Jednoho dne, i když roky budujete firmu s láskou a péčí, se může stát, že je třeba vychutnat si další rozměry života. Řeknete si: „Už toho mám dost. Nechci už být uvázaný ke svému podniku jako pes u boudy. Mám chuť cestovat, užívat si rodinu. Potřebuji podnikání na chvíli pustit z hlavy. Vypnout a mít klid.“ Jak to ale vyřešit? Komu firmu předat?
Vyzkoušejte mediaci! Budete překvapeni, že i komplikované spory v oblasti autorských a průmyslových práv lze vyřešit dohodou. Podle světových statistik okolo 75 % mediačních jednání skončí uzavřením dohody. A to už stojí za to mediaci vyzkoušet.
„Na své práci miluji různorodost a to, že mohu pomáhat druhým,“ zdůrazňuje často Ing. Simona Myslikovjanová, Ph.D., MBA, MBE, která podle hodnocení České manažerské asociace v rámci soutěže MANAŽER ROKU patří mezi 36 výjimečných manažerů České republiky. Ti, co ji znají, o ní říkají: Od počátku měla vysoké ambice. Následné změny pracovních pozic a dalšího vzdělávání byly pro ni výzvou a hnacím motorem. Ušla velký kus cesty, avšak zdaleka není na konci svých možností. Když člověk o sobě takové uznání uslyší, povzbudí ho to. Ocenění ve jmenované soutěži bylo velkou motivací k dalším plánům.
ŠKODA AUTO již pojedenácté zvítězila ve studii TOP Zaměstnavatelé 2022 a podobně jako v minulých letech ovládla kategorii Automobilový a strojírenský průmysl.
Kam chodíte pro zboží každodenní spotřeby? Do menších prodejen, občas na tržiště, nebo do supermarketu? Každý to má asi nastaveno jinak. Záleží na místě bydliště, času, chuti zpestřit například jídelníček něčím unikátním nebo navýsost čerstvým, okusit specialitku od místního řezníka či pekaře. Do hry se v posledních dvou letech dostal další faktor volby, a to snaha nenakazit se covidem. V tomto ohledu se jiným obchodům než těm největším, tedy venkovským prodejnám, stánkům či trhovcům dařilo poněkud lépe, než by kdo předpokládal. Každý koncept má zkrátka své pro a proti. Ukázalo se však, že prodejny, jež se odborně označují jako tradiční český maloobchod, na trhu své místo mají a mít budou. Existují tu s námi dál, jsou to významní a platní sousedé. Aniž by zatracovali přínos technologií, jež jim pomáhají zvyšovat tržby a zkvalitňovat cestu k zákazníkovi. Implementují však s rozvahou a jen tam, kde to má ekonomické opodstatnění. Proč tomu tak je, vysvětlil v rozhovoru Roman Mazák, předseda Družstva CBA:
Loňským vítězem Ambasadora kvality, soutěže, již vyhlašuje každoročně Česká společnost pro jakost, se stal za podnikatelský sektor obchodní řetězec Kaufland Česká republika v.o.s. Není to nic náhodného. Kvalitou jako výsostnou kategorií vlastního podnikání se zabývá léta. Na svém kontě má nespočet zkušeností, pozoruhodných výsledků i přízeň nakupujících. V rozhovoru Martin Piterák, ředitel provozu (COO) a člen vedení společnosti, přístup Kauflandu rekapituluje a naznačuje, co pro firmu Ambasador kvality znamená:
Mimořádná situace žádá mimořádné činy. Bezprecedentní zdražování základních životních potřeb a růst výrobních nákladů nemůže zůstat bez pozornosti a zásahu vládního kabinetu. Proslýchá se, že se chystá základní energetický tarif, jenž by snížil cenu elektřiny pro odběratele s nízkou spotřebou. K tomu by však stát potřeboval mít na dodavatele elektrického proudu potřebnou páku. Jenže největší z nich, polostátní ČEZ, má soukromé vlastníky, a tak si politici s ním nemohou dělat, co chtějí. Nabízí se tedy řešení na znárodnění společnosti, respektive na její rozdělení – na část v majetku státu a část privátní. Ano, je to řešení, i když přichází se zpožděním a jistě vyjde draho. Bude zřejmě třeba akcionáře vyplatit, a to v době, kdy jsou na burze akcie hodně vysoko. Nabízí se i otázka, zda bylo správné dát ze státních rukou také plynárenskou...
V minulém příspěvku jsme se seznámili s první fází mediace, ve které se IP mediátor stranám představí, vysvětlí jim proces IP mediace a roli, kterou v rámci mediace zastává. Současně se také domluví se stranami na základních pravidlech, která budou při mediaci dodržovat.
Pokračování ...