Objem úvěrů v kampeličkách ke konci roku 2010 se oproti hodnotám zaznamenaným na konci druhého čtvrtletí zvýšil o více než 30 %. Vyplývá to ze statistik spořitelního družstva Artesa. „Velký nárůst zájmu o úvěry jsme zaznamenali již před koncem roku 2010 a tento trend pokračuje i v prvních měsících roku 2011," komentoval situaci Pavel Hrdina, předseda představenstva spořitelního družstva Artesa. Za důvod tak velkého nárůstu považuje především snadnější způsob získání úvěru ve spořitelních družstvech, kde jsou schvalovací procesy jednodušší než v bankovních domech a pro klienty tak administrativně i časově méně náročné. (tz)
Češi se při rozhodování o úvěru řídí hlavně výškou měsíční splátky. Ta je hlavním kritériem pro více než 25 % lidí. Pouze 12 % porovnává více kritérií současně.
Nejen prostřednictvím kuponů od mobilních operátorů si lze dobít kredit. Klienti ČSOB a Poštovní spořitelny mohou využít také služeb internetového bankovnictví. Pro všechny je potom k dispozici více než 770 bankomatů ČSOB a Poštovní spořitelny.
Již týden ČSOB nabízí svým klientům Optimum fund ČSOB Růstový fix 1, který je vhodnou součástí portfolia pro budoucí očekávaný vývoj na finančních trzích a zároveň odráží jejich požadavky. Těm, kteří chtějí mít své peníze neustále po ruce, se nabízí možnost investic do další řady výnosově úspěšných fondů Portfolio Pro.
Realizace větších investic bývá výsledkem společného rozhodnutí obou partnerů, ukázal to průzkum GE Money Bank. Šest z deseti lidí zažádá o spotřebitelskou půjčku až poté, co s ní souhlasí partner či partnerka. V rodinách o půjčce individuálně rozhoduje pouze 15 % oslovených. Zodpovědnost za půjčku by na sebe vzali jednotlivci nejčastěji v případě financování osobních věcí jako je studium, automobil či vybavení na sport a hobby.
Zcela nová a netradiční kampaň na Era spoření slaví úspěchy. Soutěž ve sbírání jahodových samolepek a magnetek se setkala s obrovským zájmem – během půl měsíce tak bylo na stránky www.erasporeni.cz zasláno přes 18 tisíc soutěžních kódů. Od konce února, kdy byl web spuštěn, ho navštívilo téměř 40 tisíc lidí.
Také se snažíte dobře hospodařit s každou minutou? Je to někdy to jediné, co člověku zbývá k tomu, aby byl stále aktivní, aby stihl využít hodně z toho, co mu život nabízí. A aby rovněž oplácel v tom nejlepším slova smyslu těm, kteří si to zaslouží. Nechci být patetická, a už vůbec ne škarohlíd a remcal, ale stále častěji přemýšlím o tom, jestli to všechno snažení má vůbec cenu. Jestli má smysl podnikat, odvádět daně, být laskavý, vstřícný, zodpovědný člověk. Všechno může rázem pokazit třeba městská hromadná doprava. Bydlím v Praze a z jednoho místa se snažím jezdit víc než 30 let do centra. Škoda, že jsem si nevedla přehled o všech těch zpožděních, která mi znemožnila obchodní schůzku, včasné zahájení nejrůznějších akcí, účast na tiskových konferencích, zmeškání divadelního představení, cestu do zahraničí.
Povědomí o duševním vlastnictví, jeho významu v podnikání i celé ekonomice země, nutnosti je chránit a odpovídajícím způsobem usilovat o výhody, které nabízí, to jsou témata, která ne vždy rezonují ve strategiích firem či organizací. Je to škoda. Proto nejen Úřad průmyslového vlastnictví, ale také například IP mediační centrum Praha, zapsaný ústav, vyvíjí množství aktivit na podporu správného chápání nehmotného majetku a péče o něj. Hovořila jsem o tom s JUDr. Davidem Karabcem, MPA, LL.M., ředitelem centra a špičkovým odborníkem v tomto směru:
Pokračování ...