Problematika udržitelného rozvoje patří mezi priority Lidlu. V letošním roce proto pokračuje v dalších krocích, a ještě více podporuje ekologický aspekt svých budov. Po 8 elektrárnách v minulých letech tento rok instaluje fotovoltaické elektrárny na střechy více než 45 prodejen. V letos se také podařilo realizovat násobně větší elektrárnu na střeše logistického centra Buštěhrad, které se v loňském roce zařadilo mezi nejekologičtější budovy na světě a obdrželo certifikaci BREEAM In Use.
Česká republika už zná ekologický projekt letošního roku. Vítězem patnáctého ročníku soutěže E.ON Energy Globe, prestižního tuzemského ocenění v oblasti ekologie a udržitelnosti, se stala ostravská společnost NIL Textile se svou výrobou textilu a oblečení, kdy sama obnošené oblečení recykluje a vytváří z něho nové látky.
V letošním školním roce absolvovali studenti z padesáti středních škol a učilišť praxi v téměř osmi desítkách prodejen Albert. Za posledních pět let prošly prodejnami Albert na čtyři tisíce studentů. Kromě zisku praktických zkušeností pomáhá takovéto spojení s potenciálním zaměstnavatelem pozdějšímu uplatnění absolventů, a zároveň zvyšuje atraktivitu oboru.
Seminář Udržitelnost pro výrobu a obchod, letos s podtitulem Udržitelnost v nás, si pro opět pro návštěvníky připravil řadu zajímavých témat. Představí zkušenosti i případové studie firem a institucí, které odpovědnost a udržitelnost úspěšně začlenily do svých aktivit. S prezentací za firemní sektor vystoupí zástupci společností Kaufland, Lidl, Tchibo či Thimm pack’n’display. Nebudou chybět téma ESG nebo pohled na vývoj chování spotřebitele. Seminář se bude konat ve středu 14. června 2023 v prostorách Magenta Experience Center v Praze na Arkádách.
Koncem března se uskutečnilo v Praze slavnostní vyhlášení soutěže Mastercard Obchodník roku, jejíž součástí je také kategorie Zodpovědný obchodník roku. Letošním tématem pro nominace bylo Inovativní energetické řešení. Se dvěma nejlepšími návrhy přišla společnost Kaufland, a stala se tak Zodpovědným obchodníkem roku 2022.
Různé studie ukazují, že mladí lidé, konkrétně mileniálové (narození v 80. a 90. letech) a příslušníci generace Z (narození od 2. poloviny 90. let) kladou velký důraz na udržitelný přístup a zodpovědnost vůči životnímu prostředí. To je dobrá zpráva pro planetu i budoucnost lidstva. V tomto směru mladá generace také mění přístup k mobilitě.
Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...