INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Česká republika je pro zahraniční investory nejatraktivnějším místem pro podnikání ve střední a východní Evropě. Potvrzují to výsledky průzkumu, který provedla Česko-německá obchodní a průmyslová komora (ČNOPK) společně s německými zahraničními hospodářskými komorami ve 14 zemích tohoto regionu. Na žebříčku atraktivity se Česká republika umístila jen těsně před Polskem a výsledky průzkumu ukázaly nedostatky především v oblasti potírání korupce, právním systému a vzdělávání.

Prvenství mezi zeměmi střední a východní Evropy získala Česká republika již posedmé za sebou, těsně za ní se umístilo Polsko a Slovensko. „Výsledky průzkumu potvrzují, že Česká republika je pro německé investory stále nejatraktivnější zemí v regionu," zdůraznil Bernard Bauer, výkonný člen představenstva ČNOPK. „To je pro nás jako největší bilaterální obchodní komoru v ČR výborná, i když ne příliš překvapivá zpráva. Výsledky průzkumu pouze potvrzují naše vlastní zkušenosti v oblasti česko-německé hospodářské spolupráce."

Německé zahraniční hospodářské komory spolu s dalšími partnery únoru 2012 oslovily více než 1300 převážně německých podniků ze střední a východní Evropy. Jejich zástupci hodnotili konjunkturu, obchodní a hospodářskou situaci dané země a také jednotlivé aspekty, které ovlivňují podnikatelské prostředí. Jako nejdůležitější faktor pro atraktivitu celého regionu pro investory byla opět vyhodnocena pracovní síla, která vyniká vysokou produktivitou, dobrou kvalifikací a nižšími náklady.

Česká republika obdržela v průzkumu nadprůměrné hodnocení za nízkou daňovou zátěž, dobrou infrastrukturu a dostupnost lokálních dodavatelů. „Výsledky průzkumu prokazují, že si Česká republika v regionálním srovnání vede dobře. Velkou výzvou však bude zajistit tuto úroveň i v budoucnu. Mezinárodní konkurence jednotlivých regionů v oblasti výroby a vývoje bude stoupat a faktory jako kvalita a produktivita budou v jejich srovnání hrát stále větší roli. Proto se již dnes společně se zástupci politiky a dalších zájmových svazů zasazujeme o vyšší konkurenceschopnost České republiky, zlepšení podmínek pro investice a především o kvalitu odborného a dalšího vzdělávání," vysvětlil Rudolf Fischer, prezident ČNOPK.

S rostoucím nedostatkem kvalifikovaných pracovních sil se potýkají téměř všechny země v regionu. S tím úzce souvisí vzdělávání, jehož kvalita je podle průzkumu v České republice v regionálním srovnání podprůměrná. Toto hodnocení se vztahuje především na odborné školství, ale částečně také na vysokoškolské obory. Velkými problémy v celé střední a východní Evropě jsou také korupce, netransparentnost ve veřejném sektoru a nestabilita právního systému. Výjimkou není ani Česká republika – v hodnocení transparentnosti při zadávání veřejných zakázek obsadila mezi 15 zeměmi až poslední příčku, za Albánií, Maďarskem a Bulharskem. Většina dotázaných podniků také vyjádřila nespokojenost s potíráním korupce a kriminality v České republice. Méně spokojení byli pouze respondenti v Albánii a Bosně a Hercegovině.

I přes negativní hodnocení některých konkrétních faktorů však průzkum ukazuje, že němečtí investoři svého rozhodnutí pro tento hospodářský region nelitují. Více než 80 procent firem by dnes ve střední a východní Evropě znovu investovalo, vítěznou Českou republiku by dokonce opět zvolilo 85 procent z nich.

(tz)

Slovo ke dni

  • O zdravém stravování

    Na tohle téma se vedou spory. Jedni tvrdí, že maso do našeho jídelníčku nebude smět, druzí by je za taková tvrzení nejraději uškrtili. První to zdůvodňují tím, že naše planeta skomírá a z jisté části za to můžeme my, lidi masožravci, a nabádají nás k tomu, abychom se v jídle umírnili a více využívali na talíři zeleninu a ovoce. Což o to, to je určitě správná a potřebná cesta, zvýšit podíl kedlubů, mrkve, salátu nebo brokolice v našem žaludku. Zemědělci ale zase tvrdí, že bez hnoje, tedy chlévské mrvy, za chvíli budou pole neúrodná, že zkrátka hovězí dobytek, čuníky, ovce lidstvo potřebuje, aby bylo z čeho posléze produkovat obilí, řepu, brambory, okurky, rajčata. Protože řádně vyhnojené pole, tedy organicky, ničím nenahradíš. A že hydroponie lidstvo nezachrání. Myslím, že všichni máme kousek pravdy. A fakta, která k něčemu vedou, nejsou ani...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Únor 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3 

INZERCE