Definice úspěchu na sociálních sítích je složitá. Pro někoho je úspěch to, že může díky Instagramu spolupracovat s oblíbenou firmou, pro jiného je to velké množství pozitivních komentářů u sdílených fotek. Všeobecně uznávaná pomyslná veličina určující úspěšnost daného instagramera je však počet followerů neboli sledujících.
Společnost Accenture rozšiřuje svou spolupráci se společností SAP pro firmy z oblasti zpracování ropy a zemního plynu. Společně vyvíjejí cloudové řešení SAP S/4HANA, které bude pomáhat výrazně snižovat provozní náklady a vytvářet nové obchodní příležitosti.
Konica Minolta uvádí na český trh inovativní technologii Workplace Hub (WPH) určenou ke sjednocení veškerého podnikového IT. Firmám umožní snížit náročnost správy stávající IT infrastruktury i náklady s ní spojené, zvýšit bezpečnost dat a efektivitu práce. Výrazně také usnadní integraci dalších moderních technologií v rámci budoucího rozvoje. Řešení je vhodné pro malé a střední podniky s 20 až 250 zaměstnanci i pro velké společnosti s více pobočkami. Česká republika patří mezi osm stěžejních světových trhů Konica Minolta z celkových 150, které jsou první, kde společnost uvádí produkty Workplace Hub do prodeje.
Nástup Průmyslu 4.0 je v současnosti významně spjat s napojováním na internet a zaváděním takzvaného internetu věcí. Zmiňují to nejen odborníci, ale také zástupci průmyslových firem. Problém však může znamenat současný stav digitálních sítí, které jsou ve srovnání se zeměmi EU pod průměrem.
Přibližně 90 % obyvatel střední a východní Evropy má obecné povědomí o umělé inteligenci, tak zní výsledky nejnovější studie společnosti IBM vypracované agenturou NMS Market Research. Přestože mnohým chyběla osobní zkušenost, více než 80 % respondentů očekává její širší využití v brzké budoucnosti.
Průměrná hodnota požadavků (kliknutí) ze stran uživatelů na e-shopy se během oblíbené akce Black Friday vyhoupne na zhruba šestinásobek svého průměrného provozu. Některé elektronické obchody však mohou zaznamenat dokonce dvojnásobek této hodnoty.
Blíží se dovolené a s tím i poptávka po tuzemských i zahraničních zájezdech stoupá. Po několika krizových letech, které ovlivnila zejména pandemie Covidu-19, lidé opět mají chuť cestovat a poznávat cizí kraje. Zvýšený zájem potvrzují cestovní kanceláře, mnohé z nich už hlásí vyprodáno. Ani zvýšené životní náklady nezabránily většině Čechů, aby na dovolené šetřili. Dokonce největší CK Čedok si pochvaluje, že loňský rok byl pro ni nejúspěšnější v novodobé historii. A tento trend nyní pokračuje. Vypadá to, že lidé budou raději šetřit na energiích a potravinách, ale letní měsíce si chtějí užít. Pokládám to za dobrou zprávu. Optimizmus našim spotřebitelům tedy rozhodně nechybí a věří, že zas bude líp.
Povědomí o duševním vlastnictví, jeho významu v podnikání i celé ekonomice země, nutnosti je chránit a odpovídajícím způsobem usilovat o výhody, které nabízí, to jsou témata, která ne vždy rezonují ve strategiích firem či organizací. Je to škoda. Proto nejen Úřad průmyslového vlastnictví, ale také například IP mediační centrum Praha, zapsaný ústav, vyvíjí množství aktivit na podporu správného chápání nehmotného majetku a péče o něj. Hovořila jsem o tom s JUDr. Davidem Karabcem, MPA, LL.M., ředitelem centra a špičkovým odborníkem v tomto směru:
Pokračování ...