INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

CENTURY21 dům průřezIdeální nemovitost neexistuje. U každé nemovitosti totiž najdete něco, co nebude zcela podle vašich představ. Jak ale poznat, zda je ta a ta věc podstatná, a tedy důvodem nemovitost nekoupit? Anebo zda se jedná o malý, snadno změnitelný detail? Není to tak složité, jak by se mohlo zdát…

Tím že budete mít jasnou představu o tom, jak má nemovitost vypadat, která kritéria jsou pro vás stěžejní a v čem nehodláte dělat kompromisy, vám značně urychlí rozhodování a výběr.

Tip 1: Začněte rozpočtem

Základním prvkem každého hledání je jistě váš rozpočet. Důležité je si shrnout všechny náklady, které budou s nákupem a případným stěhováním spojeny, a dále pak všechny zdroje, které mohou být použity na úhradu kupní ceny – vlastní rezervy, peníze utržené za prodej stávající nemovitosti nebo bankovní úvěr. „Dobrý realitní makléř vám pomůže stanovit reálnou tržní cenu vaší nemovitosti, pokud se ji chystáte prodat, a upřesnit tak jednu položku ve vašem rozpočtu. Dále vám doporučí prověřeného realitního poradce, který zjistí vaše možnosti úvěrování bankou, případně vám připraví pohotovostí úvěr,“ popisuje příklad dobré praxe Mgr. Dominik Ženatý, makléř realitní sítě CENTURY 21, www.century21.cz.

Tip 2: Ujasněte si představu o bydlení

Jedním z nejdůležitějších ukazatelů je lokalita a občanská vybavenost. Chcete žít v rušném středu velkoměsta, či na ospalém předměstí? Máte malé děti a je pro vás důležitá blízkost škol, školek či dětských hřišť? Zvažte, jak vypadá běžný den ve vaší rodině, a přizpůsobte tomu výběr vhodné lokality.
Rozhodující bude i typ nemovitosti. Ujasněte si, zda hledáte rozlehlé sídlo, malý domek, či byt. Jedná se o místo, kde budete trvale žít, víkendovou chatu, nebo kupujete nemovitost jako investici k následnému pronájmu? S tím souvisí, i zda upřednostňujete tradiční domy a byty, či máte rádi moderní architekturu s minimálními nároky na údržbu. Oboje má své výhody i nevýhody, které si musíte poměřit. Stejně tak jako nároky na vybavení, jako například preferujete balkon, máte nároky na skladovací prostory jako sklep, či pozemek který náleží domu? Přemýšlejte nad vaším každodenním režimem, vašimi koníčky. Právě detaily, o kterých si myslíte, že podstatné nejsou nebo že je vyřešíte později, vám mohou radost z nové nemovitosti zkazit.

Tip 3: Proveďte průzkum trhu, pomůže realitní makléř

Následuje první průzkum nabídek na trhu, jejich zvážení a domluvení prvních prohlídek. Dobrý makléř s vámi každou nabídku projde, porovná s vaší představou nemovitost, kterou chcete koupit, společně s vámi zhodnotí všechna pro a proti a následně domluví prohlídku. Makléř by se vždy měl prohlídky osobně účastnit a svojí zkušeností pomoci odhalit případné vady nemovitosti.
„Po každé prohlídce si sepište, co se vám na nemovitosti líbilo a co nikoli. Makléř ve spolupráci s vámi vytvoří systém hodnocení, který vám společně s vašimi poznámkami pomůže zúžit výběr a urychlí tak hledání vašeho nového domova,“ dává tip makléř realitní sítě CENTURY 21.

Tip 4: Vyjednejte si výhodnou nabídku

Neocenitelným pomocníkem vám bude makléř při vyjednávání s prodávajícími, případně s jejich realitním makléřem v okamžiku, kdy se rozhodnete pro koupi konkrétní nemovitosti. Je možné, že před definitivní dohodou o podmínkách prodeje proběhnou ještě další jednání mezi vámi a prodávajícími. To je pro makléře zcela běžná záležitost a celým procesem vás profesionálně provede. Spolehněte se na jeho zkušenosti a odbornou kvalifikaci, díky nimž je vám schopen domluvit i snížení ceny nemovitosti. „Pro každou nemovitost, kterou zamýšlíte koupit, by měl dobrý makléř vytvořit tzv. srovnávací tržní analýzu a sdělit vám, zda je nemovitost nabízena za reálnou cenu, či nikoliv – ochrání tak vaši investici,“ upozorňuje na správný postup makléř realitní sítě CENTURY 21.

Tip 5: Nezapomeňte na „formality“ a právníka

Důležité je projít také všechny právní aspekty koupě jako územní plán při koupi pozemku, stanovy sdružení vlastníků jednotek u koupě bytu a podobně. Samozřejmě je důležité prověřit nabývací titul majitele nemovitosti (kupní smlouva, dědictví apod.). V neposlední řadě je pak důležité pověřit tvorbou kupní smlouvy renomovanou advokátní kancelář (každý dobrý makléř pro vás tuto službu zajistí – zpravidla je tento servis obsažen v jeho provizi), která „ušije smlouvy na tělo“ danému případu a nepoužije jen nějaký vzor. Stejné se vztahuje i na vytvoření návrhu na vklad nemovitosti do katastru nemovitostí.

Více informací získáte na webu http://www.century21.cz/

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3