INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Návrh právního zajištění spolufinancování regionální železniční dopravy po roce 2019, který projedná vláda, navazuje na tzv. Memorandum o zajištění stabilního financování dopravní obslužnosti z roku 2009, jenž mělo řešit poskytnutím státního spolufinancování údajný nouzový stav v zajištění dopravních služeb, ve skutečnosti však posloužilo jako nástroj pro svěření téměř veškerých služeb regionální železniční osobní dopravy státní akciové společnosti České dráhy.

Toto řešení se nově navrženým dokumentem povyšuje na trvalý mechanismus až po rok 2034 a spolu s Parlamentem ČR projednávaným návrhem novely zákona o dráhách jde o další krok hrozící postupným uzavřením trhu železniční osobní dopravy. Materiál je s velkou pravděpodobností zaměřen (obdobně jako tzv. memorandum v roce 2009) na eliminaci těch ustanovení připravovaného nařízení EU, která mají sloužit  dalšímu otevírání evropských trhů železniční osobní dopravy.

Hospodářská komora ČR zastává názor, že poskytnutí financí ze státního rozpočtu má být jednoznačně navázáno na povinnost vyhlásit nabídkové řízení, které zaručí finanční úsporu a transparentní zadávání. Případné výjimky musí být plně odůvodněné a jasně formulovány. Ignorování tohoto principu a přímé přidělování dopravních výkonů bez soutěže znamená plýtvání veřejnými prostředky, ochuzení regionální železniční dopravy o potřebné investice a značnou komplikaci pro zvyšování úrovně poskytovaných služeb. Toto navíc není způsob, který by systémově řešil finanční situaci akciové společnosti České dráhy.  

Hospodářská komora ČR jednoznačně doporučuje vládě ČR, aby předložený materiál odmítla a trvala na řešení konformním s vývojem evropské legislativy. Zároveň apeluje na kraje, aby bez ohledu na výsledek jednání vlády v maximální míře využívaly institut nabídkového řízení a zúčastnily se rovněž Ministerstvem dopravy ČR připravovaného centrálního nákupu železničních vozidel. Umožní jim to koncepčně a hospodárně naložit s nedostatkovými finančními prostředky. 

Emanuel Šíp,

předseda dopravní komise Hospodářské komory ČR

Slovo ke dni

  • Prázdninový čas po celý rok

    Poslední dva roky pozoruji velmi zvláštní fenomén. Týká se přítomnosti v práci. Je to jasné, po covidu se na nás řítí dynamika dosud nevídaná. Nicméně tak nějak se změnil rytmus svátků, volna a dovolených. Vánoční prázdniny dětem sice končí na začátku ledna, ale v mnoha firmách klíčoví lidé do pracovního rytmu vplouvají až v polovině měsíce. Pak přichází 15 dní intenzivní práce. Po ní, od počátku jarních prázdnin, lidé rotují po horách a za stůl usedají přerušovaně až do konce března. Velikonoce odstartují další dovolenkový turnus. A květnové svátky mnozí využijí na odpočinkovou víc než týdenní šňůru. Od poloviny června se dostáváme na vlnu letních dovolených, která ustává až s půlkou září. Až potom se do půlky prosince rozjedou naplno kolečka pracovní aktivity, protože rok se pomalu s tím další schází. A pak je vánoční rádiový klid....

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2025

INZERCE

Partneři

 

Partneři plus:

 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

budova UPV 2 copy

Co jsou dodatková ochranná osvědčení 3. prosinec 2024

Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3