INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Tým Brašnářství Tlustý.jpgObrat téměř 30 milionů korun, růst tržeb o 40 procent a 16 tisíc obsloužených zákazníků – takový byl rok 2018 pro Brašnářství Tlustý a spol., ryze českou a v Česku jedinou firmu svého druhu, která letos oslaví šest let od svého znovuvstoupení na trh. V jejím čele stojí bývalý právník Ivan Petrův. 

Brašnářství Tlustý slaví šest let, v logu firmy je ale letopočet 1981, proč? 

Letopočet 1981 v logu firmy je už dnes hlavně symbolické datum - v tomto roce se Roman Tlustý, zakladatel firmy, začal učit na obuvníka a přišel poprvé do kontaktu s řemeslem.

Ivan PetrůvIvan PetrůvŘemeslná živnost se do roku 2013 potýkala s finančními problémy a hrozil jí zánik. Jak na tuto dobu vzpomínáte?

Právě před šesti lety jsme začali pracovat na novém startu. Začínali jsme z ničeho, ve sklepě bez oken, bez zákazníků, bez peněz a se starými stroji. Chtěli jsme se ale pokusit zachránit živnost a nabídnout zákazníkům kvalitní řemeslně zpracované výrobky, vyrobené v Česku, z dobrých materiálů a za rozumné peníze. Navíc dělané individuálně a podle přání zákazníků. A vyplatilo se. Tento rok slavíme magické číslo 50 000 individuálně obsloužených klientů. Jen v loňském roce jsme vyrobili výrobky pro 16 tisíc zákazníků a obrat firmy se blíží 30 milionům korun. Přitom ještě v roce 2017 to nebylo ani 20 milionů, každý rok rosteme minimálně o 40 procent.

Brašnářství Tlustý a spol. není klasickou firmou v pravém slova smyslu, jedná se o společenství svobodných řemeslníků, živnostníků a malých rodinných firem. Co vám tato forma podnikání přinesla?

Všichni od řemesla, kdo dnes spolupracují v našem společenství, měli své živnosti, které jim ale více méně stačily stěží na živobytí. Tím, že jsme se spojili, rozdělili jsme si úkoly a práci, jsme byli najednou všichni silnější. K dnešnímu dni tak spolupracuje několik desítek českých živnostníků - od brašnářů, galanteristů až po švadleny a obuvníky. Potřebujeme ale i řemesla, která využíváme na výrobu komponentů, jako například slévače, kovoleštiče nebo obaláře. Součástí firmy jsou i fotografové, programátoři, grafici a různí IT specialisté. Dnes je v celém kolotoči přes 50 živnostníků a rodinných firem - a je v podstatě jedno, jestli jsou s námi v pražské dílně, na Vysočině, v Opavě, nebo jsou to koželuzi v Itálii, programátoři v Arménii, Rusku nebo třetí generace rodiny kovolitců v Japonsku,.

Nenabízíte jen kožené tašky a brašny. Co vše u vás zákazníci najdou?

Díky širokému portfoliu kožených výrobků na zakázku jsme jedinou firmou v Česku tohoto druhu. Dnes máme v nabídce přes 60 typů výrobků na zakázku - od kvalitních opasků, peněženek přes tašky do města, do práce až po aktovky a cestovní zavazadla. Nabízíme i pánskou obuv na zakázku. Naše bestsellery jsou peněženky a opasky, kde cena začíná na 1600 korunách. To nejdůležitější ale je, že vše, co u nás zákazník najde, se dá konfigurovat pohodlně přes internetové stránky. Zákazník si zvolí barvu a typ kůže, barvu šití, u tašek například i uspořádání vnitřních kapes, podle jeho výšky upravíme délku popruhu. Do výrobků dokážeme razit i monogramy, čímž vznikají unikátní výrobky, které mnoho lidí kupuje jako výjimečné dárky svým blízkým. Na veškeré zboží poskytujeme doživotní záruku.

Výrobky pro pányJe pro firmu vašeho typu důležitý internet nebo prodej online je jen okrajový?

Naopak! Vedle široké škály výrobků se vyplatila i investice do moderních technologií. Firmu se podařilo vzkřísit právě i díky online prodejům. Jsme online brašnářství - což je v Česku unikátní koncept kombinující tradiční řemeslo se sílou internetu. Online nákupy tvoří 80 procent našich prodejů. V Česku zatím není úplně běžné, aby online prodej řemeslné firmy tvořil nedílnou součást její existence.

Čím chcete překvapit v roce 2019?

Letos chystáme několik velkých novinek. Na své si přijdou dámy i pánové a především milovníci originálních kousků. Letos představíme novou modelovou řadu - zákazníci se dočkají nových modelů pánských tašek do města i do práce. Vedle toho chystáme rozjetí výroby řemínků k pánským hodinkám. A také chceme letos vytvořit špičkovou řadu pánských i dámských doplňků, která snese srovnání s věhlasnými módními značkami. Cílíme na zákazníky, kteří chtějí unikátnost, speciální materiály, výrobek, který nemá nikdo jiný. Chceme se vypracovat až na světovou špičku a dokázat, že české řemeslo a design patří mezi ty nejlepší. Tam jsme za první republiky byli a tam Češi patří.

 

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3