INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Poradenská společnost A.T. Kearney dnes v pražské Národní technické knihovně vyhlásila výsledky soutěže v řízení inovací „Best Innovator 2012". Vítězem prvního ročníku prestižního klání na českém trhu se v kategorii velkých podniků stala společnost LINET, přední evropský výrobce nemocničních a pečovatelských lůžek a souvisejícího vybavení. V kategorii malých a středních podniků zvítězila společnost COMTES FHT, soukromá organizace zaměřující se na aplikovaný materiálový výzkum a výzkum v oblasti tepelného zpracování kovových materiálů.

Osmičlenná porota v čele s profesorem ČVUT Františkem Riegerem hodnotila účastníky na základě pěti kritérií: inovační strategie, inovační organizace a kultura inovací, řízení životního cyklu inovací, podpůrné faktory a využívání příležitostí k uvedení inovací do praxe včetně úspěšnosti implementace inovací.

Mezi velkými společnostmi obsadilo druhé místo společenství inženýrských a výrobních firem ČKD Group. Třetí příčka patří společnosti Momentive Specialty Chemicals, jedinému výrobci akrylových monomerů na domácím trhu. Druhé nejlepší řízení inovací mezi malými a středními podniky má technicko-inženýrská firma OCHI Inženýring. Třetí místo obsadila strojírenská společnost SKD Bojkovice.

„Soutěž Best Innovator je výjimečná tím, že nehodnotí konkrétní inovace, ale postup, kterým společnosti inovace řídí. Navíc se jde nejen o inovace produktů a služeb, ale také o inovace procesů nebo obchodních modelů společností. Těší nás velký ohlas, který první ročník soutěže v Česku vyvolal a jsme rádi, že jsme jejím prostřednictvím mohli podpořit konkurenceschopnost České republiky," uvedl Igor Hulák, Principal pořádající společnosti A.T. Kearney.

Kromě cen udělovaných porotou předala dvě ocenění přímo A.T. Kearney. Cenu A.T. Kearney pro největší překvapení soutěže získala společnost Veolia Voda Česká republika. Cenu A.T. Kearney pro největší inovační potenciál obdržela společnost T-Mobile Czech Republic.

Partnery soutěže „Best Innovator" jsou Asociace inovačního podnikání, České vysoké učení technické v Praze, Exportní garanční a pojišťovací společnost, Svaz průmyslu a dopravy ČR a PR&PA konzultační agentura Grayling. Hlavním mediálním partnerem soutěže je týdeník Ekonom. Soutěž podporuje také Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR a Česko-slovenská iniciativa Efficient Consumer Response.

Celkem o soutěž projevilo zájem bezmála 100 společností působících v České republice, do finále postoupilo 20 firem, které v druhé fázi soutěže porotci navštívili, aby ověřili informace, které o sobě společnosti poskytly prostřednictvím komplexního dotazníku. 20 finalistů obdrží následně od A.T. Kearney individuální vyhodnocení řízení svých inovací. Zahraničních verzí soutěže se od roku 2003 zúčastnilo více než 1 500 společností ze 14 zemí Evropy a Ameriky. Mezi její vítěze patří velká jména jako například společnosti Ferrari, Siemens, L'Oréal nebo Danone. Kromě České republiky se letos soutěž koná také na zahraničních trzích - v Německu, Rusku, Brazílii nebo Spojených státech.

Více o soutěži najdete na www.bestinnovator.com.

Profily vítězných společností

Velké společnosti:

1) LINET spol. s r.o. vznikl v roce 1990 v Želevčicích u Slaného. Od roku 2011 je součástí holdingu LINET Group SE se sídlem v Nizozemí, který založili majitelé společností LINET spol. s r.o. a WiBo GmbH. Díky tomu vznikl v současnosti největší evropský hráč na trhu nemocničních a pečovatelských lůžek.

Roční produkce holdingu, který disponuje dvěma výrobními závody v Želevčicích u Slaného a v německém Wickede a zaměstnává 800 lidí, činila v obchodním roce 2010/2011 66 tisíc lůžek a celkový obrat dosáhl 126,6 milionu eur. Holding své produkty vyváží do více než 100 zemí světa, přičemž využívá vlastních obchodních zastoupení v několika evropských zemích a v USA i síť partnerských distribučních společností.

Značky LINET a WiBo se v rámci holdingu orientují na dva klíčové tržní segmenty, v nichž obě firmy historicky působily. LINET tak zastřešuje především výrobky pro nemocniční péči, v případě WiBo se jedná o sociální péči. Díky tomu holding může zákazníkům v těchto oblastech nabídnout široké portfolio více než 20 produktů – od nejjednodušších a nejdostupnějších lůžek až po vysoce sofistikovaná lůžka pro akutní péči.

2) ČKD GROUP je společenství inženýrských a výrobních firem, které působí v segmentech energetika, plyn a ropa, ekologie a infrastruktura.

