INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Screenshot 01 02Pro obchodníky a dopravce zboží vrcholí největší nápor na jejich zdatnost před vánočními svátky. Na toto období roku se obchodníci a přepravní firmy připravují již od letních měsíců a lákají do svých řad nové pracovníky, zejména brigádníky. Nedávná čísla ukazují, že o dvě volná místa stáli loni zhruba tři zájemci, což je nejméně za posledních 20 let.

„Retail a logistika jsou obory, v nichž zaměstnavatelé stále hůře shánějí nové lidi – nabídka volných míst v logistice oproti jiným oborům i oproti loňsku vzrostla, navíc výrazně klesá počet zájemců o inzerované pozice,“ řekla Zuzana Lincová, ředitelka Profesia.cz. „Je to trochu paradoxní vzhledem k tomu, že mezi nejvíce nedostatková patří místa, která nevyžadují téměř žádnou kvalifikaci.“

Podle údajů pracovního portálu Profesia.cz počet nabídek v segmentu retail sice meziročně mírně klesl, výrazněji však klesl počet reakcí na inzerovaná místa. Firmy nejčastěji shánějí prodavače, odborné prodejce či pokladní. Nejvíce volných míst je tradičně v Praze a v Jihomoravském kraji, největší zájem o nabízená místa je v krajích Moravskoslezském, Libereckém a Olomouckém. Zajímavý je věkový profil zájemců o práci v obchodě. Na Profesia.cz se nejvíce o práci v tomto oboru ucházejí mladí lidé do 24 let, kteří tvoří téměř polovinu uchazečů (45,5 %).

Oborem, kde opravdu neklesá poptávka po nových zaměstnancích, je logistika. Pro českou i středoevropskou logistiku a dopravu je typický rychlý rozvoj v uplynulých desetiletích, kdy řada firem vyrostla prakticky na zelené louce, jiné vznikaly jako pobočky zavedených evropských logistických společností. Tento růst umožňoval hlad po logistických službách a dostatek kvalifikované pracovní síly. Nadbytek lidí na trhu práce je však dnes minulostí a téměř třetina firem v tomto oboru nemůže najít vhodné zaměstnance – a poptávka po nich stále roste. Mezi nejvíce úzkoprofilové patří profese skladník, řidič vysokozdvižného vozíku a logistik.

„S nedostatkem lidí v logistice stoupá potřeba ‚chytrých řešení skladů‘,“ sdělil Jan Holík ze společnosti Mibcon, která pomocí nejmodernějších technologií zefektivňuje procesy ne­jen logistických firem. „Naše inteligentní logistická řešení ale přinášejí efekt nejen v podobě nižších osobních nákladů, ale také v podobě úspory skladovacích prostor a snížení chybovosti. Dalším efektem souvisejícím s lidským faktorem je zvýšení produktivity práce.“
Nedostatek lidí v obchodu a logistice logicky vede k tlaku na růst mezd. Většina nadnárodních obchodních řetězců v posledních měsících ohlašovala růst mezd, logistické firmy nabízejí kromě vyšších platů i řadu nadstandardních benefitů pro sezonní zaměstnance. Podle údajů portálu Platy.cz je v současné době průměrná hrubá mzda v retailu 29 375 Kč. Například pokladní si v současné době vydělají průměrně 15 627 Kč, doplňovači zboží 18 080 Kč, manažerské platy se pohybují mezi 40 000 a 50 000 Kč. V logistice je průměr na 24 637 Kč, skladník si vydělá 20 495 Kč, logistik 29 806 Kč a kurýr 22 801 Kč.

(tz)

 

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3