INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Společenskou prestiží nesmí být konzumace a zpracování potravin z cizích destinací, ale využívání lokálních zdrojů. Pomáháme tím nejen našim pěstitelům a regionálním firmám, ale zachováváme tím tradiční profese, ráz naší krajiny a přirozený ruch venkova. Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR) za podpory Ministerstva zemědělství a rozhodujících odborných svazů zahajuje velkou kampaň k podpoře regionálních potravinářských a zemědělských produktů, lokálních producentů a původních českých profesí spojených s venkovem.

Využívání regionálních potravin a surovin pro jejich výrobu se musí stát celospolečenským tématem. Zatím největší kampaň k podpoře lokálních produktů„…a teď česky“ organizuje AMSP ČR společně s Ovocnářskou unií ČR, Českým svazem zpracovatelů masa, Zelinářskou unií Čech a Moravy, Svazem vinařů ČR, Asociací kuchařů a cukrářů ČR, Asociací výrobců lahůdek, Českým svazem pivovarů a sladoven, Svazem pekařů a cukrářů v ČR a Rybářským sdružením ČR. Akce je součástí největší podnikatelské aktivity 2016, Roku řemesel, ve kterém jsou zapojeny všechny rozhodující profesní spolky, a který je podporován kraji, školami a desítkami dalších institucí. Záštitu nad Rokem řemesel 2016 převzal osobně prezident ČR Miloš Zeman, předseda vlády Bohuslav Sobotka, ministr zemědělství Marian Jurečka, ministryně školství, mládeže a tělovýchovy Kateřina Valachová a ministr průmyslu a obchodu Jan Mládek. Generálními partnery jsou Komerční banka, Mediatel, Citroën a Mafra.

Do kampaně„…a teď česky“ hodlá AMSP ČR zapojit postupně všechny důležité domácí producenty, obchodníky a jejich profesní zástupce, kteří využívají domácích surovin jako hlavního zdroje pro výrobu, obchod nebo přípravu potravin a pokrmů nebo kteří jsou jejími pěstiteli. Jejich provozovny budou označeny a zahájí se celoplošná kampaň pro podpory nákupů jejich produktů ze strany spotřebitelů i firem. Další podpora bude založena na daňových, investičních, exportních a sociálních benefitech. Cílovým segmentem kampaně budou i školy, žáci a jejich rodiče. Společně s povinnými dílnami na základní škole, což je jeden z hlavních požadavků aktivit Roku řemesel 2016, se rozjíždějí i jednání o kombinaci tohoto předmětu s tzv. pozemky, což bývalo v minulosti automatické. Začíná totiž růst zájem školáků o zemědělské, potravinářské a pěstitelské obory, kam je připraveno podle průzkumu AMSP ČR nastoupit až 10 % dětí ukončujících druhý stupeň ŽS. Doposud byl totiž trend klesající. Podíl nových žáků oboru pekař za posledních deset klesnul o 44 %, v oboru řezník uzenář dokonce o 60 %. V oboru sladovník – pivovarník je situace dokonce již taková, že v roce 2015 nenastoupil do tohoto oboru ani jeden žák, zatímco v roce 2005 to bylo alespoň ještě 14 dětí. S demografickým poklesem tak koresponduje jedině obor cukrář, který za posledních deset let vykazuje úbytek 27 %, což ale v poměrně velkém oboru činí pokles o 362 žáků, kteří dnes na trhu práce chybí.

Společná kampaň bude pokračovat v roce 2017 Rokem venkova, který AMSP ČR společně s Ministerstvem zemědělství připravuje jako hlavní celospolečenskou aktivitu příštího roku, a jehož cílem bude masivní podpora podnikání v obcích a na venkově a zahájení diskuse nad hlavními předpoklady udržení ruchu na venkově, včetně malého podnikání.

Ministr zemědělství Marian Jurečka uvádí: "Začíná se ukazovat, že nejen cena, ale i kvalita a příběh konkrétní potraviny, tedy, kde a kým byla vyrobena a z jakých surovin, ovlivňuje rozhodování zákazníka, zda si výrobek koupí. Chtěl bych, aby se stalo věcí prestiže, že lidé budou nakupovat více potravin českého původu. Každý z nás se již jistě přesvědčil, že čerstvější regionální potraviny mají zpravidla lepší chuť i cennější nutriční vlastnosti. Dalším důvodem, proč dát přednost regionálním potravinám, je podpora zaměstnanosti v regionech. "

Karel Havlíček, předseda AMSP ČR k tomu dodává: „Cílem není dehonestovat zahraniční zboží, nechceme ani používat fráze o společenské odpovědnosti, ani nikoho nutit co má dělat, ale hodláme rozumnými argumenty přesvědčovat, že trendem je být více český. Posilovat regionální producenty znamená posilovat naši nezávislost. Mám-li být doslovný, společenskou prestiží by se mělo stát to, že se zákazník v restauraci zeptá na původ surovin pokrmů nebo nápojů a objedná si to lokální. Doposud tomu bylo spíše naopak.“

(tz)

Slovo ke dni

  • Prázdninový čas po celý rok

    Poslední dva roky pozoruji velmi zvláštní fenomén. Týká se přítomnosti v práci. Je to jasné, po covidu se na nás řítí dynamika dosud nevídaná. Nicméně tak nějak se změnil rytmus svátků, volna a dovolených. Vánoční prázdniny dětem sice končí na začátku ledna, ale v mnoha firmách klíčoví lidé do pracovního rytmu vplouvají až v polovině měsíce. Pak přichází 15 dní intenzivní práce. Po ní, od počátku jarních prázdnin, lidé rotují po horách a za stůl usedají přerušovaně až do konce března. Velikonoce odstartují další dovolenkový turnus. A květnové svátky mnozí využijí na odpočinkovou víc než týdenní šňůru. Od poloviny června se dostáváme na vlnu letních dovolených, která ustává až s půlkou září. Až potom se do půlky prosince rozjedou naplno kolečka pracovní aktivity, protože rok se pomalu s tím další schází. A pak je vánoční rádiový klid....

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2025

INZERCE

Partneři

 

Partneři plus:

 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

budova UPV 2 copy

Co jsou dodatková ochranná osvědčení 3. prosinec 2024

Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3