Řídit vlastní firmu je náročné. Znamená to starat se naráz o spoustu věcí, často i o zaměstnance. A co když do toho přijde nějaká větší nepříjemnost nebo událost, která ohrožuje prosperitu, v horším případě i další existenci podnikání? Pro tyto případy je tady pojištění. Je-li správně nastaveno, může budoucnost firmy zachránit.
Pojmy jako udržitelnost a společenská odpovědnost vstoupily do našich slovníků a staly se samozřejmostí, s níž posuzujeme to, co děláme, i to, co prospěšného pro Zemi přinášejí firmy a organizace. Stále silněji vnímáme fakt, že planetě nelze jen brát, ale musíme jí i něco dávat, být dobrým hospodářem, zodpovědným člověkem. Tento smysluplný pohled na zachování života se stal pro mnohé z nás samozřejmostí. Velmi silně ho chápou a podporují v PENNY, a to již řadu let. Násobí své aktivity, rozvíjejí je k dokonalosti, přemýšlejí o dalších. Většinu z nich známe z vlastní praxe zákazníků, kteří do PENNY chodí nakupovat. Jak toto počínání vnímají, na to nám odpověděl Ing. Tomáš Kubík, tiskový mluvčí zmíněné společnosti:
V médiích se stále častěji varuje před riziky, jež přináší rozvoj umělé inteligence. Máme se tedy bát? Ne, když budeme této technologii nejen rovnocenným spoluhráčem, ale budeme ji intelektuálně převyšovat. O tom, co to znamená, jsme hovořili s Jiřím Halbrštátem, manažerem náboru a marketingu ManpowerGroup.
Úplné uvolnění po covidových restriktivních opatřeních v roce 2022 přispělo k výraznému růstu prodejů piv Plzeňského Prazdroje v zahraničí. Celkem pivovar loni vyvezl rekordní bezmála 2 miliony hektolitrů piv, což představuje meziroční nárůst téměř o 13 procent.
Podle zprávy The Future of Jobs Report 2023 Světového ekonomického fóra (WEF) se v pětiletém horizontu obmění až čtvrtina pracovních míst. Nepůjde jen o jejich náplň, ale o hlubší strukturální změny trhu práce. Nejdramatičtěji do tohoto vývoje zasáhne umělá inteligence. Se zánikem zhruba 83 miliónů pracovních míst a vznikem 69 miliónů nových se bude vyvíjet i role manažerů. Tyto změny ji podle Ing. Jiřího Jemelky, MBA, ze společnosti JPF Czech s.r.o. v konečném důsledku posílí.
Spojenectví mezi značkou Peugeot a společností TotalEnergies není žádnou novinkou. Vzniklo totiž už v roce 1995. Od té doby se však vyvíjelo různými směry.
Také se snažíte dobře hospodařit s každou minutou? Je to někdy to jediné, co člověku zbývá k tomu, aby byl stále aktivní, aby stihl využít hodně z toho, co mu život nabízí. A aby rovněž oplácel v tom nejlepším slova smyslu těm, kteří si to zaslouží. Nechci být patetická, a už vůbec ne škarohlíd a remcal, ale stále častěji přemýšlím o tom, jestli to všechno snažení má vůbec cenu. Jestli má smysl podnikat, odvádět daně, být laskavý, vstřícný, zodpovědný člověk. Všechno může rázem pokazit třeba městská hromadná doprava. Bydlím v Praze a z jednoho místa se snažím jezdit víc než 30 let do centra. Škoda, že jsem si nevedla přehled o všech těch zpožděních, která mi znemožnila obchodní schůzku, včasné zahájení nejrůznějších akcí, účast na tiskových konferencích, zmeškání divadelního představení, cestu do zahraničí.
Povědomí o duševním vlastnictví, jeho významu v podnikání i celé ekonomice země, nutnosti je chránit a odpovídajícím způsobem usilovat o výhody, které nabízí, to jsou témata, která ne vždy rezonují ve strategiích firem či organizací. Je to škoda. Proto nejen Úřad průmyslového vlastnictví, ale také například IP mediační centrum Praha, zapsaný ústav, vyvíjí množství aktivit na podporu správného chápání nehmotného majetku a péče o něj. Hovořila jsem o tom s JUDr. Davidem Karabcem, MPA, LL.M., ředitelem centra a špičkovým odborníkem v tomto směru:
Pokračování ...