Mezi českými firmami převládá pozitivní názor na používání stravenek. Vyplývá to z výzkumu společnosti Factum Invenio, která na základě využití techniky telefonických rozhovorů (CATI) položila sadu otázek zástupcům firem z celé České republiky. Dotazování proběhlo na vzorku 714 respondentů.
Dvacet let působí na domácím retailovém trhu společnost Ahold ČR, která je zároveň jedním ze čtyř nejsilnějších hráčů mezi maloobchodními řetězci. Společnost prošla za dvacet let významnými změnami.
Kolínská automobilka TPCA vyhlašuje již sedmý ročník grantového programu TPCA Partnerství pro Kolínsko. Jeho prostřednictvím rozdělí opět 4 miliony korun na projekty rozvíjející region v okruhu do 30 km od TPCA. Během předchozích šesti ročníků podpořila projekty za celkem 24 miliony korun.
Šestý ročník Světového dne ledvin přilákal na preventivní vyšetření ledvin rekordní množství lidí. Všech 13 dialyzačních středisek a ambulancí B. Braun Avitum v České republice zaznamenalo výrazné navýšení počtu návštěvníků oproti předchozím ročníkům a velký zájem vzbudila také mobilní ambulance, jejíž posádka prováděla vyšetření v blízkosti zastávek metra a autobusu Chodov. Celkově přišlo na preventivní vyšetření do dialyzačních středisek a ambulancí B. Braun Avitum více než 1300 lidí.
Společnost Hervis připravila společně s Výborem dobré vůle - Nadace Olgy Havlové speciální akci. Dvojici dobrovolníků, kteří se rozhodli si půlmaraton odskákat po jedné noze, Hervis odmění částkou tisíc korun za každý kilometr. Získané prostředky budou využity na nákup zdravotnických pomůcek pro tělesně postižené. Do závodu se také zapojí dětské štafety z dětských domovů podporovaných Nadací Hany Kynychové.
Certifikační společnost BUREAU VERITAS CZECH REPUBLIC, spol. s r.o. úspěšně obhájila akreditaci při dozorovém auditu Českého institutu pro akreditaci (ČIA) pro certifikaci produktů – certifikace procesu spotřebitelského řetězce lesních produktů (C-o-C) a správné zemědělské praxe podle standardů GLOBALGAP. (tz)
Blíží se dovolené a s tím i poptávka po tuzemských i zahraničních zájezdech stoupá. Po několika krizových letech, které ovlivnila zejména pandemie Covidu-19, lidé opět mají chuť cestovat a poznávat cizí kraje. Zvýšený zájem potvrzují cestovní kanceláře, mnohé z nich už hlásí vyprodáno. Ani zvýšené životní náklady nezabránily většině Čechů, aby na dovolené šetřili. Dokonce největší CK Čedok si pochvaluje, že loňský rok byl pro ni nejúspěšnější v novodobé historii. A tento trend nyní pokračuje. Vypadá to, že lidé budou raději šetřit na energiích a potravinách, ale letní měsíce si chtějí užít. Pokládám to za dobrou zprávu. Optimizmus našim spotřebitelům tedy rozhodně nechybí a věří, že zas bude líp.
Povědomí o duševním vlastnictví, jeho významu v podnikání i celé ekonomice země, nutnosti je chránit a odpovídajícím způsobem usilovat o výhody, které nabízí, to jsou témata, která ne vždy rezonují ve strategiích firem či organizací. Je to škoda. Proto nejen Úřad průmyslového vlastnictví, ale také například IP mediační centrum Praha, zapsaný ústav, vyvíjí množství aktivit na podporu správného chápání nehmotného majetku a péče o něj. Hovořila jsem o tom s JUDr. Davidem Karabcem, MPA, LL.M., ředitelem centra a špičkovým odborníkem v tomto směru:
Pokračování ...