Pouze pro 13 % procent českých domácností jsou hlavním místem pro nákupy menší prodejny, které nelze zařadit mezi hypermarkety, supermarkety nebo diskonty. Obliba řetězců u spotřebitelů meziročně vzrostla o tři procenta. Hlavními důvody, proč v nich nakupuje téměř 9 z 10 domácností České republiky, jsou příhodná poloha, široký sortiment a akční ceny či slevy. Lidé oceňují také kvalitní a čerstvé zboží, snadnou orientaci v prodejně a možnost dobrého parkování.
Od srpnové prognózy se v domácí ekonomice prohloubila souhra ojedinělých jednorázových prorůstových faktorů, které se projevily zejména v oblasti investic.Nová prognóza proto znovu zvyšuje očekávaný růst pro letošní rok, pro rok 2016 zůstává výhled bez větších změn. Očekávaný růst pro rok 2016 ve výši kolem 2,5 % pro českou ekonomiku dává příznivou a zejména fundamentálně udržitelnou trajektorii do budoucna. Dynamika českého hospodářství bude v roce 2015 i v roce 2016 vyšší než růst ve většině zemí eurozóny, což slibuje pokrok v konvergenci ekonomické úrovně k nejvyspělejším evropským ekonomikám.
V registru nespolehlivých plátců DPH v říjnu přibylo dalších 533 společností a jejich celkový počet tak dosáhl 2 384. Více než třetina nespolehlivých plátců DPH má sídlo v Praze, pětina v Jihomoravském kraji. Statistiky dnes zveřejnila poradenská společnost Bisnode, která se zabývá poskytováním ekonomických informací o firmách.
Pokud je návrh slev na sociálním pojištění důsledně promyšlen, pak jej HK ČR považuje za akceptovatelný, byť nesystémový. Hlavní otazník však visí nad tím, zda by opatření nevedlo k výpadkům plateb na sociální pojištění a následně ke zvýšení sazby odvodů či sazby daní pro celou podnikatelskou sféru.
Nový průzkum s názvem „Role PR v českých firmách v roce 2016“, který zveřejnila agentura PRAM Consulting poukázal na změny komunikačních priorit u českých firem v roce 2016. Většina oslovených se shoduje na tom, že v roce 2016 se soustředí hlavně na budování dobrého jména a reputace jejich značky, zaměří se na tvorbu obsahu a aktivnější využívání digitálních médií a sociálních sítí.
Kvalitní obálka budovy, stínící prvky nebo využívání dešťové vody. Budovy se budou muset přizpůsobit stále častějším extrémům počasí, ale i výpadkům dodávek energie, které s sebou mohou přinést změny klimatu. Vychází to z právě zveřejněné studie aliance Šance pro budovy.
Poslední dva roky pozoruji velmi zvláštní fenomén. Týká se přítomnosti v práci. Je to jasné, po covidu se na nás řítí dynamika dosud nevídaná. Nicméně tak nějak se změnil rytmus svátků, volna a dovolených. Vánoční prázdniny dětem sice končí na začátku ledna, ale v mnoha firmách klíčoví lidé do pracovního rytmu vplouvají až v polovině měsíce. Pak přichází 15 dní intenzivní práce. Po ní, od počátku jarních prázdnin, lidé rotují po horách a za stůl usedají přerušovaně až do konce března. Velikonoce odstartují další dovolenkový turnus. A květnové svátky mnozí využijí na odpočinkovou víc než týdenní šňůru. Od poloviny června se dostáváme na vlnu letních dovolených, která ustává až s půlkou září. Až potom se do půlky prosince rozjedou naplno kolečka pracovní aktivity, protože rok se pomalu s tím další schází. A pak je vánoční rádiový klid....
Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.
Pokračování ...