. Rozhodujícím aspektem pro toto rozhodnutí bylo uzavření jiné provozovny na Chrudimsku, ze které bylo na jaře 2021 propuštěno přes 20 kvalifikovaných sklářů. Šrámkovi jim nabídli pracovní uplatnění. A dále také skutečnost, že současný majitel podniku má rodinné kořeny právě na Vysočině a jednu výrobu již vlastní. Nově založený podnik na výrobu vánočních ozdob Koulier se zaměří na nové trendy, které DSC 3032představí již pro nadcházející vánoční sezonu.

Petr Šrámek je ředitelem výroby interiérů na míru - Atelier-s. Interiéry vyrábí a dodává firma svým zákazníkům již 29 let. Specializací Ateliéru-s je zátěžový nábytek pro hotely, restaurace, bary a jiné veřejné prostory. Kvalita je stěžejním faktorem. Podle individuálního požadavku zákazníka vyrábí jedinečný kus. Ještě stále totiž umí vyrobit dýhovaný nábytek s intarzovanými, masivními a řezbářskými prvky. Interiéry dodává i těm nejlepším řetězcům. Výroba nábytku je zajištěna týmem kvalifikovaných zaměstnanců a nejmodernější technologií CNC. Tato kombinace s tradičními řemeslnými postupy posouvá firmu mezi přední výrobce pro HORECA segment. Více informací naleznete na https://www.atelier-s.cz/.

(tz)

Slovo ke dni

  • Nouze naučila Dalibora…

    S drastickým zvýšením cen elektrického proudu a plynu v posledních týdnech a měsících úměrně rostly i ceny energeticky náročných výrobků. Mezi nimi se na předním místě nacházejí strojená hnojiva. Zemědělci se s rostoucími vstupy musí nějak vyrovnat. Zdražovat svou produkci mohou jen tolik, co jim dovolí konkurenční trh. Proto čeští pěstitelé vymýšlejí, jak zefektivnit výživu rostlin. A řešení je tady. Dodavatelé jim nabízejí techniku na přesné dávkování hnojiv. Ale i další systémy využívající digitální technologie v polním hospodářství. Tím může klesnout dávkování živin na hektar, aniž by došlo k poklesu výnosů plodin. Pokládám to za skvělou zprávu, protože méně chemie ocení půda i přírodní prostředí vůbec, sníží se i množství reziduí v krmivech a potravinách. Jak známo, nouze naučila Dalibora housti a zřejmě přiměje zemědělství být...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Leden 2022

Partneři

Hlavní partner:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

eon eg logo short  
         

Partneři:

logo-grada3   ca2 logo-dtocz upv logo 56 dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

karabec 1 kopie

IP mediační centrum Praha bilancuje úspěšný rok 2021 13. prosinec 2021

IP mediační centrum Praha, zapsaný ústav, se od svého založení 30. listopadu 2020 úspěšně v roce 2021 etablovalo ve všech oblastech své hlavní činnosti (čtyři základní pilíře):

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300AVLOGOM3