Diskuze o rovných příležitostech pro ženy a muže je poslední dobou velkým tématem nejen v České republice, ale v celé Evropě. A čím dál více zaměstnavatelů řeší pracovní prostředí, rovné postavení na pracovišti a zároveň se snaží zajistit odpovídající platové podmínky a inovační postupy v době digitalizace. Ne jinak je tomu na Ministerstvu průmyslu a obchodu. Státní tajemnice JUDr. Martina Děvěrová, MPA, tvrdí, že záležitosti týkající se rovných příležitostí tu jsou samozřejmostí, na kterou ministerstvo hodně sází. Navíc je pro ni tato problematika velmi zajímavá a její řešení může přinést překvapující výsledky, které se promítnou jak do výkonnosti, tak do spokojenějšího osobního života zaměstnanců:
Ve úterý 8. října 2019 byla oficiálně zahájena činnost Českého cirkulárního hotspotu, jehož cílem je zajistit Česku účast na globálním dění v oboru a zároveň umožnit českým nápadům růst od prvotní myšlenky až po expanzi na zahraniční trhy.
V září odstartovala nová reklama společnosti dm na českých televizních stanicích. Televizní spoty jsou připravené v duchu zcela nové kampaně, jejíž motto zní „Změna začíná ve mně“. Má inspirovat k životu podle vlastních představ.
Sdružení Nového Města pražského vstupuje v těchto dnech do pilotního projektu týkajícího se správy Václavského náměstí, ulice Na Příkopech a 28.října. Vznikl tak konkrétní projekt MČ Praha 1 poměrně zásadního charakteru, který bude mít dopad na čistotu těchto centrálních částí Prahy 1.
E.ON Energy Globe sbírá a oceňuje zajímavé projekty, které přispívají k ochraně přírody. Letos v kategorii Produkt nominovala odborná porota do užšího finále dva projekty – aplikaci zachraňující neprodané jídlo z restaurací Nesnězeno.cz a projekt společnosti ReFork, která z přírodního odpadu vyrábí jednorázové obaly a nádobí.
V dm je přes 1.500 produktů pro ty, kterým záleží na budoucnosti planety. Nemuset se ničeho zříct, ale zároveň vědomě nakupovat s ohledem na budoucnost naší planety? Nová kampaň společnosti dm drogerie markt nazvaná „Vědomá volba" poukazuje na to, že to jde.
Blíží se dovolené a s tím i poptávka po tuzemských i zahraničních zájezdech stoupá. Po několika krizových letech, které ovlivnila zejména pandemie Covidu-19, lidé opět mají chuť cestovat a poznávat cizí kraje. Zvýšený zájem potvrzují cestovní kanceláře, mnohé z nich už hlásí vyprodáno. Ani zvýšené životní náklady nezabránily většině Čechů, aby na dovolené šetřili. Dokonce největší CK Čedok si pochvaluje, že loňský rok byl pro ni nejúspěšnější v novodobé historii. A tento trend nyní pokračuje. Vypadá to, že lidé budou raději šetřit na energiích a potravinách, ale letní měsíce si chtějí užít. Pokládám to za dobrou zprávu. Optimizmus našim spotřebitelům tedy rozhodně nechybí a věří, že zas bude líp.
Povědomí o duševním vlastnictví, jeho významu v podnikání i celé ekonomice země, nutnosti je chránit a odpovídajícím způsobem usilovat o výhody, které nabízí, to jsou témata, která ne vždy rezonují ve strategiích firem či organizací. Je to škoda. Proto nejen Úřad průmyslového vlastnictví, ale také například IP mediační centrum Praha, zapsaný ústav, vyvíjí množství aktivit na podporu správného chápání nehmotného majetku a péče o něj. Hovořila jsem o tom s JUDr. Davidem Karabcem, MPA, LL.M., ředitelem centra a špičkovým odborníkem v tomto směru:
Pokračování ...