INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Hospodářská komora České republiky (HK ČR) ve spolupráci s Ministerstvem průmyslu a obchodu ČR (MPO) pořádá Exportní semináře – regionální akce na podporu českých exportérů. První proexportní seminář se uskutečnil při příležitosti 54. ročníku Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně. Zájem ze strany podnikatelů byl obrovský.

Programu Exportního semináře se zúčastnil mj. Ing. Michal Štefl, předseda představenstva, KHK JM, Zdeněk Vališ, M.A., ředitel sekce zahraničního odboru, MPO, Ing, Dagmar Matějková, MBA, konzultantka, CzechTrade a zástupci HK ČR společně se zástupci Krajské hospodářské komory jižní Moravy.

Exportní seminář zahájil ředitel sekce zahraničního odboru MPO, který pohovořil především o Exportní strategii ČR 2012-2020, kterou schválila vláda a na jejímž vypracování spolupracovalo MPO společně s Hospodářskou komorou České republiky, se Svazem průmyslu a dopravy a s Mezinárodní obchodní komorou. „Hlavním partnerem, kterého jsme přizvali do Strategie, je Hospodářská komora České republiky, která je unikátní distribuční sítí a MPO na ni v tomto ohledu spoléhá. Ve spolupráci s komorou jsme schopni informace zabezpečit a dostat je k vám, podnikatelům, rychlou a srozumitelnou formou právě prostřednictvím regionální či krajské komorové sítě," zmínil v úvodu Zdeněk Vališ. Řeč byla v rámci úvodního bloku i o podpoře exportu v ČR, analýze vývozu ČR či o nástrojích podpory exportu s účastí státu. Podnikatelům byly rovněž představeny služby české agentury na podporu obchodu CzechTrade společně s možnostmi financování exportu prostřednictvím České exportní banky.

Hospodářská komora České republiky, největší zástupce podnikatelské veřejnosti v zemi, dlouhodobě vyvíjí exportní aktivity a to prostřednictvím několika projektů. „Komora organizuje podnikatelské mise do zahraničí. Buď na úrovni podnikatelských organizací, či na úrovni doprovodných misí prezidenta, premiéra či ministrů České republiky. V mnoha zemích je totiž velká potřeba veškerý byznys zaštítit státními představiteli. Takovou zemí je například Čína," řekl Jiří Hansl, ředitel zahraničního odboru HK ČR. Účast na misích je otevřená každé české firmě. „Nebojte se a vyjeďte s námi," vyzval stávající a budoucí české exportéry Jiří Hansl. Zástupci HK ČR dále účastníky semináře informovali o nutných exportních dokumentech, o projektu Společná účast na výstavách a veletrzích v zahraničí nebo o službách Krajské hospodářské komory jižní Moravy.

Cílem projektu je prostřednictvím 7 regionálních seminářů informovat české podnikatele o možnostech vývozu do zahraničí, zvýšit konkurenceschopnost malých a středních firem a podpořit je v jejich úsilí o uplatnění na zahraničních trzích.

Celý projekt seriálu exportních seminářů vyvrcholí dne 13. listopadu 2012 konferencí v Praze, na které přední čeští odborníci, zástupci státu i podnikatelské veřejnosti, mj. i na základě poznatků nasbíraných ze sériie exportních seminářů, zhodnotí stav a perspektivy českého exportu. Více o projektu naleznete na www.komora.cz/exportniseminare.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Květen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3