INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Problémem České republiky je skutečnost, že nemá vlastní ekonomicko-hospodářský výhled. Dalším negativním faktem je i velmi silné napojení na Evropu, která škrtá především v zahraničí, nikoliv u sebe. I takové byly závěry diskusního fóra s názvem „Ekonomika zítřka", které pořádala Okresní hospodářská komora Mladá Boleslav za účasti prezidenta Hospodářské komory České republiky Petra Kužela a ředitele Institutu ekonomických studií fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy a člena NERVu Michala Mejstříka. „Český byznys zaznamenal první ekonomickou krizi v letech 2008 – 2009. Hlavním rozdílem mezi krizí minulou a současnou je však skutečnost, že čeští podnikatelé v průběhu první krize peníze ještě měli, i když se strachem ohledně toho, co bude. Nyní už ale peníze nemáme," řekl úvodem prezident HK ČR Kužel.

Podle ekonomického odhadu Hospodářské komory České republiky se inflace do roku 2015 vyšplhá na hranici 4-5 %. „Toto číslo je bohužel nevyhnutelné. ČNB se trápí a tvrdí, že se to stát nemůže, přitom Euro oslabuje a to proto, že se snaží zachránit Řecko, bude se snažit zachránit i Španělsko a troufám si říct, že v brzké době i Itálii. My se ale doma nebavíme o tom, že nás se nikdo zachránit nesnaží. Neříká to ani vláda. Pojďme začít říkat, že je u nás dobře a pojďme se spojit se sousedním Německem, kam mimo jiné míří až 80 % našeho vývozu," upozornil prezident Kužel stejně jako i na to, že nová Exportní strategie počítá se zástupci z řad podnikatelů, kteří mají konečně možnost prostřednictvím Řídící rady ovlivňovat nejrůznější rozhodnutí. Česká proexportně orientovaná ekonomika však potřebuje řadu systémových prorůstových opatření.

HK ČR delší dobu varuje před tím, že export již za dva roky ekonomiku sám neutáhne. Průmyslová výroba klesá a stavebnictví krachuje. „Je potřeba, aby členové NERVu zazvonili klíči a nastartovali stavebnictví. Mladí lidé odchází do zahraničí, kam co nevidět zamíří i firmy. DPH se neustále zvyšuje, stát v rámci balíčku nesmyslně uškrtil dopravní infrastrukturu, vnitřní spotřeba klesá, domácnosti i firmy se bojí, co bude zítra. Hospodářská komora České republiky navrhuje stavět byty pro mladé, dalším naším návrhem je mimo jiné i projekt Rašínova karta, který s úspěchem již šestým rokem podporuje malé firmy v Maďarsku a právě Hospodářská komora byla tím, kdo navrhl platbu DPH až po zaplacení faktury, což by bylo jedno z dalších prorůstových opatřeni, které by pomohlo," pokračoval prezident Kužel. Řeč byla i o legislativní zátěži ČR ze strany Bruselu, neefektivním čerpání EU fondů či o hospodářském výhledu pro nadcházející tři roky.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3