INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
11. ledna 2013 proběhla schůzka ministra dopravy ČR, Zbyňka Stanjury a Radima Jančury, majitele skupiny Student Agency a společnosti RegioJet. Schůzka přinesla následující výstupy:

„Je patrné, že úroveň ministrů dopravy šla markantně nahoru. Pan ministr Stanjura je na svou funkci skvěle připraven a po třech týdnech v úřadu se výborně orientuje nejen v problematice železniční dopravy, ale v sektoru dopravy jako celku," řekl Radim Jančura a dodal: „Ze schůzky si odnáším to, že máme na řadu klíčových oblastí velmi podobný názor a primárním zájmem ministerstva pod vedením pana Stajnury bude nastavení spravedlivých podmínek pro rovné a transparentní podnikání všech subjektů na dopravním trhu. Detailně jsme pak projednali a shodli se zejména na následujícím:

Neměly by již pokračovat sporné prodeje majetku ČD, který před tím dostaly BZEPLATNĚ od státu a nyní se jej snaží prodat zpět a získat tak peníze na nedovolenou podporu svého podnikání. Tyto pozemky jsou navíc realitně bezcenné – nacházejí se většinou pod kolejemi a přesto se je ČD snaží prodat až za 12 miliard Kč.

Naopak budou pokračovat soutěže na provozování rychlíků objednávaných v rámci dopravní obslužnosti ministerstvem dopravy. Shodli jsme se, že soutěže znamenají vyšší kvalitu, vyšší úspory v dotacích a spravedlivé přidělování těchto veřejných zakázek - jak pro stát coby objednatele, tak pro občany coby daňové poplatníky.

Současně ministerstvo dopravy bude jednoznačně trvat a prosazovat maximálně transparentní nakládání s dotacemi při objednávání rychlíků – a to včetně otevřeného poskytování informací o rozdělení těchto dotací. Tohoto přístupu si s ohledem na spravedlivé fungování dopravního trhu obzvláště vážíme.

Informovali jsme ministra dopravy o tom, že RegioJet několikrát vyzval ČD, že chceme zaplatit náklady z užívání veřejných prostor (tzv. ošlapné) a ČD toto odmítly s poukazem na to, že by drahám toto měl hradit stát. Shodli jsme se na tom, že vztah by měl být na komerční bázi mezi vlastníkem prostor – tedy ČD a jejich nájemci a uživateli (například dopravcem RegioJet). Bez zatahování státu a daňových poplatníků do této problematiky.

Během 14 dnů se uskuteční další schůzka, kde by se dále měly projednat detaily a další postup v oblasti dotování vlaků na takových linkách, jako jsou například vlaky EC na trase SRN - Praha – Brno – Břeclav – Rakousko / Slovensko. Tyto vlaky je možné provozovat bez dotací a RegioJet je připraven provoz těchto vlaků BEZ DOTACÍ od roku 2014 převzít namísto ČD, které by se z této trasy stáhly. Stát by tím ušetřil více než 600 milionů Kč ročně. Pokud by ČD na této trase zůstaly i nadále, tak pak navrhujeme okamžité ukončení dotování těchto vlaků a okamžitou rovnou možnost více dopravců usilovat bez dotací svými službami o zákazníky. O těchto a dalších detailech pak bude schůzka, která se uskuteční během následujících 14 dnů.

Pozitivně jsme ohodnotili i informace pana ministra, které v této souvislosti poskytl deníku E15, kde zmínil, že jeho zájmem je hledat další rychlíkové linky, kde je možný provoz bez dotací a tím se snažit o další úspory."

„Hodnotíme velmi pozitivně první schůzku s novým ministrem dopravy. Je to snad poprvé, co vidíme snahu řešit problémy spojené s ČD, ČD Cargo a železniční obecně nikoli politicky, ale ekonomicky a byznysově tak, aby ČD byly skutečně připraveny na volnou soutěž na dopravním trhu a namísto bezhlavého každoročního posílání miliard korun do státem vlastněného molochu."

„To je určitě dobrý start," prohlásil Radim Jančura a také dobrá zpráva i co se týče mateřské strany pana ministra – Občanské demokratické strany (ODS). Jsme rádi, že ODS setrvává na svých tezích a hodnotách spojených s podnikáním a podporou volné spravedlivé soutěže v dobře fungujícím nepokřiveném tržním prostředí."

„Stejné ujištění se nám dostalo i od předsedy ODS a premiéra Petra Nečase, který nám osobním dopisem sdělil, že například ve věci snahy ČD prodat státu majetek, který dříve dostaly ZDARMA, ministerstvo dopravy zpracovává jednotlivé varianty postupu tak, aby bylo možné na základě jejich analýzy stanovit odpovědné řešení vhodné pro VŠECHNY zúčastněné strany. Z toho vyplývá, že NIKOLI PRO JEDINÝ SUBJEKT – TEDY ČD, čímž by byl právě úplatný prodej, který by naopak byl absolutní nevýhodou pro občana - daňového poplatníka a celý dopravní trh."

„České dráhy si musí vystačit s dotacemi ve výši 12 miliard, nepotřebují žádnou další nedovolenou finanční injekci z prodeje majetku, který dostaly zdarma. Za působení Petra Žaludy byla míra dotací zvýšena o 4 miliardy Kč ročně a to musí stačit", dodal Radim Jančura.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3