INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 20. rokem

Za prvních sedm měsíců letošního roku vzrostl český vývoz do Německa v meziročním srovnání o 1,7 %. Agentura CzechTrade zaznamenala zvýšený zájem tuzemských firem o podporu při založení tamní pobočky nebo vyhledání partnera pro akvizici v Německu.

Podle průzkumu CzechTrade a Asociace malých a středních podniků a živnostníků (AMSP ČR), který se uskutečnil mezi českými exportéry do Německa, předpokládá letos 69 % z nich další nárůst vývozu k našemu západnímu sousedovi. „V následujících měsících očekáváme nadále vzestupný trend vývozu. Podle našeho průzkumu 42 % exportérů plánuje kvůli poptávce německých partnerů zvyšovat své výrobní kapacity,“ komentuje aktuální vývoj generální ředitel agentury CzechTrade Radomil Doležal.

V letošním roce mnohem více tuzemských firem žádá informace o možnostech založení prodejní pobočky v Německu. „Roste i kapitálová síla exportérů. Aktuálně pracujeme pro firmy v potravinářském, strojírenském nebo obalovém průmyslu, které chtějí koupit německou konkurenci. Chtějí tak dosáhnout synergií ve výrobních kapacitách, rozšířit sortiment a zejména se rychleji dostat k jejich zákazníkům v Německu a západní Evropě,“ konstatuje Adam Jareš, ředitel německé kanceláře CzechTrade v Düsseldorfu, která je dlouhodobě nejvytíženější zahraniční pobočkou agentury.

O agentuře CzechTrade

CzechTrade je agentura na podporu obchodu, řízená Ministerstvem průmyslu a obchodu České republiky. Funkcí agentury, která působí od roku 1997, je pomáhat českým firmám a podnikatelům proniknout na zahraniční trhy. Zájemci o spolupráci si mohou vybrat ze široké nabídky asistenčních služeb, případně sami nadefinovat jejich podobu dle svých individuálních potřeb. www.czechtrade.cz 

(tz)

Slovo ke dni

  • D1 jako největší parkoviště

    Silničáři se vždy stávají terčem vtipů, když v zimě zasněží a oni na změnu počasí nejsou připraveni. Jenže v letošním roce se situace na naší nejfrekventovanější silnici ještě zkomplikovala opravami. Italské konsorcium firem nestihlo svůj úsek mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem dokončit včas a přispělo tak k tomu, že řidiči zde strávili v koloně až 14 hodin. Dúvody, proč se to neopravilo v termínu, byly jistě „objektivní“. Není však bez zajímavosti, že na ostatních opravovaných místech D1 se práce zastavily podle plánu. Italové sice žádají další čas k dokončení oprav až do 3. ledna příštího roku, ministrovi dopravy Danielu Ťokovi ale už došla trpělivost a pohrozil vypovězením smlouvy, nebude-li okamžitě zjednána náprava. Proč se vládní úředník probudil až nyní? Protože se na neprůjezdnou dálnici naštvali nejen obyčejní motoristé, ale...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2018

INZERCE

Partneři

Generální partner:

logo gc 2018

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

logo KOBtsoft   EON EG 2017 107 icom
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtocz

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma_web_iprosperita Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300

INZERCE