INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

 M1A2216Food příspěvky vládnou sociálním sítím. Dle nedávného průzkumu lidé sledují v průměru deset food profilů a tři čtvrtiny dostávají okamžitou chuť na jídlo, které na sítích uvidí. Trendy v jídle na sociálních platformách silně rezonují – a 77 % lidí přiznává Foodmo, tedy strach, že tyto žhavé food novinky promeškají. Odborníci ale varují před slepým následováním trendů v jídlech a nebezpečnými doporučeními.

Příspěvky o jídle a vaření na sociálních sítích dominují. Podle nedávného průzkumu provedeného mezi 2000 respondenty, který zpracovala agentura OnePoll pro společnost Envy Apples, sledují lidé na sociálních sítích průměrně deset profilů souvisejících s jídlem. A jakmile se příspěvky o jídle na sociálních platformách objeví, 75 % respondentů na pokrmy okamžitě dostane chuť. Zhruba dvě třetiny lidí by si dokonce rády vyzkoušely roli food influencera, pokud by se jim k tomu naskytla příležitost. Touha sdílet na sítích informace o pokrmech, které připravili, pak respondenty popadá průměrně šestkrát do měsíce. Z průzkumu navíc vyplývá nový trend – fanoušci food a gastro profilů mají strach, že o něco přijdou.

Pojem FOMO (z anglického Fear of missing out) je se sociálními sítěmi spojen už poměrně dlouho a nyní se ukazuje, že jídlo, přesněji řečeno nové trendy ohledně jídla, jej vyvolávají poměrně silně. K Foodmo – obavám, že lidé „prošvihnou“ nejžhavější trendy v jídle – se dle průzkumu přiznává celých 77 % respondentů. „Chuť je pro lidi velmi důležitá, proto je FOMO v této rovině opravdu reálné,“ řekla k výsledkům průzkumu Cecilia Flores Paez ze společnosti Envy Apples.
Dle průzkumu lidé bojují proti Foodmo pomocí receptů, na které v online světě narazí, a to průměrně čtyřikrát měsíčně. Necelá polovina lidí (48 %) pak nejraději sleduje amatérské kuchaře a food influencery. A právě v tom experti spatřují problém. Mnohdy neodborné rady influencerů můžou poškodit zdraví člověka.
Díky sociálním platformám tak lidé poznávají nové chutě, cizí kuchyně nebo nové metody přípravy pokrmů. Přestože je zkoušení trendy online receptů lákavé, odborníci varují před mýty a špatnými radami o výživě od influencerů, kteří nemají odbornou kvalifikaci a vzdělání.
„Vysoká sledovanost influencerů není v žádném případě náhradou odborné kvalifikace a vysokoškolského vzdělání v oboru výživy. Influenceři působící v oblasti zdraví představují největší nebezpečí. Mají totiž obrovský vliv na nezletilé publikum, které má tendence brát prezentované informace automaticky jako ověřené. Mladí lidé jsou navíc náchylnější k různým poruchám příjmu potravy,“ varovala Jitka Dokoupilová, nutriční poradkyně ze společnosti NutritionPro, která lidem sestavuje krabičkovou dietu na míru. „Lidé by si proto měli dát velký pozor, od koho přijímají rady o výživě a zdravém stravování. Základ je ověřovat si prezentované informace a komunikovat či radit se s odborníky,“ uzavřela.

(tz)

Slovo ke dni

  • Doba byrokratická

    Prý umožňuje lepší fungování státu. V něčem možná ano. Rozhodně má aparát, který může zabezpečit lepší kontrolu. Ale umožňuje i snazší podnikání? Tady už je to na pováženou. Hlasy lidí z businessu zní unisono. Podnikatelské prostředí v České republice potřebuje výrazné zlepšení. A opravdu se nenechme ukolébat tím, že vloni vzniklo meziročně nejvíce firem od dob pandemie. Bohužel úřednický aparát neroste jen proto, aby byly úkoly státu zvládány rychleji a kvalitněji, ale protože těch úředních povinností přibývá i s ohledem na požadavky EU. A tak nevznikají nová a nová úřednická místa zdaleka jen na straně státu. Podniky si stále častěji musí najímat externí dodavatele, kteří by pro ně onu byrokratickou část businessu dokázali zpracovat na klíč. Případně staví vlastní oddělení, které musejí tuto agendu zvládnout. Administrativa tak...

