INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 21. rokem
Společnost Medcedes-Benz se po patnácti úspěšných letech působení v České republice rozhodla dále posílit svou pozici na místním trhu. Zároveň však chce upozornit na několik jevů, které způsobují časté negativní vnímání značky v očích české veřejnosti.

Mercedes-Benz je značkou, která letos oslavila 125. výročí založení a také firmou, jenž stála u vynálezu automobilu. V České republice působí oficiálně od roku 1995 a v současnosti přímo zaměstnává více než 2000 pracovníků. Další stovky pozic pak poskytují lokální dodavatelé služeb a materiálů.

Nejde zde v žádném případě pouze o tzv. „levnou pracovní sílu", ve většině případů jsou obsazovány specializované pozice. Značka Mercedes-Benz má v České republice dokonce vlastní vývojové centrum, kde na světových novinkách automobilového průmyslu pracují špičkoví čeští odborníci.

Automobilka Mercedes-Benz je v ČR nejenom významným zaměstnavatelem, ale také podporuje mnoho kulturních a společenských akcí a aktivně se věnuje dobročinné činnosti. Rychlejšímu rozvoji firmy, podpoře nových investic a navýšení počtu zaměstnanců však částečně brání také nešťastné spojování značky s negativními jevy v české společnosti.

„Častorát se setkáváme s tím, že vlastnicví vozu značky Mercedes-Benz je považováno za cosi nepřístojného a podezřelého. Výroky některých veřejných činitelů, například v souvislosti se státními zakázkami, kdy „zaplatili mercedes a získali trabant" situaci také příliš nepomáhají," řekl ředitel prodeje osobních vozů MB Jan Bubeník.

Značka se na českém trhu musí již několik let potýkat se záplavou nejrůznějších klišé, které jsou ze strany médií mnohdy nešťastně přiživovány. Smutným faktem je pak skutečnost, že vytvářejí řadu předsudků a mýtů týkajících se značky, které často brání případným zájemcům stát se majiteli vozu Mercedes-Benz.

„Podobným problémům čelíme i přesto, že je značka Mercedes-Benz stejnou společností považována nejenom za symbol vysoké bezpečnosti a komfortu, ale také špičkové kvality a spolehlivosti, což dokládají mimo jné výroky typu „...tato naše lednička je mercedesem mezi ledničkami," uzavřel Bubeník.

Letošním rokem zahajuje společnost Mercedes-Benz Česká republika dlouhodobou kampaň, která se zaměřuje na nejčastější mýty a nepravdy o značce. Ty se pokusí vyvrátit na www.mytyfakta.cz.

Působení značky v České republice:

Mercedes-Benz Česká republika s.r.o.

Společnost Mercedes-Benz Česka republika s.r.o. (MBCZ) je generálním dovozcem automobilů značek

Mercedes-Benz, Maybach, smart, AMG a Mitsubishi Fuso. Z hlediska finančního objemu prodejů je MBCZ druhým největším dovozcem automobilů do České republiky. 100% vlastníkem společnosti je koncern Daimler AG se sídlem ve Stuttgartu.

Aktuálně 425 zaměstnanců.

Mercedes-Benz Financial Services Česká republika s.r.o.

Společnost Mercedes-Benz Financial Services Česká republika s.r.o. (MBFS) poskytuje širokou škálu finančních produktů a ostatních služeb (např. pojištění), souvisejících s pořízením a provozováním osobních a užitkových vozidel se specializací na značky Mercedes-Benz, smart, Mitsubishi Fuso a Setra.

Aktuálně 55 zaměstnanců.

EvoBus s.r.o.

Společnost EvoBus Bohemia je odpovědná za prodej a servis autobusů Mercedes-Benz a Setra v České republice. Kromě toho vyrábí segmenty podvozků a základních konstrukcí pro téměř všechny typy autobusů Mercedes-Benz a Setra ve výrobním závodu v Holýšově na Plzeňsku.

Aktuálně 420 zaměstnanců.

MBtech Bohemia s.r.o.

Společnost MBtech představuje v ČR vývojové centrum značky Mercedes-Benz. Poskytuje inženýrské služby - především CAD konstrukce. Dále podporu při simulacích zástaveb agregátů, vytváření objemových a plošných modelů, výkresů, při síťování nebo provádění FEM výpočtů. Dodávka prototypových dílů pro vlastní nebo cizí konstrukční návrhy, 3D, 2D návrhy.

Aktuálně 300 zaměstnanců.

Autorizovaná prodejní a servisní síť Mercedes-Benz

Celkem 17 prodejních a 21 servisních míst v České republice.

Aktuálně > 800 zaměstnanců.

(tz)

Slovo ke dni

  • Představy a realita

    Inovují malé a střední firmy. V korporacích bývá silný byrokratický aparát, jenž se postará o to, aby dobré nápady nešly zavést do praxe, nebo se jejich implementace nekonečně táhla. Tvrdí to místopředseda představenstva Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR Ing. Karel Dobeš, a má samozřejmě pravdu. A jak dodává jeho kolegyně Pavla Břečková, inovace je otázka přežití. Proto mohou menší podnikatelé konkurovat gigantům s obrovským kapitálem a dlouhou tradicí. Je zajímavé, že z nedávného průzkumu vyšlo zjištění, podle něhož 44 procent dotázaných nikdy nevyužije v podnikání robotizaci a digitalizaci. Ovšem v praxi se ukazuje, že nějakou formu digitálních technologií už uplatňují téměř všichni. Někdy, zdá se, sama realita překonává naše představy.

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Září 2019

INZERCE

Partneři

Generální partner:

logo gc 2018

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

logo KOBtsoft   EON EG 2017 107 icom
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtocz

Duševní vlastnictví

upv logo

Visegrádský patentový institut a Smlouva o patentové spolupráci 28. srpen 2019

Jak získat patentovou ochranu v zahraničí za využití řízení podle mezinárodní Smlouvy o patentové spolupráci bylo naznačeno v článku, který byl na tomto místě uveřejněn minulý měsíc. Zdůrazněnými výhodami popsaného systému bylo zejména získání času na přípravu a rozhodování, zda, a ve kterých státech, usilovat na základě jediné podané patentové přihlášky o patentovou ochranu. 

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma_web_iprosperita Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300 cps vetsi 300AVLOGOM3

INZERCE