Ochrana životního prostředí a trvalá udržitelnost jsou jednou z priorit největších obchodních řetězců v České republice Kauflandu a Lidlu. Oba patří do skupiny Schwarz, která ve svých závazcích v této oblasti vychází z mezinárodní strategie REset Plastic, jejíž vizí je „Méně plastů – uzavřené cykly“.
Holčičkám panenky a klukům autíčka… stereotyp, který platí po staletí. Někdy ale není na škodu se od zažitých stereotypů odvrátit.
Čtvrtý největší automobilový koncern na světě, skupina Stellantis, se kromě výroby automobilů dlouhodobě a intenzívně věnuje také projektům společenské odpovědnosti. Nejčastěji se jedná o ekologická témata, jako jsou snižování emisí či eliminace uhlíkové stopy. Stellantis se ale zabývá také sociálními otázkami, například rovnoprávností žen v pracovním prostředí či podporou studentů.
Nově otevřená prodejna PENNY ve Skutči na Chrudimsku ukazuje směr, kterým se bude největší diskontní řetězec u nás ubírat při rozvoji své prodejní sítě. Při výstavbě prodejny byly použity nejmodernější technologie přispívající k výrazným energetickým úsporám a uhlíkové neutralitě celé budovy.
Stejně jako energetika i medicína postupuje rychlými kroky kupředu. Aby pracovníci ve zdravotnictví mohli využívat moderními trendy, dlouhodobě je podporuje i společnost E.ON. Nemocnicím, záchranářům a Nadačnímu fondu Energetika – pomoc v nouzi poskytla letos v Jihomoravském a Jihočeském kraji finanční podporu ve výši třech milionů korun.
Už od roku 1991 si každý rok připomínáme 1. října jako Mezinárodní den seniorů. V České republice žije pětina obyvatel starších 65 let a PENNY dlouhodobě podporuje veškeré aktivity, které pomáhají starším lidem žít důstojný život. Za posledních 5 let kromě dalších aktivit věnovalo na péči o seniory téměř 5,7 miliónu korun.
Také se snažíte dobře hospodařit s každou minutou? Je to někdy to jediné, co člověku zbývá k tomu, aby byl stále aktivní, aby stihl využít hodně z toho, co mu život nabízí. A aby rovněž oplácel v tom nejlepším slova smyslu těm, kteří si to zaslouží. Nechci být patetická, a už vůbec ne škarohlíd a remcal, ale stále častěji přemýšlím o tom, jestli to všechno snažení má vůbec cenu. Jestli má smysl podnikat, odvádět daně, být laskavý, vstřícný, zodpovědný člověk. Všechno může rázem pokazit třeba městská hromadná doprava. Bydlím v Praze a z jednoho místa se snažím jezdit víc než 30 let do centra. Škoda, že jsem si nevedla přehled o všech těch zpožděních, která mi znemožnila obchodní schůzku, včasné zahájení nejrůznějších akcí, účast na tiskových konferencích, zmeškání divadelního představení, cestu do zahraničí.
Povědomí o duševním vlastnictví, jeho významu v podnikání i celé ekonomice země, nutnosti je chránit a odpovídajícím způsobem usilovat o výhody, které nabízí, to jsou témata, která ne vždy rezonují ve strategiích firem či organizací. Je to škoda. Proto nejen Úřad průmyslového vlastnictví, ale také například IP mediační centrum Praha, zapsaný ústav, vyvíjí množství aktivit na podporu správného chápání nehmotného majetku a péče o něj. Hovořila jsem o tom s JUDr. Davidem Karabcem, MPA, LL.M., ředitelem centra a špičkovým odborníkem v tomto směru:
Pokračování ...