INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Finance

31. leden 2022

Poslední čtvrtletí roku 2021 se na finančních trzích nesl v duchu prudších změn. Přesto fondy vyrostly podle Indexu českého investora CII750, který sestavuje společnost Fincentrum & Swiss Life Select, o 1,5 %. V konečné bilanci tak fondy dosáhly podle Indexu českého investora CII750 celoročního čistého kladného zisku přesahujícího 7 %. Na výsledku se podílí zastoupení jak úspěšných progresivních fondů, tak ale i těch dluhopisových, které jsou celosvětově pod extrémním tlakem.

1 ečně UNIQA
24. leden 2022

Top management ve firmách je každý den vystavován novým výzvám v řízení. Překotný technologický pokrok, přísnější regulace a normy, napjatý trh práce, pandemická omezení i požadavky aktivistů – to všechno jsou oblasti, které přidělávají vedení podniků stále větší starosti. Význam pojištění řídících pracovníků významně roste.

Viktorie Plívová
14. leden 2022

Každý začátek ledna bývá spojen s nejrůznějšími očekáváními, předsevzetími, mnohými neznámými. Také pro podnikatelskou veřejnost znamená nový příchozí rok řadu otázek i hledání odpovědí. Ať člověk vlastní velkou firmu, nebo se jen seberealizuje jako živnostník, neznámých v rovnici budoucnosti se objevuje víc než dost. Týká se to i tak prostých záležitostí, jako jsou platby pojistného. O tom zdravotním jsem hovořila s Mgr. Viktorií Plívovou, vedoucí tiskového oddělení Všeobecné zdravotní pojišťovny a tiskovou mluvčí:

13. leden 2022

ČBA Hypomonitor prosinec 2021       Objem (mld. Kč) Počet Sazba (%) Celkem 44,3 14,180 2,96 Nové úvěry 34,2 9,943 3,00 z toho:   na koupi 21,9 6,148 3,00 na výstavbu 9,5 2,862 2,86 ostatní 2,8 933 3,41 Refinancované z jiné instituce 8,2 3,381 2,85 Refinancované interně 1,8 856 2,71 Pramen: ČBA Hypomonitor       Banky a stavební spořitelny poskytly v prosinci hypoteční úvěry v celkovém objemu přes 44 mld. Kč, což je o 2 mld. Kč méně než v listopadu. Z tohoto objemu tvoří přes 34 mld. Kč hypotéky nové a 10 mld. Kč pak hypotéky refinancované. I přes nepatrný meziměsíční pokles tak zůstal objem poskytnutých hypoték v závěru roku nadprůměrný.

bookkeeping 615384 1280
10. leden 2022

V loňském roce v ČR přibylo 2 215 subjektů, které nespolehlivě odvádí DPH nebo jsou označeny jako nespolehlivé osoby, o 7 % víc než předloni, ale o třetinu méně než v roce 2019.

2021 12 28 09 49 36
28. prosinec 2021

Češi jsou velcí milovníci domácích mazlíčků, psa mají dvě z pěti domácností. A stále více za ně utrácejí, kupují kvalitnější krmivo, hračky, doplňky, ale i veterinární a kosmetické prostředky. Podle dat společnosti Nielsen utrácejí obyvatelé ČR za rok jenom za krmivo 5,6 miliardy korun. Průměrná rodina vydá za psa 16 000 korun ročně.

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3