INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Analýzy

Grafton Vzdělávání ilustracni
28. červen 2022

Téměř polovina zaměstnanců je přesvědčena o tom, že si se svými znalostmi a dovednostmi vystačí i za pět let, nejčastěji jde o lidi z výroby. Naopak více než třetina pracujících se aktivně vzdělává, aby si zachovala atraktivitu na trhu práce i v budoucnu.

architecture 906737 1280
27. červen 2022

Trvalý zájem nakupujících zaručuje stabilitu a spolu s vysokou poptávkou nájemců přitahuje investory. Přes 65 tisíc čtverečních metrů retail parků přibylo loni v České republice – ta tak celkově disponuje více než 1 100 000 m2 těchto ploch.

Irena Vrbova
21. červen 2022

Narušení provozu, dodavatelských řetězců, nedostatek materiálu, míra inflace, nedostatek zaměstnanců, vyčerpané rezervy z doby covidu a válečný konflikt na Ukrajině. Podnikatelé žijí v nejistotě a strachu. Zejména na malé a střední firmy dopadá aktuální situace hůře než na etablované giganty. Firmy a jejich vedení si kladou otázku, jak podnikat, když neví, co bude. V takové situaci je největší výzvou překonání emocí. Strach může být skvělým ukazatelem, ale jen ve zdravé formě. Od určité hranice může ničit.

tab 1
21. červen 2022

Míra inflace v zemích eurozóny, potažmo i dalších evropských zemích, včetně ČR, je na nejvyšších hodnotách od 70. let minulého století. Podle analýzy pojišťovny Allianz Trade se na růstu cen budou téměř ze dvou třetin podílet rostoucí ceny energií a potravin. Podle aktuální analýzy přitom ještě cenové tlaky nedosáhly vrcholu, ten pojišťovna očekává během druhého čtvrtletí.

j j 1
20. červen 2022

Každý podnik nějak začínal. Většinou nápadem jednoho nebo více lidí. Know-how, pracovitost, štěstí, vytrvalost a houževnatost. To jsou základy, na nichž se sen mění v hmatatelný tržní subjekt, jenž kromě identifikačního čísla dodává produkty a služby zákazníkům. Jak ale firmy zrají k úspěchu a kontinuitě, komentuje Ing. Jiří Jemelka, MBA, majitel společnosti JPF (J.I.P. pro firmy), která se specializuje na interim management.

beach gaaef1
20. červen 2022

I když nejpopulárnějšími zaměstnaneckými benefity zůstávají finanční bonusy či prémie, stále větší oblibu si mezi Čechy získává dovolená 5 týdnů a více. Napříč obory ji chce již více než 90 % pracovníků. Obecně v oblasti benefitů nadále přetrvává nesoulad mezi nabídkou zaměstnavatelů a poptávkou zaměstnanců. V některých případech je poptávka dokonce až osminásobně vyšší než nabídka. Vyplývá to z nového průzkumu personální agentury Grafton Recruitment.

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3