INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 21. rokem

Slovo ke dni

2. červen 2014

Marketing je velmi účinná věc. Přesto, že většina lidí vám bude tvrdit, že reklama na ně nepůsobí. Pravda bude asi někde uprostřed – dobrá, vtipná, nápaditá, neotřelá kampaň zabere a špatná, tupá, otřepaná a nudná spíš naštve a odradí. Reklamní sdělení útočí na naše emoce a podvědomí. Dokáží tiše a skrytě pracovat, aniž si toho všimneme. A pak se v pravý čas ozvou. V okamžiku volby, kdy saháme po novém výrobku nebo službě. Myslíme si, že se rozhodujeme podle své nejlepší vůle bez ohledu na to, co nám chtějí vnutit profesionální marketéři. Omyl! Už dávno infikovali naši vůli, vkus, city, sny a přání a my, vedeni našimi „zrádci“ uděláme přesně to, co si přeje reklamní průmysl. Je to dobře nebo špatně? Pavel Kačer

28. květen 2014

Časy se mění. Dřív jsem měl peněženku obtíženou mincemi a napěchovanou papírovými bankovkami. Tedy po výplatě. V současnosti mi v ní přibývají plastové kartičky s čipem nebo magnetickým proužkem. S bankovními i jinými kartami se roztrhl pytel. Používají je peněžní ústavy, města (Opencard), dopravci i Česká pošta. Měly sloužit k pohodlnějšímu placení a cestování, jenže jsou stále víc na obtíž, jak jich přibývá. Kdo se v té spleti barevných instrumentů má vyznat? A to už přicházejí telefonní operátoři s nabídkou platit mobilem. Místo aby se situace zjednodušovala, s dalšími a dalšími platebními prostředky se jen dál komplikuje. Pavel Kačer

23. květen 2014

Když lidi ovládne blbá nálada, hledají se viníci. Vždy se najdou ti, kteří ukáží správným směrem, označí škůdce a nabídnout snadné řešení. Obětními beránky mohou být rasy a etnické skupiny, příslušníci určitých tříd, všichni, kteří se nedokáží účinně bránit. V Česku za drahotu mohou obchodníci. Mají vysoké marže a odírají dodavatele. Proto je třeba jim pěkně přistřihnout křídla. Jenže jak už známe z historie, hledání vinných se nemůže zastavit, pokud se jednou rozjede. Ukáže se totiž, že ani likvidací, v našem případě obchodních řetězců, drahota nezmizí. A proto se musí předložit veřejnosti další oběť, a tak dál a dál. Přitom by stačilo, kdyby každý, kdo závidí někomu tučné zisky, se do stejného businessu pustil taky. Podnikání zatím v Česku není jen pro vyvolené.     Pavel Kačer

21. květen 2014

V roce 2004 pronesl jeden z nejcitovanějších akademických makroekonomů té doby a budoucí šéf Federálního rezervního systému Ben Bernanke pozoruhodně optimistický projev o tom, že problém hospodářských cyklů byl v podstatě již v praktické i teoretické rovině vyřešen. Naneštěstí se Ben Bernanke se ve své přednášce “The Great Moderation” tak strašně mýlil, že si z něj později musel utahovat i pojídač koblih a poloviční alkoholik Homer ve slavném kresleném seriálu Simpsonovi.

20. květen 2014

O potravinách se opět veřejně diskutuje. Z některých obalů by totiž mohl zmizet datum spotřeby a zákazník by nevěděl, jak je výrobek starý a zda splňuje všechny kvalitativní ukazatele. Jinými slovy, kdy je v nejlepší kondici a kdy už má "nejlepší léta" za sebou. Podrobné značení trvanlivých potravin zavedla bohatá společnost, která si může dovolit tak trochu plýtvat a část produkce vyhodit do koše. Jenže stále mezi námi žije mnoho lidí, kteří nemají co do úst a někteří dokonce umírají hladem. Najít správné řešení, které by nepoškodilo spotřebitele, výrobce a zároveň bylo společensky odpovědné, nebude snadné. Ale považuji za správné, že se už o problému v médiích mluví. Pavel Kačer

15. květen 2014

Češi si mohou připsat ke svému dobru jeden velký globální úspěch. Týká se pěší turistiky. Systém jednotného značení cest právě oslavil 125. narozeniny a stále nejeví známky únavy, opotřebovanosti a sklerózy. Ano, vybudovali jsme a udržujeme síť nejlépe značených turistických tras a díky tomu máme asi i největší počet obyvatel, kteří se tomuto rekreačnímu sportu a zábavě pravidelně věnují. Rodiny orientované na turistiku jsou trochu jiné než ostatní. Pravidelný pohyb na zdravém vzduchu podporuje odolnost, houževnatost a také cílevědomost, rovněž překonávání překážek, neklesání na duchu a na mysli. Všechny tyto vlastnosti včetně zvídavosti a poznávání své země a krás všude okolo rozvíjí vlastnosti, jež vedou i v práci k úspěchu. Patřím mezi turisty, ačkoliv bych měl v aktivitě víc přidat, proto přeji nám všem mnoho našlapaných kilometrů a spokojenost v cíli. Pavel Kačer

Slovo ke dni

  • Bez okurek

    Zeptejte se podnikatele, jestli a kdy má „okurkovou sezonu“. Podívá se na vás s podezřením, že si z něho chcete utahovat. V podnikání a práci ve firmě totiž nenastanou časy, kdy si člověk může lehnout a usnout na vavřínech. Člověk zaznamená jen období prosperity a útlumu, ale snažit se o business musí tak jako tak. Letos to ani v novinách nevypadá na tu pravou „okurkovou sezonu“, kdy žhavá politická, ekonomická a společenská témata dojdou a redaktor, jak se říká, musí vařit z vody. Událostí přichází na redakční stůl stále dost a dost, a rozhodně nejsou marginální. A pokud jde o pěstitele okurek, to se teprve uvidí, kdy jim sezona začne naplno a jak se vydaří.

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2019

INZERCE

Partneři

Generální partner:

logo gc 2018

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

logo KOBtsoft   EON EG 2017 107 icom
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtocz

Duševní vlastnictví

upv logo

Patentová ochrana v zahraničí prostřednictvím Smlouvy o patentové spolupráci 19. červenec 2019

České podniky si stále častěji (nebo spíše – stále ještě nedostatečně) uvědomují, že ochrana průmyslového vlastnictví představuje jeden z nástrojů, jak úspěšně rozvíjet a inovovat výrobu a stát se úspěšným na globalizovaném trhu. Jednou z možností, jak ochránit nové technické řešení – vynález, je patentová ochrana. Pokud se pro ni přihlašovatel rozhodne, zpravidla nejprve žádá o národní patentovou ochranu. Ta však sama o sobě nestačí, neboť český patent platí jen v České republice a jinde v zahraničí toto patentované řešení může kdokoliv využívat a prodávat. Proto je vhodné získat patentovou ochranu i v zemích, kde je předpoklad, že chráněné řešení má tržní potenciál.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma_web_iprosperita Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300 cps vetsi 300AVLOGOM3

INZERCE