INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 21. rokem

Za prvních sedm měsíců letošního roku vzrostl český vývoz do Německa v meziročním srovnání o 1,7 %. Agentura CzechTrade zaznamenala zvýšený zájem tuzemských firem o podporu při založení tamní pobočky nebo vyhledání partnera pro akvizici v Německu.

Podle průzkumu CzechTrade a Asociace malých a středních podniků a živnostníků (AMSP ČR), který se uskutečnil mezi českými exportéry do Německa, předpokládá letos 69 % z nich další nárůst vývozu k našemu západnímu sousedovi. „V následujících měsících očekáváme nadále vzestupný trend vývozu. Podle našeho průzkumu 42 % exportérů plánuje kvůli poptávce německých partnerů zvyšovat své výrobní kapacity,“ komentuje aktuální vývoj generální ředitel agentury CzechTrade Radomil Doležal.

V letošním roce mnohem více tuzemských firem žádá informace o možnostech založení prodejní pobočky v Německu. „Roste i kapitálová síla exportérů. Aktuálně pracujeme pro firmy v potravinářském, strojírenském nebo obalovém průmyslu, které chtějí koupit německou konkurenci. Chtějí tak dosáhnout synergií ve výrobních kapacitách, rozšířit sortiment a zejména se rychleji dostat k jejich zákazníkům v Německu a západní Evropě,“ konstatuje Adam Jareš, ředitel německé kanceláře CzechTrade v Düsseldorfu, která je dlouhodobě nejvytíženější zahraniční pobočkou agentury.

O agentuře CzechTrade

CzechTrade je agentura na podporu obchodu, řízená Ministerstvem průmyslu a obchodu České republiky. Funkcí agentury, která působí od roku 1997, je pomáhat českým firmám a podnikatelům proniknout na zahraniční trhy. Zájemci o spolupráci si mohou vybrat ze široké nabídky asistenčních služeb, případně sami nadefinovat jejich podobu dle svých individuálních potřeb. www.czechtrade.cz 

(tz)

Slovo ke dni

  • Klid nad zlato

    Priority lidí procházejí velkými proměnami. Cení se to, co je vzácné a navýsost potřebné. A tím se stalo nyní ticho a samota. Někdo je marně hledá, jiný z nich udělal business. Soutěže EY Podnikatel roku, která se konala v Monaku, se zúčastnil i finský podnikatel Samu Hällfors. Vymyslel a vyrábí zvukotěsné buňky, do nichž se zaměstnanci mohou skrýt, když jim kolegové lezou na nervy nebo když si potřebují zavolat. Finsko přitom patří k málo zalidněným zemím a řeklo by se, že tam každý může najít samotu a utéct od hluku. V čínských, amerických nebo evropských metropolích bude situace mnohem dramatičtější a poptávka po budkách podstatně vyšší. Zkrátka to, čeho byl dříve nadbytek, se mění v nedostatkové zboží. I voda, vzduch a mezilidské vztahy. Zůstává otázka, zda i ty půjdou koupit.

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červen 2018

INZERCE

Partneři

Generální partner:

logo gc 2018

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

logo KOBtsoft   EON EG 2017 107 icom
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtocz

Duševní vlastnictví

upv logo

Získávání technického know-how z patentových databází 27. květen 2019

Databáze průmyslověprávních informací jsou velice užitečným zdrojem znalostí. Jejich prostřednictvím lze získat údaje, které jen s obtížemi naleznete jinde. V některých případech dokonce platí, že tyto informace z jiných zdrojů vůbec získat nelze. Na následujících řádcích se o těchto poněkud nedoceněných pomocnících dozvíte více.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma_web_iprosperita Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300 cps vetsi 300AVLOGOM3

INZERCE