INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Na nutnost důraznějšího řešení problému vízové povinnosti v česko-ruských vztazích poukázalo dnešní diskusní fórum prezidenta Hospodářské komory ČR Petra Kužela, prezidenta Svazu průmyslu a dopravy ČR Jaroslava Hanáka a výkonného ředitele Komory pro hospodářské styky se zeměmi SNS Františka Masopusta s exportéry vyvážejícími do Ruské federace. Akce nesla název Český export do Ruska a jeho problémy. Setkání se aktivně účastnil i náměstek ministra průmyslu a obchodu ČR Milan Hovorka.

 „Účinným řešením vízové problematiky by z našeho úhlu pohledu mohla být možnost elektronizace vízové dokumentace,“ uvedl prezident HK ČR Petr Kužel. „V průběhu dnešní tripartity jsme předsedu vlády žádali, aby urgentně řešil vízové bariéry,“ informoval přítomné Jaroslav Hanák, který zmínil další z možností řešení, kterou by bylo nastavení tzv. fast track, kdy se zaměstnavatelské a podnikatelské organizace zaručí za zahraniční podnikatele.

Za další problém označili účastníci debaty ne vždy dostatečnou koordinaci zahraničních cest ústavních činitelů, což se týká i Ruské federace. Právě důraznější lobbing v rámci cest tuzemských politiků a při jednáních se zahraničními státníky byl požadavkem účastníků dnešní akce. „V zemích jako je Rusko, kde existuje úzká provázanost ekonomiky a politiky je důležitý politický lobbing. Dělají to všechny země a jejich politici se nerozpakují prosazovat zájmy jednotlivých firem, aniž by byli obviňováni z vlastního prospěchu,“ uvedl František Masopust.

Přítomní poukázali také na potřebu dalšího vstřícnějšího přístupu k financování exportu malých a středních firem ze strany České exportní banky. Jedním ze závěrů fóra byla rovněž shoda v tom, že zaměstnavatelské a podnikatelské organizace jsou zprostředkovateli zájmů exportérů a umí tyto požadavky prosazovat u státní správy. Dokážou zprostředkovat informace o tom, v jakých regionech Ruské federace by exportéři potřebovali pomoc a kam by například měly směřovat podnikatelské mise provázející ústavní činitele nebo mise organizované bez nich.

„Dnes jsme diskutovali o tom, co by exportéři potřebovali od nás a jak bychom mohli společně naplnit státní kasu. České značky a technologie vyvážené do Ruské federace táhnou, nicméně cílem je objevit i další teritoria mezi Uralem a Moskvou, kde se mohou české firmy uplatnit,“ uzavřel Petr Kužel a dodal, „z dnešní debaty jasně vyplynulo, že čeští podnikatelé potřebují a hlavně chtějí naši osobní asistenci. Tento podnět samozřejmě vítáme.“

(tz)

 

 

 

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Květen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3