INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Po třech úspěšných ročnících je letos vyhlášeno již 4. pokračování soutěže o značku Dobrý tuzemský potravinářský výrobek „Česká chuťovka 2012", opět v osvědčené spolupráci společnosti SYMPEX GROUP s vydavatelstvím AGRAL, za odborné součinnosti VÚ potravinářského Praha a zaštítěné skupinou COOP. Partnerem soutěže je Národní zemědělské muzeum.

Letos již podruhé se bude zároveň soutěžit o značku „Dětská chuťovka 2012", kde o nositelích tohoto označení rozhodne 5.10. autentická dětská porota složená z žáků druhého stupně ZŠ působících v Dětské tiskové agentuře a studentů prvního ročníku potravinářské VOŠ a SPŠ „Podskalská" z Prahy 2, která bude opět jejím skvělým hostitelem. Předsedkyní dětské poroty bude letos zástupkyně Dětské tiskové agentury Lucie Fajkusová, která tak zúročí své loňské zkušenosti členky stejné poroty.

Soutěž o značky Dobrý tuzemský potravinářský výrobek "Česká chuťovka 2012" a „Dětská chuťovka 2012" pomáhá spotřebitelům objevit typické chutné české potraviny. Výrobcům naopak pomáhá oslovit spotřebitele s výrobky, které splňují vysoké chuťové parametry. Soutěž je otevřena všem poctivým tuzemským výrobcům a jejich produktům.

O nositelích ocenění Dobrý tuzemský potravinářský výrobek „Česká chuťovka 2012" rozhodne 4.10. třináctičlenná hodnotitelská komise nezávislých odborníků, disponujících vysokým kreditem. Odborným garantem soutěže je Výzkumný ústav potravinářský Praha, v.v.i., v jehož sídle se každoročně hodnocení uskutečňuje. Předsedkyní hodnotitelské komise je ředitelka ústavu Ing. Slavomíra Vavreinová, CSc. Tento renomovaný ústav také samotný průběh hodnocení výrobků organizuje a zabezpečuje tak vysokou míru její regulérnosti. Složení hodnotitelské komise i zcela průhledný způsob výběru oceněných, vylučuje jakoukoliv manipulaci s výsledky či jejich ovlivňování jinými zájmy.

Zásadním kritériem, které musí každý přihlášený výrobek splňovat, jsou jeho vysoké chuťové

parametry, samozřejmým předpokladem je jeho vysoká kvalita. Neméně důležitou součástí

hodnocení je také design výrobku a jeho spotřebitelská využitelnost. Spojením těchto

parametrů s českým původem potravin je značka Česká chuťovka zcela nezaměnitelná s jinými

oceněními, která jsou v ČR udělována.

V roce 2011 se o značku Česká chuťovka, včetně značky Dětská chuťovka, ucházelo 80 výrobků od

39 výrobců. Již samotná účast v soutěži je přitom známkou vysoké kvality přihlášených

výrobků vyznačujících se často jedinečností a originalitou receptur, protože žádný výrobce by si

nedovolil nominovat výrobky, které nesplňují náročné požadavky. Značku Česká chuťovka

nakonec získalo 35 výrobků od 27 výrobců a Dětskou chuťovkou byly oceněny 4 výrobky

od 4 různých výrobců. Letos se projevuje další nárůst zájmu o získání značky Česká nebo

Dětská chuťovka, takže organizátoři očekávají v soutěži oproti loňsku opět vyšší počet

přihlášených výrobků. Vzrůstající obliba se dá připsat nejen výstižnému názvu, který

srozumitelně a na první pohled sdělí spotřebiteli, co může od výrobku očekávat, ale i

přitažlivější podobě loga v národních barvách u České chuťovky a poprvé i

samostatnému logu Dětské chuťovky v atraktivním ztvárnění odpovídajícím této věkové

kategorii.

Letošní výsledky budou slavnostně vyhlášeny 18. října v 16:00 hod. v Národním zemědělském

muzeu v Praze za účasti význačných hostů a novinářů. Pořadatelé letos přidávají ještě jedno

zajímavé ocenění, a sice Cenu novinářů, kterou demokratickým hlasováním prostřednictvím

anketních lístků vyberou sami přítomní novináři. Jen pro ně tak bude připravena již od

15:00 hod. speciální ochutnávka výrobků oceněných značkou Česká chuťovka 2012 a Dětská

chuťovka 2012 a ten, který získá nejvíc hlasů, bude oceněn ještě v průběhu slavnostního

odpoledne touto zvláštní Cenou novinářů.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Květen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3