Hlavní zaměření a oblast dodávek: dodávky investičních celků, technologické uzly, kusové dodávky a komponenty pro oblast energetiky obnovitelných zdrojů, infrastruktura, klasická a jaderná energetika, transport a zpracování plynu a ropy, ekologie, chemie, elektrotechnika, zákaznické služby, servis, modernizace, náhradní díly a poradenská činnost.

3) Momentive Specialty Chemicals je společnost, jejíž tradice sahá ke kořenům bývalých Chemických závodů Sokolov. Světová jednička ve výrobě specializovaných chemikálií a materiálů. Jediným výrobcem akrylových monomerů na českém trhu a současně také největší domácí výrobce akrylátových disperzí. Vědci z Momentiv jsou např. autory jednoho z prvních plastiků pod jménem BAKELIT, prvních epoxidových pryskyřic nebo prvních silikonových materiálů pro komerční využití.

Malé a střední podniky:

1) COMTES FHT a.s. představuje nový model spolupráce mezi výrobci a výzkumem. Toto výzkumné centrum bylo založeno na předpokladu, že úspěch bude záviset na schopnosti vyrábět špičkové výrobky a využívat nové technologie. Cílem je zajistit, aby český průmysl zůstal inovativní, konkurenceschopný a flexibilní.

Společnost se zaměřuje především na aplikovaný materiálový výzkum a výzkum v oblasti tváření a tepelného zpracování kovových materiálů. Poskytuje širokou škálu služeb nejčastěji v oblasti analýz, zkoušení, expertiz, optimalizací a zavádění nových technologií.

Posláním společnosti COMTES FHT je rozvinout schopnosti českých výrobců ve vývoji, inovacích, při zavádění špičkových technologií a výrobků, posilovat jejich konkurenceschopnost na globálních trzích.

2) Společnost OCHI Inženýring vznikla v roce 1992 bez přispění cizího kapitálu se záměrem působit jako technicko-inženýrská firma v severomoravském regionu. Navazuje na činnost firmy OŽANA Inženýring, která vznikla v roce 1991. V současnosti tvoří jádro firmy tři společníci s tím, že hlavní aktivity firmy jsou zaměřeny na realizaci projektů a dodávek při využití stálých výrobních a montážních subdodavatelů v oblasti Moravy a Slezska. Společnost aplikuje vlastní technické know-how především v oblasti hydrauliky včetně lokálních elektronických řídicích systémů a divadelmí techniky a spolupracuje s renomovanými českými a evropskými firmami jak v oblasti inženýringu, tak v oblasti subdodávek s cílem zajistit odběrateli optimální užitné hodnoty zařízení při jejich vysoké provozní spolehlivosti a životnosti. Společnost zajišťuje v plném rozsahu i servis a opravy těchto zařízení.

3) Již od roku 1990 se společnost SKD Bojkovice zaměřuje na přesnou strojírenskou - nástrojařskou výrobu se specializací na konstrukci a výrobu vstřikovacích forem a lisovacích nástrojů, především pro automobilový průmysl. Firma se po celou dobu své existence dynamicky rozvíjí a každoročně investuje nemálo prostředků do moderních strojů a technologií. Společnost disponuje špičkovým technickým a technologickým vybavením, dobrým zázemím, zkušeným personálem, kvalitním know-how a dostatkem zkušeností s dodávkami do velmi konkurenčního prostředí automobilového průmyslu.

Porota soutěže

Prof. Ing. František Rieger, DrSc., předseda poroty a profesor Fakulty strojní ČVUT v Praze

Doc. Ing. Jiří Cienciala, CSc., viceprezident Svazu průmyslu a dopravy a člen vládní Rady pro výzkum, vývoj a inovace

Ing. Martin Čásenský, CSc., pedagog Fakulty stavební ČVUT a člen britského think-tanku BEST – Built Environment Shaping Tomorrow

Ing. Jan Pleva, MBA

Ing. Jan Procházka, člen Národní ekonomické rady vlády a ředitel pražské pobočky společnosti Cyrrus, a.s

PhDr. Tomáš Sedláček, člen Národní ekonomické rady vlády

Ing. Jan Šedivý, CSc., pedagog Fakulty elektrotechnické ČVUT

Doc. Ing. Pavel Švejda, CSc., FEng., generální sekretář Asociace inovačního podnikání ČR

O společnosti A.T. Kearney

A.T. Kearney je poradenská společnost, která již přes 80 let poskytuje vrcholovému managementu předních světových firem podporu při realizaci jejich strategických záměrů. Na českém trhu působí již 20 let. A.T. Kearney spolupracuje s největšími společnostmi a korporacemi ve všech hlavních oborech.

Filozofie firmy klade velký důraz na „Forward thinking". Použité metody spočívají v praktickém využívání tržní předvídavosti za účelem vytvoření okamžitých výsledků a vybudování dlouhotrvající výhody pro klienty.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3