INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Sdružení českých spotřebitelů (SČS) vydává další ze svých publikací, kterými se snaží přispívat ke správné a účinné funkci vnitřního trhu EU. Publikace se týká označení CE, které známe všichni z mnoha výrobků, se kterými se běžně setkáváme a které používáme: elektrospotřebiče, ochranné pomůcky a prostředky, hračky, … Publikace zdůrazňuje pohled spotřebitelů a zejména uvádí na pravou míru význam, který je spotřebiteli tomuto označení často mylně přisuzován.

„Každý výrobek na trhu EU má, resp. musí být bezpečný“, vysvětlil Libor Dupal, předseda Sdružení českých spotřebitelů, a pokračoval: „Proto by jakákoliv povinná informace potvrzující jeho bezpečnost neměla smysl. Ani označení CE takovouto funkci skutečně neplní. Není informací pro spotřebitele o tom, že výrobek je bezpečný.“

Označení CE musí být připojeno na ty výrobky, kde to evropské předpisy vyžadují. Na ostatní být připojeno nesmí. Běžný spotřebitel se ale nemůže orientovat, na který výrobek má být připojeno označení CE a na který nikoliv. „Již tato skutečnost nám dostatečně vysvětluje, že označení CE není informací o bezpečnosti výrobku, ke kterému je připojeno. Kdyby tomu tak bylo, de facto by znamenalo, že ty výrobky, které ho nenesou, jsou nebezpečné, což je samozřejmě nesmysl.“ dodal Dupal.

Označení CE bylo v tehdejším Evropském společenství zavedeno v polovině 80. let minulého století. Nový model měl naprosto inovativním způsobem podpořit volný pohyb výrobků v rámci vnitřního trhu Evropského společenství, což se z valné míry podařilo. Označením CE vyjadřuje VÝROBCE, že jeho výrobek splňuje základní požadavky příslušných právních předpisů, které se na výrobek vztahují. Nijak to neznamená, že by výrobek byl nezbytně posuzován třetí (nezávislou) stranou. Označení je pasem pro příslušné orgány pro umožnění uvedení výrobků na trh a zajištění volného pohybu výrobku na vnitřním trhu; zejména má umožnit a usnadnit kontroly celními orgány a orgány dozoru nad trhem.

Více ve vlastní tiskovině, která je k dispozici na ústředí SČS a v elektronické verzi zde - http://www.konzument.cz/users/publications/1-pruvodce-spotrebitele/103-oznaceni-ce-pro-koho-proc-jak.pdf. Publikace vznikla za podpory Úřadu pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví za účelem naplňování ‚Strategické vize pro evropské normy‘.

(tz)

   

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3