INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

KubicekPetr KubíčekČeské firmy jsou rigidní, do digitálního světa se jim příliš nechce. Jejich aktivity končí u online připojení k síti a vytvoření vlastního e-shopu. Přistoupit však k systémovým krokům směrem k opravdové a komplexní digitalizaci se jim většinou nechce. Takové zkušenosti má Petr Kubíček, CEO společnosti B2A, který nám poskytl na toto téma zajímavý rozhovor.

Opravdu je situace tak špatná? Vždyť všichni požadují, aby jejich komunikace byla co nejjednodušší a potřebná data dostupná odkudkoli.

Ano, představitelé firem si neuvědomují, co je potřeba udělat, aby jednotlivé segmenty do sebe zapadaly. Že nestačí do podniku nakoupit robota nebo tablety, ale že je nutné se podívat na celý výrobní proces a zároveň motivovat zaměstnance, aby se moderní technologie nebáli používat. My jsme historicky jako první přinesli tablety do výroby v České republice. Ze zkušenosti s našimi zákazníky víme, jak důležitá je uživatelská jednoduchost, přirozenost. Pokud je jakákoli aplikace naprogramována co nejpřirozeněji, naučí se ji používat každý. Od svářeče po leteckého inženýra.

A samotné firmy si neuvědomují, že nerozhoduje počet ani množství počítačů a robotů, ale dokonale fungující celek?

Firemní e-mailová komunikace je sice na vzestupu, přesto je ale běžné, že si zaměstnanci volají a doplňují si telefonem, případně videotelefonem, informace. O této komunikaci už nemají žádné záznamy, přitom ji lze jednoduše automatizovat, zpřehlednit, aby nebylo třeba nic dodatečně hledat v přílohách, a trávit tak zbytečně čas nad fotka ilustracîniüněčím, co už lze v dnešní době zjednodušit. Život se v posledních měsících výrazně proměnil, lidé se sice naučili používat videokonference, ale už nepoužívají nástroje, které jim usnadní práci i život. Přitom by vše mohla vyřešit jedna dobře zvolená aplikace.

V čem tedy spočívá tzv. digitální past, v níž se řada firem nachází?

Drtivá většina společností má své systémy uzamčené. Pokud mají nainstalovaný určitý informační software, těžko lze do něj implementovat další platformy. A také proto nejsou firmy flexibilní a nemohou se tak digitalizovat, jak by potřebovaly.
Mnohé robustní podnikové informační systémy (ERP) změny nedovolí. Pozor na vendor lock-in, uzamčení zákazníka! To rozhodně není cesta. Pokud chce firma uspět a mít konkurenční výhodu, měli by si její zástupci uvědomit, že digitalizace možná není levná, ale z dlouhodobého hlediska se vyplatí. Proto rozhodně doporučujeme, aby firemní systém byl otevřený všem platformám.

Věříte, že pandemie a s ní spojená opatření ve společnosti pomohou situaci změnit?

Koronovirová pandemie přináší mnoho změn. Jednou z nich, která postupně prochází napříč všemi průmyslovými sektory, je skutečnost, že lokální firmy budou více spolupracovat s lokálními dodavateli. A týká se to jak zemědělců, tak i výrobních firem a IT společností. Pokud chce některý český podnik naskočit na Průmysl 4.0, není už potřeba využívat služeb nadnárodních hráčů. Mnohá lepší a intuitivnější řešení naleznou i u tuzemských dodavatelů softwaru. Ona důležitá uživatelská přirozenost, pochopení systému práce, otevřená spolupráce, které kroky je potřeba postupně dělat, často souvisí se zdravým selským rozumem, který Češi tradičně mají.

otázky připravil Pavel Kačer

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3