INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 21. rokem

1 A HanojKonečně! Sloučení tří agentur financovaných každoročně stamiliony od státu Czech Trade, Czech Tourism a CzechInvest, jak oznámil ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček, je správné a potřebné. Je však nutné, aby po sloučení více spolupracovaly s ekonomickou diplomacií.

Také je třeba, aby lépe využívaly konexe i praktické zkušenosti Čechů z každého zahraničního teritoria. Teorii zná v těchto třech slučovaných agenturách každý, ale často chybí praktické mnohaleté kvalitní marketingové a podnikatelské zkušenosti z konkrétního zahraničního teritoria i odpovídající potřebné konexe.

Za 48 svých návštěv dnes již 97 milionového Vietnamu, i při svém osmi měsíčním bydlení v Hanoji, jsem poznal, že není využíváno ke spolupráci s ČR přes tisíc Vietnamců, kteří u nás dříve vystudovali různé vysoké školy, mají odborné zkušenosti i zájem o spolupráci. Je také nutné zlepšit teritoriální marketing ve Vietnamu, aby naši podnikatelé byli okamžitě a zadarmo podrobně informováni o výběrových řízeních v tomto velmi se rozvíjejícím i perspektivním teritoriu a mohli na ně okamžitě reagovat, například návštěvou a prohlídkou konkrétní lokality ještě před vypracováním své nabídky. I když je ve Vietnamu ročně zveřejněno přes 70 000 tendrů, tak u nás podnikatelé získají informace jen o velmi malém desítkovém množství a mnohdy se značným zpožděním. A to jsou mnohá výběrová řízení zveřejněná na ministerstvech, v provinciích, ale také inzeráty ve vietnamském tisku, například v anglicky psaném deníku Viet Nam News. Kvalitní teritoriální marketing zřejmě neumí každý a to je pro náš export i pro výhodnou kooperaci našich výrobců škoda.

Marcel Winter
Čestný předseda Česko-vietnamské společnosti

Slovo ke dni

  • Představy a realita

    Inovují malé a střední firmy. V korporacích bývá silný byrokratický aparát, jenž se postará o to, aby dobré nápady nešly zavést do praxe, nebo se jejich implementace nekonečně táhla. Tvrdí to místopředseda představenstva Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR Ing. Karel Dobeš, a má samozřejmě pravdu. A jak dodává jeho kolegyně Pavla Břečková, inovace je otázka přežití. Proto mohou menší podnikatelé konkurovat gigantům s obrovským kapitálem a dlouhou tradicí. Je zajímavé, že z nedávného průzkumu vyšlo zjištění, podle něhož 44 procent dotázaných nikdy nevyužije v podnikání robotizaci a digitalizaci. Ovšem v praxi se ukazuje, že nějakou formu digitálních technologií už uplatňují téměř všichni. Někdy, zdá se, sama realita překonává naše představy.

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Září 2019

INZERCE

Partneři

Generální partner:

logo gc 2018

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

logo KOBtsoft   EON EG 2017 107 icom
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtocz

Duševní vlastnictví

upv logo

Visegrádský patentový institut a Smlouva o patentové spolupráci 28. srpen 2019

Jak získat patentovou ochranu v zahraničí za využití řízení podle mezinárodní Smlouvy o patentové spolupráci bylo naznačeno v článku, který byl na tomto místě uveřejněn minulý měsíc. Zdůrazněnými výhodami popsaného systému bylo zejména získání času na přípravu a rozhodování, zda, a ve kterých státech, usilovat na základě jediné podané patentové přihlášky o patentovou ochranu. 

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma_web_iprosperita Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300 cps vetsi 300AVLOGOM3

INZERCE