    Pokračování ...

Aktuality

Peugeot Emotion Day 2025

Peugeot Emotion Days s širokou nabídkou pohonů i akčních výhod 12. květen 2025

Peugeot Emotion Days, koncept, který značka Peugeot poprvé uvedla už před téměř patnácti lety, opět ožívá a přináší návštěvníkům příležitost poznat to nejlepší, co má značka aktuálně v nabídce.

Firem v majetku další generace zůstane necelá třetina 7. květen 2025

Podle Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR vedou více než polovinu rodinných firem (56 %) zakladatelé. V současnosti procházejí zásadní generační obměnou, protože majitelé, kteří je po roce 1989 vybudovali, dosáhli důchodového věku a odcházejí do penze.

Žádost o odklad a odmítnutí směrnic 9. květen 2025

Tři největší české zaměstnavatelské a podnikatelské organizace požadují dvouleté odložení implementace evropské směrnice o transparentnosti odměňování (2023/970) a odmítnutí návrhu směrnice o právu na odpojení.

Praha již počtrnácté ocenila přední odborníky za přínos kongresovému průmyslu 6. květen 2025

Šestice osobností, které se významně zasloužily o rozvoj kongresového průmyslu v Praze, byla v úterý 8. dubna slavnostně oceněna během 14. ročníku Ambassador Awards Evening. Prestižní ceny si laureáti převzali v Rezidenci primátora hlavního města Prahy.

Partneři

 

Partneři plus:

 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2025

Vybíráme z Prosperity

Cizinci v ČR loni kupovali méně firem než v jiných letech

CizinciZahraniční podnikatelé loni koupili 2406 čes­kých firem, což je nejméně za posledních šest let. Objem transakcí, měřený ovládnutým základním jměním zakoupených firem, se ale meziročně ztrojnásobil na 7,6 miliardy korun.

První automatizovaný obchod slaví tři roky, dnes jich COOP provozuje 65

ke vstupu do prodejny je treba chy tryü telefon s aplikaci DoKapsyNakupování bez obsluhy zvyšuje komfort zákazníků a také pomáhá udržovat vesnické obchody. Zhruba 13 % spotřebitelů preferuje nový styl nakupování. Koncept, s kterým přišla česká síť družstevních obchodů COOP, přebírají i další firmy a prosazuje se také v zahraničí.

Podnikatelé podporují zvýšení výdajů na obranu, vidí je jako příležitost pro českou ekonomiku

HKCRPodnikatelé v České republice si uvědomují strategický význam obranného průmyslu a podporují zvýšené výdaje na obranu. Vyplývá to z aktuálního šetření Komorový barometr, který realizovala Hospodářská komora ČR mezi podnikatelskými subjekty napříč odvětvími.

Svaz spedice a logistiky ČR: rok 2024 byl pro dopravce komplikovaný a výhled je nejasný

SSSLRok 2024 byl pro české dopravce komplikovaný kvůli válce na Ukrajině, teroristickým útokům v oblasti Rudého moře a Suezu, nedostatku řidičů a dalším problémům v dopravě.

IT firmy se otvírají středoškolákům a přibývá i studujících podnikatelů

SSSVTJsou nezkušení stážisté „za trest“? V oborech informačních technologií spíš naopak. Vzhledem k nedostatku absolventů se firmy stále víc soustředí i na studenty středních škol.

Český železniční průmysl loni opět rostl

RegioPanter PIDAsociace podniků českého železničního průmyslu zveřejnila souhrnné výsledky za rok 2024, které potvrzují další růst odvětví. Celkový obrat dosáhl 133 miliard korun, což představuje meziroční nárůst o 2,3 %.

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3 

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

budova UPV 2 copy

Co jsou dodatková ochranná osvědčení 3. prosinec 2024

Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.

Pokračování ...

Pohledem redakční rady

foto skuhransmail 2

Pohledem redakční rady 11. červenec 2024

Léto se nám ukazuje v plné parádě. Horka střídají bouřky a silné deště, jako by příroda odrážela společenské, politické i ekonomické dění. Možná tomu tak je. Propojení jedince jako člověka společenského s krajinou je dané a nelze se divit, že jeho činností se prostředí, v němž zapustil kořeny, mění. Jednou k lepšímu, jindy k horšímu. Když je to k lepšímu, pak je to správné, dává to smysl.

Pokračování ...
INZERCE