INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

V těchto týdnech všichni vyhlížíme výsledky nových voleb a rozdělení mandátů, které určí další směřování našeho státu. Jistě má každý své preference a každý si představuje trochu jiné složení vládních stran. Za mne je ovšem klíčové, jak se noví lídři postaví k otázce obchodní obslužnosti venkova, kterou poslední měsíce akutně řešíme.

V minulosti jsem psal, že situace začíná být kritická a hrozí uzavírání prodejen na venkově a zhoršení dostupnosti služeb v malých obcích. Nyní ta situace již nastala a od léta postihla již desítky obcí, kde byly zrušeny prodejny. V rámci organizace AČTO trávíme mnoho času nad diskuzemi s politiky, zájmovými organizacemi a starosty nad systémem podpory malých prodejen v obcích. Jsem velice vděčný za množství práce, které se již podařilo zrealizovat a můžeme vidět i reálné výsledky této činnosti. Světlo v tunelu je však stále daleko, dokud nepřejde od příslibů k reálným činům.

Měl jsem možnost diskutovat tuto problematiku i s kolegy z nezávislého maloobchodu v zahraničí. Zajímalo mne, zda se s podobnou situací setkávají i oni a jak ji řeší. Především kolegové ve Skandinávii uvedli, že problém je i v jejich zemích. Řešení pak není možné bez zapojení všech subjektů. Jedním musí být obchodník, jedním obec a jedním stát. Místní lidé si musí především uvědomit, co pro ně prodejna v obci znamená a jak je důležitá. I v České republice již někteří starostové říkají, že ztráta prodejny znamená i ztrátu hodnoty majetku v obci. To ví v zahraničí již dávno. Pokud tak chtějí místní prodejnu, musí v ní také místní nakupovat, nikoliv ji podporovat jen slovně a pak vše nakupovat jinde. Další složkou je obec, která by měla pro podporu své prodejny udělat vše dle svých možností. V malých obcích, kde je jedna prodejna, jde opravdu o udržení obchodní obslužnosti a ne o zvýhodňování nějakého obchodního řetězce, jak si mnozí myslí. Poslední a klíčovou stránkou je pak stát. Ten se musí systémově věnovat otázce venkova a rozhodnout, které služby zde chce zachovat a jak jej dále rozvíjet, aby lidé neodcházeli do měst.
Nezbývá, než pokračovat v nekončící mravenčí práci a jednat, přesvědčovat, argumentovat, prostě vše co je možné.

Pavel Březina, předseda představenstva Svazu českých a moravských spotřebních družstev 

 

 

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3