INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 19. rokem

truckProdej výrobků v EU by měl být snazší díky jednodušším a rychlejším postupům pro uvádění výrobků na trh. Evropská komise včera předložila dva legislativní návrhy, které jednak usnadní prodej zboží na vnitřním trhu a zároveň posílí kontroly pro zamezení prodeje nebezpečných výrobků.

Čeští spotřebitelé, ale i samotné firmy si často stěžují, že výrobky ze třetích zemí, které na evropský trh vstupují, nedodržují bezpečnostní normy. Právě i na tyto kontroly si Komise posvítí a stanovuje, jak bude v těchto případech postupováno.

Nárůst elektronického obchodu má za následek vstup nebezpečných výrobků na trhu EU. Firmy dlouho volají po zavedení efektivnějších kontrol. Posílení kontrol v rámci EU, ale i pro vstup zboží na vnitřní trh bude dle návrhu zajištěno prostřednictvím lepší spolupráce kontrolních orgánů.

Další dobrou zprávou je, že se Komise snaží posílit princip vzájemného uznávání. Tuzemské firmy se v některých členských státech potýkají s nestandardními požadavky na další certifikace či jiné úkony, přestože byl tento výrobek již v České republice schválen a uveden na trh. „Snahu Komise o efektivní a rychlé vzájemného uznávání v praxi velmi vítáme, neboť chceme fungující vnitřní trh bez zbytečných požadavků kladených na naše výrobce. Členské státy tak dosud dávaly najevo, že naše výrobky nejsou na jejich trhu vítány, neboť by mohly konkurovat jejich domácím výrobcům,“ říká Vladimír Dlouhý, prezident Hospodářské komory České republiky.

Hospodářská komora také vítá lepší využití informací z nástroje SOLVIT (nástroj pro řešení problémů vnitřního trhu), kam mohou podnikatelé zasílat své stížnosti, byl-li jim odmítnut vstup jejich výrobku na trh v jiném členském státě. Komise navrhuje, aby měla novou kompetenci vydat stanovisko k případu oprávněnosti členského státu zamezit danému výrobku vstup na trh. „Využití vstupů v rámci SOLVIT uvítají zejména malé a střední firmy, které nemají k dispozici takové právní prostředky jako velké firmy“, dodává Dlouhý.

(tz)

Slovo ke dni

  • Fenomén Trump funguje

    Nízké daně, které před volbami slíbil a nakonec prosadil prezident USA Donald Trump, přinášejí ovoce. Americké společnosti se začínají vracet domů. Naposledy to ohlásila firma Apple, inovativní výrobce smartphonů, tabletů a notebooků. Postaví nový firemní kampus a během příštích pěti let dá práci 20 tisícům Američanů. Kromě toho převede do Spojených států podstatnou část svých hotovostních rezerv. Apple není jediný z technologických gigantů, kteří přehodnotili své plány a začali hrát na vlasteneckou strunu. Nejde tady ale o falešný patriotizmus, jde o ekonomické uvažování. Ono se jim to vyplatí. Neúměrně vysoká daňová zátěž neprospívá nikomu, nejméně pak těm, v jejichž zájmu je údajně nutné daně zvyšovat.Pavel Kačer

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2017

INZERCE

Partneři

Generální partner:

gascontrol

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

logo KOBTOSlogo 172

 

Partneři plus:

tsoft   EON EG 2017 107
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtocz

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

Odborní partneři: csj105 cia 60 svaz obchodu103 logo-kzps acto cma_web_iprosperita Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200

INZERCE