INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 21. rokem

1 A HanojKonečně! Sloučení tří agentur financovaných každoročně stamiliony od státu Czech Trade, Czech Tourism a CzechInvest, jak oznámil ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček, je správné a potřebné. Je však nutné, aby po sloučení více spolupracovaly s ekonomickou diplomacií.

Také je třeba, aby lépe využívaly konexe i praktické zkušenosti Čechů z každého zahraničního teritoria. Teorii zná v těchto třech slučovaných agenturách každý, ale často chybí praktické mnohaleté kvalitní marketingové a podnikatelské zkušenosti z konkrétního zahraničního teritoria i odpovídající potřebné konexe.

Za 48 svých návštěv dnes již 97 milionového Vietnamu, i při svém osmi měsíčním bydlení v Hanoji, jsem poznal, že není využíváno ke spolupráci s ČR přes tisíc Vietnamců, kteří u nás dříve vystudovali různé vysoké školy, mají odborné zkušenosti i zájem o spolupráci. Je také nutné zlepšit teritoriální marketing ve Vietnamu, aby naši podnikatelé byli okamžitě a zadarmo podrobně informováni o výběrových řízeních v tomto velmi se rozvíjejícím i perspektivním teritoriu a mohli na ně okamžitě reagovat, například návštěvou a prohlídkou konkrétní lokality ještě před vypracováním své nabídky. I když je ve Vietnamu ročně zveřejněno přes 70 000 tendrů, tak u nás podnikatelé získají informace jen o velmi malém desítkovém množství a mnohdy se značným zpožděním. A to jsou mnohá výběrová řízení zveřejněná na ministerstvech, v provinciích, ale také inzeráty ve vietnamském tisku, například v anglicky psaném deníku Viet Nam News. Kvalitní teritoriální marketing zřejmě neumí každý a to je pro náš export i pro výhodnou kooperaci našich výrobců škoda.

Marcel Winter
Čestný předseda Česko-vietnamské společnosti

Slovo ke dni

  • Retro je v módě

    Lidé rádi vzpomínají na “staré dobré časy”, protože jim připomínají dětství a mládí, dobu bezstrarostnosti. A vše, co tuhle životní etapu evokuje, jim připadá milé. Platí to také o výrobcích, které jsme kupovali před listopadem 1989. Prodejci si toho jsou dobře vědomi a umožňují návrat do minulosti právě prostřednictvím retro nabídek. Ani já neodolal a když Kaufland přišel s “esíčky”, koupil jsem si celou krabici. Před půl stoletím, když jsem se učil v Lomnici nad Popelkou, jsem je s chutí baštil. V místním závodě se totiž tyhle sušenky vyráběly a zlomky za zlomkovou cenu nabízela prodejna potravin na náměstí. Hned jsem se cítil na okamžik jako šestnáctiletý. Proto ať žijí vzpomínky a retro výrobky!

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2019

INZERCE

Partneři

Generální partner:

logo gc 2018

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

logo KOBtsoft   EON EG 2017 107 icom
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtocz

Duševní vlastnictví

upv logo

Nad přehledem vybraných elektronických služeb 2. červenec 2019

V minulém čísle jsem se na tomto místě pokusila popsat dvě nejdůležitější patentové databáze, které se českým uživatelům zdarma nabízejí na internetu. Dnes bych vám ráda přiblížila některé další informační zdroje a služby, které jsou vám v oblasti ochrany průmyslového vlastnictví online k dispozici.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma_web_iprosperita Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300 cps vetsi 300AVLOGOM3

INZERCE