INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 20. rokem

truckProdej výrobků v EU by měl být snazší díky jednodušším a rychlejším postupům pro uvádění výrobků na trh. Evropská komise včera předložila dva legislativní návrhy, které jednak usnadní prodej zboží na vnitřním trhu a zároveň posílí kontroly pro zamezení prodeje nebezpečných výrobků.

Čeští spotřebitelé, ale i samotné firmy si často stěžují, že výrobky ze třetích zemí, které na evropský trh vstupují, nedodržují bezpečnostní normy. Právě i na tyto kontroly si Komise posvítí a stanovuje, jak bude v těchto případech postupováno.

Nárůst elektronického obchodu má za následek vstup nebezpečných výrobků na trhu EU. Firmy dlouho volají po zavedení efektivnějších kontrol. Posílení kontrol v rámci EU, ale i pro vstup zboží na vnitřní trh bude dle návrhu zajištěno prostřednictvím lepší spolupráce kontrolních orgánů.

Další dobrou zprávou je, že se Komise snaží posílit princip vzájemného uznávání. Tuzemské firmy se v některých členských státech potýkají s nestandardními požadavky na další certifikace či jiné úkony, přestože byl tento výrobek již v České republice schválen a uveden na trh. „Snahu Komise o efektivní a rychlé vzájemného uznávání v praxi velmi vítáme, neboť chceme fungující vnitřní trh bez zbytečných požadavků kladených na naše výrobce. Členské státy tak dosud dávaly najevo, že naše výrobky nejsou na jejich trhu vítány, neboť by mohly konkurovat jejich domácím výrobcům,“ říká Vladimír Dlouhý, prezident Hospodářské komory České republiky.

Hospodářská komora také vítá lepší využití informací z nástroje SOLVIT (nástroj pro řešení problémů vnitřního trhu), kam mohou podnikatelé zasílat své stížnosti, byl-li jim odmítnut vstup jejich výrobku na trh v jiném členském státě. Komise navrhuje, aby měla novou kompetenci vydat stanovisko k případu oprávněnosti členského státu zamezit danému výrobku vstup na trh. „Využití vstupů v rámci SOLVIT uvítají zejména malé a střední firmy, které nemají k dispozici takové právní prostředky jako velké firmy“, dodává Dlouhý.

(tz)

Slovo ke dni

  • Neomezené volno pro zaměstnance

    Direct pojišťovna přišla se zajímavým benefitem, který nabízí lidem ve firmě neomezené volno. Novinka funguje jednoduše: Pokud má zaměstnanec potřebu zůstat doma, nepřijde do práce. Po roce testování se ukázalo, že systém funguje velmi dobře. Navíc nad rámec dovolené se spotřebovalo 441 hodin, možnost využila třetina zaměstnanců. Většinou si volno vzaly ženy o vánočních svátcích nebo muži při stěhování a dalších mimořádných situacích. Potvrdilo se několik věcí. Pracovníci nemají zájem benefit zneužívat, naopak si váží důvěry, kterou jim pojišťovna dává. Jsem přesvědčený, že neomezené volno upevňuje vztahy uvnitř firmy a v důsledcích vede k větší spokojenosti zaměstnanců i k vyšší prosperitě. Podle mého soudu se rozšíří do dalších podniků, avšak nikdy zřejmě nebude rozšířen všude. Nedovedu si například představit, že by do zaměstnání...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2018

INZERCE

Partneři

Generální partner:

logo gc 2018

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

logo KOBtsoft   EON EG 2017 107 icom
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtocz

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma_web_iprosperita Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300

INZERCE