INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Česká pobočka HSBC Bank plc dnes vyhlásila vítěze již třetího ročníku projektu HSBC GRANT na podporu zahraničního obchodu. Při této příležitosti byly zveřejněny výsledky průzkumu, který mezi manažery středních a velkých firem mapoval současné aktivity významných českých vývozců. Dají se označit za celkem optimistické.

Situace českých exportérů se zhoršila jen mírně – firem, kterých se dotknul pokles exportu, je pětina. V rámci průzkumu uvedlo 21 % dotazovaných, že se jejich export v posledních šesti měsících snížil. V porovnání s průzkumem, který HSBC prováděla v září 2011, je to nárůst na téměř dvojnásobek (v září 2011 informovalo o poklesu svého exportu 11 % firem). Jako stagnující svůj vývoz označilo 39 % firem, celých 40 % dotazovaných společností svůj vývoz v posledních šesti měsících naopak zvýšilo.

Mezi konkurenčními výhodami kralují inovace. Pryč jsou doby, kdy si české exportní firmy zakládaly především na tradici - v průzkumu ji jako konkurenční výhodu uvedlo jen 8 % firem. Konkurenčním výhodám českých firem kralují inovace založené na kvalitnějších technologiích (ty jako konkurenční výhodu uvedlo 41 % firem), na druhém místě pomyslného žebříčku stojí flexibilita českých firem (uvedlo 20 % společností) těsně následovaná nižší cenou ve srovnání s konkurencí (uvedlo 19 % firem).

České firmy se aktivně připravují na možnost, že se propadne jejich export do zemí Evropské unie. Dobrou zprávou je také to, že české firmy pochopily, že se na případné problémy na klíčových evropských trzích musejí aktivně připravit. Celých 77 % jich uvedlo, že má „plán B", který by jim měl pomoci překonat případný propad evropských objednávek. Plán nejčastěji spočívá v inovacích, které zvýší konkurenceschopnost jejich výrobků (uvedlo 37 % exportérů) a v diverzifikaci trhů mimo Evropskou unii (má v úmyslu 27 % firem). Na úsporná opatření pak spoléhá 21 % vývozců (11 % by omezilo export jen na bezpečné investice, 10 % by situaci řešilo snižováním nákladů a prodejem hmotného majetku).

HSBC GRANT na podporu zahraničního obchodu je projekt financovaný soukromou sférou určený na konkrétní a dlouhodobou podporu českých firem, které aktivně exportují své zboží a služby. Principem projektu je otevřená grantová soutěž: čtyři granty, každý ve výši 500.000 Kč, obchodní a právní know-how pro cílovou destinaci svého obchodu a mediální pokrytí. Zdroj a více informací: www.grantproexport.cz.

Průzkum na téma zkušenosti zástupců středních a velkých firem s exportem zboží a služeb do zahraničí byl proveden společností EPRAVO.CZ, a.s. pro HSBC Bank plc - pobočka Praha pomocí telefonických standardizovaných rozhovorů mezi 197 respondenty v období mezi únorem a březnem 2012.

O HSBC

HSBC Bank plc otevřela svou českou pobočku v květnu 1997. Poskytuje služby firemního bankovnictví pro korporátní klienty se zaměřením na mezinárodní obchod a zahraniční transakce. Kromě bankovních operací zahrnují služby české pobočky HSBC správu peněz, financování provozního kapitálu a investic, akviziční financování, projektové a exportní financování, devizové obchody, řízení úrokového rizika a faktoring. Prostřednictvím své mezinárodní sítě poskytuje HSBC celou škálu finančních služeb včetně investičního a privátního bankovnictví.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3