INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
AZP_100nej_Allianz_2010Skupina Allianz oznámila výsledky za první čtvrtletí roku 2011. I přes obtížnou situaci na trhu a závažné živelní události dosáhly čtvrtletní příjmy opět vysokých hodnot – 29,9 miliardy euro, tj. pouze o 2,2 procenta méně než rekordních 30,6 miliardy euro v prvním čtvrtletí roku 2010.

Provozní zisk dosáhl výše 1,66 miliardy euro oproti 1,73 miliardy euro za první čtvrtletí loňského roku. To představuje pokles o pouhé 4,2 procenta, a to i přes jedny z největších škod z přírodních katastrof za posledních dvacet let. Již první čtvrtletí loňského roku bylo ovlivněno nadprůměrným výskytem přírodních katastrof.

Všechny tři segmenty podnikání přispěly k čistému čtvrtletnímu zisku ve výši 915 milionů euro oproti 1,6 miliardy euro v prvním čtvrtletí roku 2010. Vedle přírodních katastrof napomohlo tomuto vývoji záměrné snížení kapitálových zisků a vyšší daňové zatížení.

Kapitálová situace Allianz Group je nadále silná; ukazatel platební schopnosti skupiny dosahuje 180 procent, což je o 7 procentních bodů výše než 173% platební schopnost na konci roku 2010. K 31. březnu 2011 dosáhlo jmění akcionářů 43,6 miliard euro, tedy o 2,1 % méně než 44,5 miliardy euro na konci roku 2010.

I přes náročnou provozní situaci zůstává Allianz na cestě k dosažení cílového provozního zisku za rok 2011 ve výši 8,0 miliardy euro s tolerancí 0,5 miliardy.

Segment neživotního pojištění odolává dopadům přírodních katastrof

V oblasti neživotního pojištění se hrubé předepsané pojistné za první čtvrtletí zvýšilo

o 1,8 procenta na 14,3 miliardy euro oproti 14,0 miliardám euro v prvním čtvrtletí loňského roku.

Provozní zisk dosáhl 663 milionů euro. Tato hodnota je o 6,9 procent nižší než 712 milionů euro v prvním čtvrtletí roku 2010. Výdaje za přírodní katastrofy dosáhly v tomto čtvrtletí

737 milionů euro. Z toho bylo 697 milionů euro rezervováno na pokrytí škod v Austrálii,

na Novém Zélandu a v Japonsku. V prvním čtvrtletí roku 2010 činily výdaje za přírodní katastrofy 555 milionů euro.

Kombinovaný poměr ve výši 101,3 procent narostl oproti 100,4 procentům v prvním čtvrtletí roku 2010. Přírodní katastrofy přispěly ke kombinovanému poměru 7,6 procentními body; v prvním čtvrtletí roku 2010 tento údaj činil 5,9 procentních bodů.

Oliver Bäte, finanční ředitel společnosti Allianz SE říká: "Pro Allianz bylo poslední čtvrtletí jedním, které bylo nejvíce zasaženo přírodními katastrofami ze všech čtvrtletí za poslední dvě desetiletí. Nicméně tento vliv byl částečně vyrovnán lepšími provozními výsledky

na několika klíčových trzích, pozitivním vlivem cen obnovovaných pojistek a stabilním příjmem z investic."

Výsledky v životním a zdravotním pojištění jsou stále na dobré cestě

V oblasti životního a zdravotního pojištění dosáhlo povinné pojistné výše 14,3 miliard euro. Oproti rekordním 15,4 miliardám euro za první čtvrtletí roku 2010 se příjmy snížily o 7,1 procent, avšak čisté přírůstky i tak dosáhly 1,7 miliardy euro. Povinné pojistné v prvním čtvrtletí loňského roku zahrnovalo pozitivní jednorázové vlivy převážně ve Francii, Itálii a na Tchaj-wanu.

Provozní zisk dosáhl 702 milionů euro oproti 835 milionům euro v prvním čtvrtletí roku 2010. Tento pokles o 15,9 % z velké míry nastal díky horšímu investičnímu výsledku oproti stejnému období loňského roku.

Oliver Bäte: "V oblasti neživotního pojištění jsme stále na dobré cestě, a to i přes náročnou situaci, jako například silnou konkurenci ve Francii, Itálii a v regionu Asie a Tichomoří, nebo kurzové vlivy z důvodu silného eura. Provozní zisk za toto čtvrtletí nás drží u horních hodnot pro naše cílové výsledky za celý rok."

Růst správy aktiv pokračuje

V oblasti správy majetku příjmy nadále silně rostly. Čistý zisk z poplatků a provizí vzrostl o 14,5 procent na 1,26 miliardy euro oproti 1,1 miliardě euro za stejné období loňského roku. Provozní zisk je vyšší o 13,3 procent a dosahuje 528 milionů euro; v prvním čtvrtletí roku 2010 dosahoval 466 milionů euro.

Poměr nákladů k zisku dosáhl 58,5 procent a zůstal tak na podobné úrovni jako ve stejném období loňského roku (58,2 procent).

Spravovaná aktiva třetích stran vzrostla na 1,138 bilionu euro k 31. březnu 2011 z 1,023 bilionu euro k 31. březnu 2010.

Oliver Bäte: "Správa aktiv pokračuje v silném organickém růstu. Čisté přírůstky od třetích stran dosáhly téměř 14 miliard euro. Příjmy a provozní zisk jsou na výtečných úrovních. Poměr nákladů k zisku poukazuje na naši schopnost růst se ziskem."

Allianz pojišťovna, a. s., je stoprocentní dceřinou společností Allianz New Europe Holding GmbH

a součástí přední světové pojišťovací skupiny Allianz SE. Na český trh vstoupila v roce 1993 a během svého působení si vybudovala pevnou pozici jedné ze tří největších českých pojišťoven. Nabízí komplexní škálu pojišťovacích a investičních produktů pro soukromou i firemní klientelu. Allianz pojišťovna, a. s., je jediným akcionářem Allianz penzijního fondu, a. s., založeného v roce 1994.

Je také jediným společníkem Allianz Kontakt, s.r.o.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3