INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Věk dětí vybavených mobilním telefonem se stále snižuje. V Česku lidé pořizují telefony dětem dříve, než ve většině evropských zemí. Zatímco u nás kupují rodiče svému potomkovi první přístroj mezi sedmým až desátým rokem věku, například ve Francii panuje většinový názor, že by dítě mělo vlastnit telefon zhruba v 15 letech. V tomto věku ho v loňském roce vlastnilo více než 70 procent francouzské mládeže*. Obecně lze přitom říci, že děti ze zemí střední a východní Evropy dostávají mobilní telefony o několik let dříve než děti ze západních evropských zemí. Údaje vyplývají z mezinárodního průzkumu Barometr Cetelem.

Lidé velmi často neváhají sáhnout do peněženky, když jde o to, aby jejich dítě drželo krok s módními trendy, a zejména aby nebylo jediné ze třídy, kdo nemá mobilní telefon. Telefon se čím dál více stává viditelným znakem příslušnosti k určité sociální vrstvě. Podle mnohých má stejnou vypovídající hodnotu, jakou mělo ještě nedávno značkové oblečení. V souvislosti se strachem ze sociálního vyloučení se zvyšuje počet dětí, které vlastní smartphone. Podle průzkumu evropští rodiče často raději ušetří za své výdaje, jen aby dítěti luxusní telefon dopřáli.

Spolu s nákupem mobilního telefonu dítěti však rodičům rostou také pravidelné náklady související s telefonováním, posíláním SMS či MMS, nebo připojením na internet prostřednictvím telefonu. V Česku utratí domácnost za mobilní telekomunikační služby v průměru mezi 460 až 625 korunami. Často se přitom jedná jen o účty dětí. Například naši slovenští sousedé utratí za hovory oproti nám zhruba dvojnásobek a kopírují tak trend západních zemí. Zhruba třetina Čechů přitom považuje své výdaje za mobilní hovory a služby za příliš vysoké. Co se týče Slovenska, nespokojenost s výší plateb souvisejících s používáním mobilního telefonu uvádí polovina obyvatel.

Podle průzkumu patří telekomunikacím a internetu druhé místo mezi výrobky a službami, bez nichž se lidé v současné společnosti nedokážou obejít. První příčku zaujímají potraviny. Rozhodnutí snížit tyto výdaje se může rychle změnit ve společenský handicap. Z tohoto důvodu se částka, kterou měsíčně zaplatí za mobilní telekomunikace méně majetní a více majetní lidé, příliš neliší. Rozdíl nečiní ani deset eur. Méně majetní lidé však uznávají, že poplatky za telefon jsou rozmarem, který výrazně zatěžuje rozpočet jejich domácností.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3