Společnost ROSSMANN udržuje i nadále pozici nejrychleji rostoucí drogistické společnosti na českém trhu. V uplynulém roce její tržby vzrostly ve srovnání s rokem 2021 o více než pětinu a dosáhly rekordní výše 5,5 miliardy Kč, investice do celkového rozvoje přesáhly 200 milionů Kč. Pro ROSSMANN byla a je klíčová i spokojenost vlastních zaměstnanců, proto během roku 2022 společnost několikrát zrevidovala a navýšila jejich mzdy.
Společnost makro ČR přichází s razantní změnou a v současné nepředvídatelné době představuje program nazvaný Stabilně výhodná cena. Jde tak proti současnému trendu nestabilních slevových akcí. Nová strategie zákazníkům nabídne až 8 000 položek, u kterých se budou moci spolehnout na stabilně výhodné ceny dlouhodobě.
Dvanáct tuzemských vývozců si v prosinci rozdělilo ceny v soutěži Ocenění Českých Exportérů. Projekt podporuje úspěšné české firmy, u kterých export tvoří minimálně 20 % jejich tržeb. Porota vybírala vítěze ze 144 firem, kritéria jich splnilo 82. Finalisté OCE, kteří zaměstnávají více než 14 000 lidí, loni vyvezli zboží a služby za 28,8 miliardy korun.
Velkoobchod makro ČR je férovým partnerem nejen pro své zákazníky a dodavatele, ale především pro své zaměstnance. Mzdy proto zvedal za posledních 18 měsíců už čtyřikrát. Zaměstnanci si tak přilepšili až o 25 %.
Značka AGC se stala druhým nejžádanějším zaměstnavatelem pro studenty Ústeckého kraje. Vyplývá to z výsledků prestižní ankety Sodexo Zaměstnavatel roku, kde studenti z regionu mohli hlasovat i pomocí chatbota.
Rizika spojená s aktuální energetickou krizí v Evropě se rozhodla urychleně řešit společnost AGC Flat Glass Czech ve svém sklářském závodě v Řetenicích u Teplic. Firma, která na třech výrobních linkách vyrábí ploché sklo pro automobilový a stavební průmysl, zahájila přípravu investice do záložního zdroje paliva v případě výpadku dodávek zemního plynu.
Blíží se dovolené a s tím i poptávka po tuzemských i zahraničních zájezdech stoupá. Po několika krizových letech, které ovlivnila zejména pandemie Covidu-19, lidé opět mají chuť cestovat a poznávat cizí kraje. Zvýšený zájem potvrzují cestovní kanceláře, mnohé z nich už hlásí vyprodáno. Ani zvýšené životní náklady nezabránily většině Čechů, aby na dovolené šetřili. Dokonce největší CK Čedok si pochvaluje, že loňský rok byl pro ni nejúspěšnější v novodobé historii. A tento trend nyní pokračuje. Vypadá to, že lidé budou raději šetřit na energiích a potravinách, ale letní měsíce si chtějí užít. Pokládám to za dobrou zprávu. Optimizmus našim spotřebitelům tedy rozhodně nechybí a věří, že zas bude líp.
Povědomí o duševním vlastnictví, jeho významu v podnikání i celé ekonomice země, nutnosti je chránit a odpovídajícím způsobem usilovat o výhody, které nabízí, to jsou témata, která ne vždy rezonují ve strategiích firem či organizací. Je to škoda. Proto nejen Úřad průmyslového vlastnictví, ale také například IP mediační centrum Praha, zapsaný ústav, vyvíjí množství aktivit na podporu správného chápání nehmotného majetku a péče o něj. Hovořila jsem o tom s JUDr. Davidem Karabcem, MPA, LL.M., ředitelem centra a špičkovým odborníkem v tomto směru:
Pokračování ...